AnonymBruker Skrevet 6. september Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bare ignorer psykedeliker, han bare troller og går ofte inn for å ødelegge fremgangen til folk som sliter her på forumet. Anonymkode: 944c6...ddc Ok. Skjønte ikke at det var trolling. Det er jo veldig leit hvis det er tilfelle. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
psykedeliker Skrevet 6. september Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare ignorer psykedeliker, han bare troller og går ofte inn for å ødelegge fremgangen til folk som sliter her på forumet. Akkurat det samme kan man si om føledameklubben, så da stiller vi likt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. september Skrevet 7. september Jeg lurer på hvorfor jeg tåler så lite? Hva kan man gjøre for å bli mer resilient? Jeg skjønner jo rasjonelt sett at det å få en så sterk reaksjon som ønske om å ta selvmord bare fordi jeg har vært åpen og ærlig er egentlig å overreagere. Men det er som at hjernen min ikke skjønner dette? For den er det en helt naturlig reaksjon virker det som. Jeg får også tanker om å gjøre andre selvødeleggende ting jeg vet er dårlig for meg som å slutte med medisiner, isolere meg, kutte kontakten med helsevesenet og selvskade. Jeg skulle jo egentlig ønske at jeg tålte mer enn dette? Hva er det som gjør meg så svak? Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. september Skrevet 7. september Dette er ting du bør ta opp med din behandler. Anonymkode: 944c6...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. september Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ting du bør ta opp med din behandler. Anonymkode: 944c6...ddc Ja, jeg vet. Det er bare at hun egentlig ikke helt fungerer som en behandler også møter jeg ikke henne før onsdag og jeg følte det var litt lenge å vente. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. september Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, jeg vet. Det er bare at hun egentlig ikke helt fungerer som en behandler også møter jeg ikke henne før onsdag og jeg følte det var litt lenge å vente. Anonymkode: 803da...6e0 Det er jo bare noen dager til. Anonymkode: 944c6...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. september Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo bare noen dager til. Anonymkode: 944c6...ddc Joda, er bare at det føles ut som en liten evighet til når man ikke har det så lett. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
munchin Skrevet 7. september Skrevet 7. september Har du familie og nære venner du kan snakke med om utfordringene dine? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september Skrevet 8. september munchin skrev (15 timer siden): Har du familie og nære venner du kan snakke med om utfordringene dine? Nei, dessverre. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september Skrevet 8. september Jeg tror kanskje en god del av grunnen til at jeg tåler så lite er fordi selvhatet mitt er så sterkt. Så en hver anledning blir en 'unnskyldning' for å ødelegge mer for meg selv enn det jeg alt har gjort. Men jeg vil jo egentlig ikke leve sånn som dette. Hvordan kommer jeg ut av det? Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
Anonymos Skrevet 8. september Skrevet 8. september Ser du selv mønsteret i at du stadig kommer på nye problemer, nye spørsmål og nye "løsninger" på egne problemer? Vi kan ikke hjelpe deg med dette. Dette bunner nok i grubling, eller det mer treffende ordet rumination. Greier du legge fra deg mye av grublingen vil mye av det du opplever som problemer idag fare forbi i hverdagen, fordi du ikke lar deg selv begynne å gruble på problemer som måtte dukke opp. Mer utoverfokus kan hjelpe på, da flytter du fokuset vekk fra egne problemer og sjansen for å begynne å gruble over disse blir mindre. Det er lettere sagt enn gjort, jeg snakker av erfaring. Forstår du hva jeg mener? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september Skrevet 8. september Anonymos skrev (1 time siden): Ser du selv mønsteret i at du stadig kommer på nye problemer, nye spørsmål og nye "løsninger" på egne problemer? Vi kan ikke hjelpe deg med dette. Dette bunner nok i grubling, eller det mer treffende ordet rumination. Greier du legge fra deg mye av grublingen vil mye av det du opplever som problemer idag fare forbi i hverdagen, fordi du ikke lar deg selv begynne å gruble på problemer som måtte dukke opp. Mer utoverfokus kan hjelpe på, da flytter du fokuset vekk fra egne problemer og sjansen for å begynne å gruble over disse blir mindre. Det er lettere sagt enn gjort, jeg snakker av erfaring. Forstår du hva jeg mener? Ja, jeg forstår hva du mener og jeg tror også du kan ha et viktig poeng. Samtidig så føles jo problemene jeg har veldig reelle for meg? (Der er så klart mange flere problemer jeg har enn de jeg har nevnt her). Men godt mulig de hadde blitt bedre om jeg ikke grublet like mye over de. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, jeg forstår hva du mener og jeg tror også du kan ha et viktig poeng. Samtidig så føles jo problemene jeg har veldig reelle for meg? (Der er så klart mange flere problemer jeg har enn de jeg har nevnt her). Men godt mulig de hadde blitt bedre om jeg ikke grublet like mye over de. Anonymkode: 803da...6e0 Det er ikke sikkert de reelle problemene du har blir bedre, men du blir jo ikke bedre av grubling. Jeg ser for meg du kan få bedre livskvalitet om du heller bruker dagene dine på ting du liker å gjøre fremfor å gruble over slike ting. Skriv det ned når det er noe nytt så vet du hva du kan ta opp med behandler (Ja, vet hun ikke er egentlig behandler, men ta det opp likevel. Hvis de ser at du har større utfordringer enn hun kan hjelpe deg med, så kanskje det kan gjøre at du får mer hjelp hvis du trenger det). Anonymkode: 944c6...