Gå til innhold

Medisiner og forhøyet leverprøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i over 1år hatt forhøyet leverprøver.  Har tatt ultralyd av lever og har ikke fettlever (drikker ikke alkohol, men er overvektig)   Legen tror det kan komme av medisiner, men vil ikke gjøre noe ennå pga hjerteproblemer som er under utredning.  Bruker mange forskjellige medisiner, også for psyken.  Er nå redd for at jeg må slutte på disse etterhvert, eventuelt prøve noen andre. Bruker disse for psyken; 15mg Abilify, 100-125mg quetiapin og 10mg cipralex (nexium øker konsentrasjonen av cipralex, derfor denne dosen)

Sist jeg var uten medisiner for psyken, så ble jeg veldig syk og var syk lenge. Er redd for at det kan skje igjen uten medisiner.  Er det stor sjanse for at noen av disse medisinene er synderen?  Eller er det noe annet jeg burde prøve istedenfor?   @nachnoo eller @ISW?

Er litt stressa over hele situasjonen, så hadde satt stor pris på svar. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk veldig høye leververdier av quetiapin så jeg måtte slutte med dem. Etter at jeg sluttet med dem gikk verdiene tilbake til normalt.

Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk veldig høye leververdier av quetiapin så jeg måtte slutte med dem. Etter at jeg sluttet med dem gikk verdiene tilbake til normalt.

Hvor fort så du det på prøvene?  Har jo brukt quetiapin i mange år uten at det har blitt noen høye verdier 

Skrevet

Det husker jeg ikke,  men ikke så lenge som noen år tror jeg. 

Skrevet
Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Det husker jeg ikke,  men ikke så lenge som noen år tror jeg. 

Okay. Takk iallefall 

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Feilpost

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...