Gå til innhold

Anonym bruker med mange spørsmål og problemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

(Det blir vel ett nytt spørsmål: Hva kan jeg gjøre for å ikke føle meg så mislykket?).

Mestring. Push deg selv utenfor komfortsonen og kjenn på mestring når du klarer å gjennomføre ting. Igjen og igjen og igjen.

Anonymkode: 6e320...f57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir for mye å skrive her. Men jeg har psykolog og psykiater som støtter meg og lærer av meg. Jeg har mye kunnskap og er klok sier dem. Men håper du finner ut av veien din videre til et bedre og enklere liv. 

Anonymkode: ff421...8c5

Forstår. Takk, det håper jeg også.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

du virker veldig selvopptatt, at du tror du er folkes center of attention. Hvorfor? Liker du å tro at du er spesiell og har en betydning for andre?

Anonymkode: c82c7...ee9

Ja, jeg er vel blitt selvopptatt og det er nok psykisk sykdom som har gjort tror jeg. Jeg tror ikke virkelig at jeg er "folks center of attention", med mindre jeg bare mangler selvinnsikt på det da? Spør derfor: Hva er det som gjør at du får det inntrykket? Jeg tror ikke jeg er spesiell eller har en betydning for andre, heller motsatt egentlig. Dårlig selvtillit forteller meg stadig at jeg ikke er noe verdt, at ingen virkelig liker meg osv.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mestring. Push deg selv utenfor komfortsonen og kjenn på mestring når du klarer å gjennomføre ting. Igjen og igjen og igjen.

Ja, det er vel det som må til. Nå for tiden kjenner jeg aldri på mestring, uansett hva jeg har gjort eller hva folk sier om det. Men jeg må kanskje bare fortsette og fortsette og ikke gi meg?

Anonymkode: ad534...760

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Forstår. Takk, det håper jeg også.

Ja, jeg er vel blitt selvopptatt og det er nok psykisk sykdom som har gjort tror jeg. Jeg tror ikke virkelig at jeg er "folks center of attention", med mindre jeg bare mangler selvinnsikt på det da? Spør derfor: Hva er det som gjør at du får det inntrykket? Jeg tror ikke jeg er spesiell eller har en betydning for andre, heller motsatt egentlig. Dårlig selvtillit forteller meg stadig at jeg ikke er noe verdt, at ingen virkelig liker meg osv.

Ja, det er vel det som må til. Nå for tiden kjenner jeg aldri på mestring, uansett hva jeg har gjort eller hva folk sier om det. Men jeg må kanskje bare fortsette og fortsette og ikke gi meg?

Anonymkode: ad534...760

Psykisk sykdom gjør ofte at man blir litt selvopptatt, fordi man har mer enn nok med seg selv.

Og ironisk nok kan det også fremstå som om man tror man er spesiell når man sier at man ikke er noe verdt. Hvorfor er du så spesiell at du av alle ikke er noe verdt, når alle andre er det? 

Ja, du må bare fortsette. Utfordringene går ikke over av å mestre noe èn gang, men å gjøre det igjen og igjen over tid. Start i det små og så utvide det til gradvis større utfordringer. Ikke så store at du ikke klarer det, men heller ikke så små at du ikke må pushe deg for å nå målet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En annen ting jeg har tenkt på er: 

Hva kan jeg gjøre for å komme meg igjennom helgen?

Jeg har det vanskelig nå fordi jeg kjenner på mye anger (over å ha vært for ærlig). Det hjelper stort sett å skrive tekster og være aktiv her inne og lese bøker eller gå en tur med musikk på ørene, men døgnet har jo 24 timer. Hva mer kan jeg gjøre som kanskje kan hjelpe? Jeg har mestringsplan men det er alt som står på den. Jeg har dessverre ingen venner å besøke og moren min er vekke mens faren min vil jeg ikke bry. Ellers er jeg ganske dårlig på å "trives i eget selskap". Jeg regner med ingen har en quick fix, men kanskje noen har noen mestringsstrategier jeg ikke har tenkt over?

Du kommer deg gjennom helgen. Uansett hva, så tikker sekundene, minuttene og timene av gårde. Men det kan hende du kommer til å tenke en del på det du har skrevet og det du bekymrer deg for. Sånn er det. Vi er mange som er sånn.

Du har listet opp en del aktiviteter som du kan gjøre, og de høres fine ut. Det høres også ut som du har litt få aktiviteter i livet. Da blir det ekstra mye tid til grubling.

Du trenger ikke føle press om å «trives i ditt eget selskap». Det er ok å føle seg ensom, nedfor og engstelig. Kanskje kan det hjelpe å heller akseptere at du står i en ubehagelig situasjon? I stedet for å forsøke å finne alle mulige måter å dempe ubehaget på, inkl å søke bekreftelse på DOL?

Noen forslag til ting å fylle tiden med: pusle puslespill, håndarbeid, tegne/male, fikse/reparere noe hjemme, bake, jogge, sykle, gå på kino. Å begynne med en ny hobby tar mye oppmerksomhet og kan gi mestring etter hvert som du får det til.

Anonymkode: d3801...4da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...