Gå til innhold

Dårlig mage og Leponex

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har slitt med dårlig mage i 1-1,5 år nå. Det eneste jeg kan knytte til det er at det var da jeg begynte på Leponex. 

Holder på å trappe ned Leponex så om den var årsaken finner jeg forsåvidt ut av. 

Hvis det ikke er Leponex må det jo være laktoseintoleranse? Er det ikke rart å få det i en alder av 33? Eller har jeg bare ubalanse av bakterier i tarmen? Kan teste å drikke biola hver dag? 

Det er ikke vits å prøve å ta laktosebelastningstest da de garantert ikke vil klare å ta alle blodprøvene. De klarer ikke én blodprøve en gang. Blir sendt til sykehuset for å ta blodprøve på laben. Finnes det annen type test for å sjekke om man har blitt laktoseintolerant?

I fall det kan skyldes andre medisiner enn Leponex så lister jeg opp medisiner:

Litium, akkurat seponert Fevarin, Alimemazin og Truxal. Pluss Leponex da. 

Til info har jeg også nettopp trappet opp Respiridon samtidig som jeg trapper ned Leponex. 

Ble ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne da det var blanding mellom psykiatri og somatikk. 

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil koste deg lite å gjøre et forsøk med probiotika. Du får en måneds forbruk på apoteket for ca 200 kroner.

Det finnes holdepunkter for at visse antipsykotika er uheldige for tarmfloraen, så gi det et forsøk

(Jeg ville tatt kapsler med melkesyrebakterier under dette forsøket for å ha inntaket litt i kontrollerte former)

Skrevet
Glitter skrev (11 timer siden):

Jeg har slitt med dårlig mage i 1-1,5 år nå. Det eneste jeg kan knytte til det er at det var da jeg begynte på Leponex. 

Holder på å trappe ned Leponex så om den var årsaken finner jeg forsåvidt ut av. 

Hvis det ikke er Leponex må det jo være laktoseintoleranse? Er det ikke rart å få det i en alder av 33? Eller har jeg bare ubalanse av bakterier i tarmen? Kan teste å drikke biola hver dag? 

Det er ikke vits å prøve å ta laktosebelastningstest da de garantert ikke vil klare å ta alle blodprøvene. De klarer ikke én blodprøve en gang. Blir sendt til sykehuset for å ta blodprøve på laben. Finnes det annen type test for å sjekke om man har blitt laktoseintolerant?

I fall det kan skyldes andre medisiner enn Leponex så lister jeg opp medisiner:

Litium, akkurat seponert Fevarin, Alimemazin og Truxal. Pluss Leponex da. 

Til info har jeg også nettopp trappet opp Respiridon samtidig som jeg trapper ned Leponex. 

Ble ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne da det var blanding mellom psykiatri og somatikk. 

Jeg fikk dårlig mage av Litium. 

Skrevet
Fionys skrev (59 minutter siden):

Jeg fikk dårlig mage av Litium. 

Okei. Tror ikke det er den da jeg har gått på den lenger enn jeg har slitt med magen. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...