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er ikke sikkert de reelle problemene du har blir bedre, men du blir jo ikke bedre av grubling. Jeg ser for meg du kan få bedre livskvalitet om du heller bruker dagene dine på ting du liker å gjøre fremfor å gruble over slike ting. Skriv det ned når det er noe nytt så vet du hva du kan ta opp med behandler (Ja, vet hun ikke er egentlig behandler, men ta det opp likevel. Hvis de ser at du har større utfordringer enn hun kan hjelpe deg med, så kanskje det kan gjøre at du får mer hjelp hvis du trenger det). Anonymkode: 944c6...ddc Jeg skjønner, og jeg er også enig. Er bare at jeg akkurat nå for tiden ikke er interessert i noe. Men kan jo alltids forsøke gjøre ting jeg likte før da og håpe på at jeg blir å like det igjen. Ja, jeg har alltid med tidligere behandlere brukt å ha med en liste til hver gang vi møtes men med denne behandleren er det stort sett så lite respons å få at jeg har gitt litt opp. Men jeg kan alltids gi det et forsøk til. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
Anonymos Skrevet 8. september Skrevet 8. september 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg forstår hva du mener og jeg tror også du kan ha et viktig poeng. Samtidig så føles jo problemene jeg har veldig reelle for meg? (Der er så klart mange flere problemer jeg har enn de jeg har nevnt her). Men godt mulig de hadde blitt bedre om jeg ikke grublet like mye over de. Anonymkode: 803da...6e0 Ja, skjønner godt hva du mener med at problemene føles reelle. De er jo reelle også, men det er noe med å ikke la dem ta for stor plass og prøve å slippe til positive impulser også, og legge merke til det som er bra ved deg selv. Jeg tror du ville fått det bedre og at problemene ikke ville føltes like store om du ikke grublet så mye ja. Det er som sagt lettere sagt enn gjort, men kanskje det kan være en måte å snakke om det med behandler, at du sier du grubler mye? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september Skrevet 9. september Anonymos skrev (15 timer siden): Ja, skjønner godt hva du mener med at problemene føles reelle. De er jo reelle også, men det er noe med å ikke la dem ta for stor plass og prøve å slippe til positive impulser også, og legge merke til det som er bra ved deg selv. Jeg tror du ville fått det bedre og at problemene ikke ville føltes like store om du ikke grublet så mye ja. Det er som sagt lettere sagt enn gjort, men kanskje det kan være en måte å snakke om det med behandler, at du sier du grubler mye? Ja, tenker det er lurt. Håper hun har noen gode råd for det jeg har funnet på google har ikke hjulpet særlig. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9. september Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 11.55): Hva kan man gjøre for å bli mer resilient? Man kan begynne å tilbringe tid med folk som har fokus på det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september Skrevet 9. september psykedeliker skrev (3 minutter siden): Man kan begynne å tilbringe tid med folk som har fokus på det. Ja. Tror jeg hadde hatt godt av å bare tilbringe tid med folk generelt sett. Men frykten for negative reaksjoner og vurderinger står mye i veien for det. Jeg får det bare ikke til. Er som en fysisk sperre som stopper meg som jeg ikke helt vet hvordan komme forbi. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september Skrevet 9. september Gruer meg veldig til samtalen med behandler i morgen Jeg har aller mest lyst til å bare kapsle meg selv inn og aldri dele noe mer med henne, eller noen andre. Men så er det jo også en side av meg som ønsker bli bedre også, og jeg tror ikke jeg klarer det alene. Selvfølgelig er det jeg som skal gjøre jobben, men jeg tror nok jeg trenger hjelp også. Gruer meg spesielt veldig til å ta opp det med selvmordstankene og selvskadingstrang. Hva om hun ikke tar det på alvor? Eller hun misforstår? Eller hun tar det for alvorlig? (Det føles nesten ut som uansett hvilken reaksjon hun får så hadde det føltes feil for meg). Hun sendte også melding i går og lurte på om vi kunne gjøre timen vår kortere, og det får meg bare til å tenke at hun ikke bryr seg likevel. Samtidig vet jeg at det ikke skal så mye til før jeg føler meg avvist, så forsøker ikke legge for mye i det. Beklager at jeg fortsatt skriver så mye her, målet er jo å slutte med det, men til mitt forsvar har jeg skrevet mye mer i dagboken min som jeg ikke deler her også. Anonymkode: 803da...6e0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Beklager at jeg fortsatt skriver så mye her, målet er jo å slutte med det, men til mitt forsvar har jeg skrevet mye mer i dagboken min som jeg ikke deler her også. Anonymkode: 803da...6e0 Jeg synes det er fint du skriver i en tråd. Det gjør det enklere å følge deg og forstå hva du sliter med. Enkeltvise innlegg viser ikke kompleksiteten i hva du kjemper med på samme måte. Håper timen din blir ok. Anonymkode: bd276...319 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.