Gå til innhold

Ærlig med behandler og nå sliter jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med behandler i dag og vi ble enige om at jeg skulle sende henne ett dokument der jeg skriver ned det jeg tenker og føler på. Jeg gjorde det nettopp og nå får jeg ikke noe respons tilbake før neste time om en uke. Jeg er skikkelig nervøs nå. Tenker at jeg har ødelagt relasjonen vår, at jeg var for ærlig, at jeg burde straffe meg for det, at hun kommer til å se negativt på meg nå etter å ha lest. Og en del andre negative tanker. Noen som har noen trøstende ord? Eller bare noe jeg kan gjøre for å holde ut til neste time?

Anonymkode: da1d8...a89

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tenker at jeg har ødelagt relasjonen vår

Hvorfor tenker du dette?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor tenker du dette?

Fordi jeg tenker hun kommer til å mislike meg og se på meg som en dårlig person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg tenker hun kommer til å mislike meg og se på meg som en dårlig person.

Hvorfor skulle hun det? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle hun det? 

På grunn av det jeg har skrevet.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du like lite tillit til alle profesjonelle, eller bare denne ene behandleren?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har sannsynligvis lest/fått høre verre. Hun er profesjonell og kommer ikke til å mislike deg.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Har du like lite tillit til alle profesjonelle, eller bare denne ene behandleren?

Alle profesjonelle, bortsett fra at med en psykolog jeg gikk til i 2 år for 3 år siden så var det ikke like ille.

Glitter skrev (1 minutt siden):

Hun har sannsynligvis lest/fått høre verre. Hun er profesjonell og kommer ikke til å mislike deg.

Det er litt trøst i å vite at det er jobben hennes, men samtidig klarer jeg ikke helt roe meg ned eller tenke på noe annet. Hvordan skal jeg holde ut til neste time?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle profesjonelle

Hvorfor søker du hjelp hos folk du ikke stoler på? Da burde du jo heller løse problemene selv.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor søker du hjelp hos folk du ikke stoler på? Da burde du jo heller løse problemene selv.

Jeg har større tro på at profesjonelle kan hjelpe meg enn meg selv (har ett stort selvhat og lite tro på meg selv). Jeg har forsøkt flere ganger å løse problemene mine selv mer har aldri klart det, ikke litt en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alle profesjonelle, bortsett fra at med en psykolog jeg gikk til i 2 år for 3 år siden så var det ikke like ille.

Det er litt trøst i å vite at det er jobben hennes, men samtidig klarer jeg ikke helt roe meg ned eller tenke på noe annet. Hvordan skal jeg holde ut til neste time?

Prøve å høre på din rasjonelle side. Hvorfor skulle du være så fæl? Hvorfor skulle psykologen være så uprofesjonell? Hvorfor er du så spesiell at du fremmer hat hos den profesjonelle?

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Prøve å høre på din rasjonelle side. Hvorfor skulle du være så fæl? Hvorfor skulle psykologen være så uprofesjonell? Hvorfor er du så spesiell at du fremmer hat hos den profesjonelle?

Takk for gode innspill. Jeg klarer å se den rasjonelle siden, men jeg tror på den negative siden. Det er det som gjør det så vanskelig. Jeg bare føler meg som ett fælt menneske, ergo er jeg ett fælt menneske (er min tankegang). Jeg skrev mest om selvhatet overfor meg selv da, så kanskje hun da innser at jeg kan mislikes av andre også ut i fra det. Jeg tror ikke hun bruker være uprofesjonell, men alle kan feile i blant. Og jeg tror ikke jeg er spesiell, heller motsatt. Så akkurat det har jeg ikke noe godt svar på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for gode innspill. Jeg klarer å se den rasjonelle siden, men jeg tror på den negative siden. Det er det som gjør det så vanskelig. Jeg bare føler meg som ett fælt menneske, ergo er jeg ett fælt menneske (er min tankegang). Jeg skrev mest om selvhatet overfor meg selv da, så kanskje hun da innser at jeg kan mislikes av andre også ut i fra det. Jeg tror ikke hun bruker være uprofesjonell, men alle kan feile i blant. Og jeg tror ikke jeg er spesiell, heller motsatt. Så akkurat det har jeg ikke noe godt svar på.

