Gå til innhold

Medisin ved bipolar 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På samme måte som man ikke ber om råd for ulike medisiner mot hjerteinfarkt, adhd eller diabetes før en eventuell diagnose er satt og kjent, bør du begrense deg her og forholde deg til diagnosene du har og samarbeide med helsepersonell rundt det. 

Anonymkode: ff411...69f

Nja. Jeg tipper det er ganske mange som foreløpig bare nærmer seg en diabetes type 2-diagnose som både har googlet og snakket med legen sin om Ozempic.

Ganske mange voksne som mistenker adhd har nok også en viss kjennskap til aktuelle medisiner før diagnosen er satt.

Men for all del, hvis du har en pf-diagnose er du selvsagt forpliktet til å få fullstendig tunnelsyn og skru av all nysgjerrighet knyttet til diagnoser flere helsepersonell mener du har. /s

Det som er så fint med medisiner er at det er en lege som må skrive dem ut. Og da er heldigvis legen ansvarlig for vurderingen av diagnose og behandling - ikke pasienten. Det er ikke en forbrytelse å være nysgjerrig på egen sykdom og behandling - også før endelig diagnose er stilt.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fru2020 har jo ikke en gang fått bipolar 2 diagnose som hun mener hun har men som de trekkene av behandlere hun har hatt ikke har funnet. Litium blir da etter mitt skjønn svært forhastet og ikke foreslått på rett indikasjon. 

Anonymkode: e700b...fb9

Hæ? 

Anonymkode: 6c6dd...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På samme måte som man ikke ber om råd for ulike medisiner mot hjerteinfarkt, adhd eller diabetes før en eventuell diagnose er satt og kjent, bør du begrense deg her og forholde deg til diagnosene du har og samarbeide med helsepersonell rundt det. 

Anonymkode: ff411...69f

Jeg har gått på medisiner for bipolar (Lamictal) i 7 år. 

Jeg kan jo ikke skrive ut medisiner til meg selv så det er vel egentlig ganske åpenbart at jeg må samarbeide med legen om det? 

Jeg tenker at det ville vært rart om jeg ikke var nysgjerrig på diagnosen og medisineringen av bipolar all den tid det er så mange i helsevesenet som mistenker at jeg har bipolar og det er en diagnose jeg kjenner meg igjen i?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...