Gå til innhold

Fikk råd om å ikke gå i terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp vært på utredning på Modum og fått tilbud om traumebehandling, men det er ikke før om 1,5 år. Har gått en del i terapi opp gjennom årene, men denne diagnosen er ny, og den som egentlig har ligget til grunn for problemene hele tiden. Vi snakket om hva jeg skulle gjøre i ventetiden, og psykologen på Modum sa: kanskje du ikke skal gå i terapi. Nå vet du at det ligger et krevende opphold foran deg, kanskje du skal bare prøve å leve, prøve å gjøre gode ting for deg selv, gjøre noen små endringer. Du har kjent på at du har mye ressurser her. Det høres jo litt forlokkende ut, men skummelt også. Jeg har vært så dårlig, kan jeg virkelig klare meg på egenhånd? Har time ca annenhver uke med psykomotorisk fysioterapeut så helt alene står jeg ikke. 

Anonymkode: 3bdbf...1bc

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Vil du realistisk få et tilbud om terapi gjennom det offentlige i mellomtida? Vurderer du å gå privat?

Du har fått et råd/innspill, men det er du som bestemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med støttesamtaler med psykiatrisk sykepleier i kommunen? 

Anonymkode: 8dafa...333

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det. Jeg hadde oppsøkt hjelp i det offentlige og gitt full innsats der. Kanskje blir du etterhvert så god at modum ikke er nødvendig lenger. Det skjer heldigvis det og.

Anonymkode: 43ab9...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Gå i terapi og gi alt for å bli bedre

1, 5 år er jo en halv evighet til!

Anonymkode: 244dc...9c1

Skrevet (endret)

Ut fra egen erfaring så kan det i noen tilfeller være positivt å ta en pause fra behandling. Jeg er veldig avhengig av å ha disse samtalene, men da jeg ble skrevet ut av dette så ble jeg bedre rustet til å ta vare på meg selv. Jeg klarer ikke å være bedre da enn nå. 4 mnd sa jeg for mye er jeg eneste som klarer å holde seg klarer alle de prøvd på nytt og igjen på forskjellige klstet ikke. Hadde jeg klart å holde terskel i knipe i knipe. Klarte ikke huske Terskel i knipe. 😛 InInInspirert av en annen av ukene nå når. 

Og poenget mitt er at jeg kan ha godt av å klarer må meg og andre slik at de spiser mer enn vanlig. Hadde jeg ikke prøvd å løpe dette noe de ikke får gjøre det. Faktisk heller at de ikke fikk til ting. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ut fra egen erfaring så kan det i noen tilfeller være positivt å ta en pause fra behandling. Jeg er veldig avhengig av å ha disse samtalene, men da jeg ble skrevet ut av dette så ble jeg bedre rustet til å ta vare på meg selv. Jeg klarer ikke å være bedre da enn nå. 4 mnd sa jeg for mye er jeg eneste som klarer å holde seg klarer alle de prøvd på nytt og igjen på forskjellige klstet ikke. Hadde jeg klart å holde terskel i knipe i knipe. Klarte ikke huske Terskel i knipe. 😛 InInInspirert av en annen av ukene nå når. 

Synes du skal holde deg langt unna forumet når du er drita full

Anonymkode: 18c91...fd6

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er et godt råd. 

Kan du si litt mer om dette? Hilsen ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes du skal holde deg langt unna forumet når du er drita full

Er ikke drita full. Har drukket to øl. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Særlig...

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

🙁

Anonymkode: 0ad87...1d7

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Har du lest igjennom svaret du skrev? Siste setningene gir nemlig ikke særlig mening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du lest igjennom svaret du skrev? Siste setningene gir nemlig ikke særlig mening.

Ja. Det gir mening, bare fikk litt skrivefeil fordi de årene for mye å få før mhm. 

Skrevet

Ja. Det gir mening, bare fikk litt skrivefeil fordi de årene for mye å få før mhm. 

Hva betyr dette da? Enig med anonym, det du skriver i denne tråden gir ikke mening. Kanskje du skal logge av til i morgen? 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de årene for mye å få før mhm? Uansett, skal ikke spore av tråden til TS mer nå. Håper du logger av for kvelden, så du ikke ender opp med å angre i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg syns det høres ut som et godt råd. Å gå i terapi er ikke alltid positivt heller, noen ganger kan det bare være forsterkende og opprettholde psykisk uhelse. 

Anonymkode: 8fb92...45b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan du si litt mer om dette? Hilsen ts

Råd fra eksperter skal man høre på. Det er ofte smart å ta pauser. Du har gått mye i terapi uten å blitt særlig bedre. Prøv å leve mens du venter på den nødvendige ekspertisen. 

Skrevet
Kayia skrev (10 minutter siden):

Hva betyr dette da? Enig med anonym, det du skriver i denne tråden gir ikke mening. Kanskje du skal logge av til i morgen? 

Ok. Men jeg har ikke drukket mer enn jeg sa, at bli blir nr  3.  Men de tre ølene jeg nå har for mye husket hvor mye klart det går bra. :)

Ble litt dumt. 

Logger på. :)

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ok. Men jeg har ikke drukket mer enn jeg sa, at bli blir nr  3.  Men de tre ølene jeg nå har for mye husket hvor mye klart det går bra. :)

Ble litt dumt. 

Logger på. :)

Eller logger av som det heter?

Glitter, nå rører du mye. Ta å logg av du. Håper du får en bedre dag i morgen :) 

Anonymkode: 43ab9...dd1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...