Gå til innhold

Kan DPS og NAV med jobbspesialist presse uføretrygdede ut i jobb ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diagnosen tilbakevendende depressiv lidelse og PTSD . Jeg ble 100% ufør for 8 år siden. Jeg har jobbet til tider 

30 - 50 prosent. Det siste året har jeg ikke jobbet noe i det hele tatt. Jeg har gått til privat psykolog i flere år. For et år siden ble 

jeg så deprimert at jeg ble "grensepsykotisk", så psykologen jeg gikk til mente at jeg trengte et tverrfaglig team

med bl.a psykiater, så han henviste meg til DPS. Etter noen måneder kom jeg til behandling dit. Det har blitt EMDR og samtaler. Og nå sier behandler at hen ønsker at jeg skal samarbeide med jobbspesialist for å komme meg ut i jobb. Hen sier at jeg må vise at jeg er villig til endring ellers vil behandlingen avslutte innen et par måneder...

Har DPS rett til å kreve dette av meg?

Kan behandler si til NAV at jeg er istand til (men jeg føler meg ikke istand ) til å jobbe og jeg er i fare for å miste uføretrygden ?                                          Jeg får litt følelsen av å skulle være tilbake på AAP og må tvinges ut i arbeidstrening

Anonymkode: 31c57...015

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det fungerer ikke sånn. Kan det være  behandler mener at en deltidsstilling vil bidra til bedre helse og livskvalitet for deg på sikt? At du bør være villig til å jobbe mot det? 

Anonymkode: b3877...988

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...