Skjønner. Jeg har også hatt mye selvhat, men med tiden har det blitt mindre. 

Nettopp, du er ikke mer og heller ikke mindre spesiell. Så det er grunn til å tro at det du skriver ikke utløser masse negative tanker mot deg. Mer enn hun ville følt mot andre.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 minutter siden):

Skjønner. Jeg har også hatt mye selvhat, men med tiden har det blitt mindre. 

Nettopp, du er ikke mer og heller ikke mindre spesiell. Så det er grunn til å tro at det du skriver ikke utløser masse negative tanker mot deg. Mer enn hun ville følt mot andre.

Så godt å høre at du har fått mindre av det med tiden. Hvordan har du jobbet med det for å klare det?

Skulle ønske jeg var flinkere til å bestemme meg for å tro på min rasjonelle side. Men det er kanskje noe med det at hvis man er forberedt på det verste så blir man kanskje mindre såret osv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ganske mange tråder nå der samme skrivefeil går igjen - "ett" for "et" og "syntes" for "synes". Samme bruker? Trolling?

Anonymkode: a7be5...6b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så godt å høre at du har fått mindre av det med tiden. Hvordan har du jobbet med det for å klare det?

Skulle ønske jeg var flinkere til å bestemme meg for å tro på min rasjonelle side. Men det er kanskje noe med det at hvis man er forberedt på det verste så blir man kanskje mindre såret osv?

Klarer egentlig ikke sette helt fingeren på det. Kanskje jeg bare har blitt eldre. 

Ja det kan jo være en måte å beskytte seg på. Men det virker mot sin hensikt.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ganske mange tråder nå der samme skrivefeil går igjen - "ett" for "et" og "syntes" for "synes". Samme bruker? Trolling?

Dersom det er samme person så trenger det jo ikke være trolling. Bare mye på hjertet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvilke tråder du sikter til, men det stemmer at jeg har laget flere tråder her inne siste tiden. Men problemene mine er reelle og ikke trolling. Hvorfor skulle jeg trollet om dette mener du?

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

Klarer egentlig ikke sette helt fingeren på det. Kanskje jeg bare har blitt eldre. 

Ja det kan jo være en måte å beskytte seg på. Men det virker mot sin hensikt.

Dersom det er samme person så trenger det jo ikke være trolling. Bare mye på hjertet.

Skjønner. Det er jo ikke alltid så lett å vite eller sette ord på hvordan eller hvorfor noe har endret seg. 

Ja det er sant. Hvordan tenker du at det virker mot sin hensikt? Fordi man ender opp med å bli opphengt i det negative eller annet? (Var bare litt usikker på hvordan du tenkte, så ville bare spørre for sikkerhetsskyld). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Det er jo ikke alltid så lett å vite eller sette ord på hvordan eller hvorfor noe har endret seg. 

Ja det er sant. Hvordan tenker du at det virker mot sin hensikt? Fordi man ender opp med å bli opphengt i det negative eller annet? (Var bare litt usikker på hvordan du tenkte, så ville bare spørre for sikkerhetsskyld). 

At man kan gjøre mye for å beskytte seg eller unngå vonde følelser, men det virker mot sin hensikt ved at man blir stående på stedet hvil eller til og med blir verre.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

At man kan gjøre mye for å beskytte seg eller unngå vonde følelser, men det virker mot sin hensikt ved at man blir stående på stedet hvil eller til og med blir verre.

Å, akkurat dette har jeg faktisk ikke tenkt over før så det ble en liten oppvekker for meg. Men ja da tror jeg faktisk at jeg har innsett at det nok sannsynligvis er en av grunnene til at jeg står på stedet hvil for tiden (og har gjort det siste årene). Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...