Gå til innhold

Fluanxol vs latuda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er Latuda like ille på rastløse bein som fluanxol? Vurderer å bytte. Går på bare 1mg fluanxol som er nest minste dosen likevel så kan jeg ikke øke for da blir det uutholdelig. Føler meg også trøtt på fluanxol. Dere som har tatt begge eller bare en hvordan var forskjellen? 

Anonymkode: e050c...0f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 55mg Latuda, og merker ingenting til rastløse bein. 

Anonymkode: 4eec6...445

Skrevet

For å kunne mene så mye, er det lurt også med en beskrivelse av hvorfor du bruker Fluanxol.

Generelt har nyere (annen og tredje generasjons antipsykotika) mye mindre av bivirkninger som rastløse bein enn Fluanxol. Men 1 mg er en veldig liten dose. Bruker du Fluanxol mot angst, er Latuda neppe det beste alternativet. Da ville jeg heller vurdert Seroquel.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, ISW said:

For å kunne mene så mye, er det lurt også med en beskrivelse av hvorfor du bruker Fluanxol.

Generelt har nyere (annen og tredje generasjons antipsykotika) mye mindre av bivirkninger som rastløse bein enn Fluanxol. Men 1 mg er en veldig liten dose. Bruker du Fluanxol mot angst, er Latuda neppe det beste alternativet. Da ville jeg heller vurdert Seroquel.

Skal egentlig bruke det mot psykose. Ja vet at 1mg er liten dose derfor jeg burde bytte siden jeg ikke kan ta høyere dose. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal egentlig bruke det mot psykose. Ja vet at 1mg er liten dose derfor jeg burde bytte siden jeg ikke kan ta høyere dose. 

Hvis du får denne bivirkningen på så lav dose Fluanxol, er det nok lurt å bruke en medisin som i større grad virker på serotoninsystemet. Latuda gjør ikke det, den virker mer som de "gamle" antipsykotika. Bedre alternativ er kanskje Zyprexa, men da må man gjerne være litt obs på vektøkning. Alternativer kan også være tredjegenerasjonspreparatene som Abilify. Den har heller ikke vektøkning som bivirkning.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutes ago, ISW said:

Hvis du får denne bivirkningen på så lav dose Fluanxol, er det nok lurt å bruke en medisin som i større grad virker på serotoninsystemet. Latuda gjør ikke det, den virker mer som de "gamle" antipsykotika. Bedre alternativ er kanskje Zyprexa, men da må man gjerne være litt obs på vektøkning. Alternativer kan også være tredjegenerasjonspreparatene som Abilify. Den har heller ikke vektøkning som bivirkning.

Hvilke medisiner funker mer på serotoninsystemet? Zyprexa kan jeg heller ikke ta da jeg går opp for mye på den at det er skadelig. Abilify ga meg også lignende rastløse bein som fluanxol 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke medisiner funker mer på serotoninsystemet? Zyprexa kan jeg heller ikke ta da jeg går opp for mye på den at det er skadelig. Abilify ga meg også lignende rastløse bein som fluanxol 😕

Seroquel, Zyprexa, Leponex primært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...