Gå til innhold

De som tar livet sitt og har familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de psykotiske på øyeblikket? 

Jeg lurer. Ser på sosiale medier med blant annet influensere eller andre mennesker som sitter igjen uten de høyt elskede. 

Selv mistet jeg en bekjent (heldigvis bare bekjent) til selvmord. Noen blir forbannet av å ta dette innover seg. 

Håper ikke dette blir slettet. Må da være lov å se virkeligheten, ikke bare skyve alt bort. Og glemme de som tok livet sitt 

Anonymkode: 823ed...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner dessverre flere. Enten er jeg en veldig dårlig venn, eller så er jeg venn med de som ikke har andre venner.

Jeg tror det handler om personen selv. De har en grå sjel.

Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Er de psykotiske på øyeblikket? 

Jeg lurer. Ser på sosiale medier med blant annet influensere eller andre mennesker som sitter igjen uten de høyt elskede. 

Selv mistet jeg en bekjent (heldigvis bare bekjent) til selvmord. Noen blir forbannet av å ta dette innover seg. 

Håper ikke dette blir slettet. Må da være lov å se virkeligheten, ikke bare skyve alt bort. Og glemme de som tok livet sitt 

Jeg mistet en lillebror i selvmord for mange år siden. Han var godt fungerende helt til det skjedde, så hans selvmord var et klassisk lyn fra klar himmel-tilfelle. Avskjedsbrevet hans tydet på at han forstod noe av smerten han kom til å etterlate oss i familien med, men den akutt veldig vanskelige situasjonen han plutselig befant seg i gjorde at han mistet gangsyn og ikke så noen annen utvei. Om han var psykotisk er umulig å si, men jeg er overbevist om at han ikke var ved sine fulle fem da det skjedde. Mange av omstendighetene tyder også på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke de er psykotiske, heller desperat og fortvilet?

Anonymkode: e2fde...1b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tror ikke de er psykotiske, heller desperat og fortvilet?

Anonymkode: e2fde...1b6

Uten å nevne navn men ei kjent sangerinnes søster tok livet iår. Jeg forstår bare ikke. Med barn og alt. Livet er tøft, forferdelig tøft. Men det blir vel ei gang bedre eller er jeg naiv? Om 5år kan det være hun hadde mestret det vonde. Hun var jo en glad sjel... 

AnonymBruker
Skrevet

Er så tabu å prate om selvmord, hvorfor? Fordi det er stygt gjort? Det etter loven er nevnt som ulovlig og straffbart men vanskelig å straffe de når de allerede er døde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Uten å nevne navn men ei kjent sangerinnes søster tok livet iår. Jeg forstår bare ikke. Med barn og alt. Livet er tøft, forferdelig tøft. Men det blir vel ei gang bedre eller er jeg naiv? Om 5år kan det være hun hadde mestret det vonde. Hun var jo en glad sjel... 

Man klarer nok ikke å se at ting kan bli bedre når man har det så tungt? Alt blir farget svart? Du sier at hun var en glad sjel. Hva legger du i det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...