Gå til innhold

Innleggelse ved livskrise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen hatt det?

jeg har vært innlagt før men følte ikke at det var noe trygt å godt, var veldig pragmatisk.

Men nå er jeg i en stor krise og tenker kanskje jeg må inn igjen men kjenner på frykt for det og når ikke man blir møtt i voldsomme følelser og tatt vare på

har dere gode opppevelser med å legges inn l livskrise?

Anonymkode: 3481a...0b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har noen hatt det?

jeg har vært innlagt før men følte ikke at det var noe trygt å godt, var veldig pragmatisk.

Men nå er jeg i en stor krise og tenker kanskje jeg må inn igjen men kjenner på frykt for det og når ikke man blir møtt i voldsomme følelser og tatt vare på

Hvorfor må du det?

Anonymkode: a5a43...f8e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke følte deg ivaretatt der og at det ikke var trygt og godt er det ikke bedre å bli hjemme?

Anonymkode: 10de8...bcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke følte deg ivaretatt der og at det ikke var trygt og godt er det ikke bedre å bli hjemme?

Nei for jeg føler jo det rakner. Har ingen andre. Orker ikke beskrive hva som skjer men det er veldig traumatisk. Så trenger jo hjelp. Men er det ikke meningen at de skal møte folk med forståelse og trygghet og ikke at man føler det er noe galt med en og at man bare var pragmatisk tilnærming?

AnonymBruker
Skrevet

Nei for jeg føler jo det rakner. Har ingen andre. Orker ikke beskrive hva som skjer men det er veldig traumatisk. Så trenger jo hjelp. Men er det ikke meningen at de skal møte folk med forståelse og trygghet og ikke at man føler det er noe galt med en og at man bare var pragmatisk tilnærming?

Ok, jeg forstår. Får håpe de har forbedret seg siden sist du var der da? For jo, det er jo helt klart at de som jobber på DPS skal møte en med forståelse og trygghet, og det er leit å høre at du ikke ble det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok, jeg forstår. Får håpe de har forbedret seg siden sist du var der da? For jo, det er jo helt klart at de som jobber på DPS skal møte en med forståelse og trygghet, og det er leit å høre at du ikke ble det.

Ja. Følte ikke de skjønte følelsene og situasjonen min. De bare så «angsten» og føler de bare fokuserte på at man skulle skjerpe seg ut av det på en måte.

Trodde de som jobbet der skulle klare se «bak symptomene» og se og forstå og være en trygghet 

AnonymBruker
Skrevet

Men er en alvorlig krise nå. Så kanskje det er annerledes da. Får håpe det 

AnonymBruker
Skrevet

Men er en alvorlig krise nå. Så kanskje det er annerledes da. Får håpe det 

Jeg håper du får en positiv opplevelse denne gangen. 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutes ago, AnonymBruker said:

Har noen hatt det?

Har du ikke familie eller venner som kan "ta vare på deg" i denne vanskelige livskrisen? 

Tror nok ikke dps er ment som et sted for å bli dullet med og tatt vare på på den måten. De er mer praktisk hjelp som å endre medisiner eller hjelpe deg selv til å bli bedre. 

Anonymkode: db605...df9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har noen hatt det?

For noen er dette en god løsning ved en livskrise: Livslosen — Lovisenberg

Skrevet

Hvis du er såpass i krise at du ikke klarer å ta vare på deg selv, ikke spise osv så kan innleggelse på dps være et alternativ.

Skrevet
frosken skrev (5 minutter siden):

For noen er dette en god løsning ved en livskrise: Livslosen — Lovisenberg

Ja - godt tilbud men det er vel gjerne ved selvmordstanker man kan komme dit?

Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Ja - godt tilbud men det er vel gjerne ved selvmordstanker man kan komme dit?

Jeg har hørt om litt andre problemstillinger også, men det viktigste er vel å være klar over at det ikke er et behandlingstilbud. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja. Følte ikke de skjønte følelsene og situasjonen min. De bare så «angsten» og føler de bare fokuserte på at man skulle skjerpe seg ut av det på en måte.

Trodde de som jobbet der skulle klare se «bak symptomene» og se og forstå og være en trygghet 

DPS er spesialisthelsetjenesten. Det blir litt feil plass for en som er i livskrise og som vil tas vare på.

Anonymkode: a5a43...f8e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...