Gå til innhold

Hvordan kan serumspeil Abilify se ut og hva betyr det eventuelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen har lagt inn bestilling på serumspeil av Abilify.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer et tall som legen kan bruke som hjelp for å finne riktig dose for deg. 

Skrevet
nachnoo skrev (7 timer siden):

Det kommer et tall som legen kan bruke som hjelp for å finne riktig dose for deg. 

Tusen takk;)

Skrevet

Dere andre som bruker Abilify; hvordan ofte sjekkes serumkonsentrasjonen?

Skrevet (endret)

Det er greit å sjekke serumkonsentrasjon ved doseendringer og ved endringer i andre medisiner som påvirker serumkonsentrasjonen. En annen ting (som jeg tror veldig få leger egentlig tenker over, men som jeg har en klar oppfordring om) er å sjekke serumkonsentrasjon hvis man slutter med røyk eller snus (eller nikotin generelt). I alle fall da jeg sluttet, fikk det en enorm effekt (mer enn dobling) på serumkonsentrasjonen min av medisinene jeg brukte. 

Eksempel: Med snus: 250 mg Zoloft (100 morgen og 150 kveld) ga 72 nmol/l

Uten snus: 100 mg Zoloft morgen gir 110 nmol/l

Endret av ISW
Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Dere andre som bruker Abilify; hvordan ofte sjekkes serumkonsentrasjonen?

Har aldri sjekket serumkonsentrasjonen med Abilify. 

Skrevet

Vanligvis måler man ikke serumkonsentrasjon på Abilify. 
Men måler for eksempel dersom en skikkelig dose ikke har effekt, eller om pasienten får langt mer bivirkninger enn forventet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...