Gå til innhold

Hvorfor er fastleger så opphengt i akkurat zyprexa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spurte fastlegen om jeg kunne begynne på en annen antipsykotika pga bivirkninger og han vet at jeg ikke vil gå på zyprexa pga jeg tidligere har gått opp masse i vekt på den, men så sier han at han tror at jeg burde begynne på zyprexa og starte på et TRENINGSPROGRAM av alle ting. Hvorfor kunne ha ikke bare heller foreslå et antipsykotika som var hjelpsom men samtidig ikke man legger på seg av? 

Anonymkode: 38920...cb2

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Må du ta antipsykotika i det hele tatt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spurte fastlegen om jeg kunne begynne på en annen antipsykotika pga bivirkninger og han vet at jeg ikke vil gå på zyprexa pga jeg tidligere har gått opp masse i vekt på den, men så sier han at han tror at jeg burde begynne på zyprexa og starte på et TRENINGSPROGRAM av alle ting. Hvorfor kunne ha ikke bare heller foreslå et antipsykotika som var hjelpsom men samtidig ikke man legger på seg av? 

Kanskje du må til en psykiater for å bytte medisin? Min fastlege vil i alle fall ikke ha noe med min Zyprexa å gjøre. Hun sier at det er en spesialistoppgave.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor spør du om dette? Hva er hensikten?

Anonymkode: f4232...0d8

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du om dette? Hva er hensikten?

Fordi jeg har grunn til å tro at mange pasienter fortsatt blir lurt til å tro at de trenger antipsykotika når de egentlig ikke trenger det.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, GT1 said:

Kanskje du må til en psykiater for å bytte medisin? Min fastlege vil i alle fall ikke ha noe med min Zyprexa å gjøre. Hun sier at det er en spesialistoppgave.

Han har ikke sagt noe om at antipsykotika er en spesialistoppgave eller at han ikke kan skrive ut. Han er en allmennlege og har jobbet i mange år. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutes ago, psykedeliker said:

Er til tider så paranoid at jeg kunne endt opp med å skade noen av de jeg er paranoid mot så jeg ønsker faktisk selv å ta det. 

psykedeliker
Skrevet

Er til tider så paranoid at jeg kunne endt opp med å skade noen av de jeg er paranoid mot så jeg ønsker faktisk selv å ta det. 

Har du fått annen hjelp for denne paranoiaen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, psykedeliker said:

Har du fått annen hjelp for denne paranoiaen?

Hva slags annen hjelp skulle det vært? Det hjelper ikke at folk sier at det ikke er sånn og sånn eller at de prøver å bevise det og det. 

psykedeliker
Skrevet

Det hjelper ikke at folk sier at det ikke er sånn og sånn eller at de prøver å bevise det og det. 

Hva slags beviser trenger du da?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, psykedeliker said:

Hva slags beviser trenger du da?

Trenger ikke noe bevis fra andre har bevis selv og det holder for meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...