AnonymBruker Skrevet 11. september Skrevet 11. september Jeg er så ufattelig lei av at min sosiale distanse eller manglende formuleringsevne tolkes som min personlighet. Det skyldes utelukkende én ting: Psykiske smerter som tar over hele meg i øyeblikket. Jeg er ikke sånn egentlig. Dette gjelder ikke bare for meg, men det gjelder generelt. Folk skjønner ikke at mange alternative adferdsmåter skyldes psykisk lidelse. De bare avskriver det som særhet/annerledeshet og utviser lite empati. Det er en skam hvor lite hjelp, forståelse og raushet man får for usynlige lidelser. Den manglende viljen eller evnen til å sette seg inn i disse typen problemer gjør at mange som kukne bidratt mer, heller blir ekskludert fordi de ikke er lettvinte nok å håndtere. Skal arbeidslinja lykkes så må vanmige folk faktisk ta sin del av ansvaret og skjønne at en slik målsetting også krever noe av dem. Det er ikke bare de som har psykiske lidelser som må gjøre den jobben for at dette skal lykkes Anonymkode: 39576...5c4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september Skrevet 11. september Det er jo ganske naturlig at det er vanskelig å forstå hva en oppførsel kommer av hvis man ikke har kjennskap til hvordan den psykiske lidelsen fungerer. Og i hvert fall hvis man ikke en gang er informert om at vedkommende har en psykisk lidelse. Nøkkelen her er kommunikasjon. Hvis du vil at noen skal forstå deg og hvorfor du handler som du gjør, så må du kommunisere det. Folk er ikke tankelesere. Anonymkode: 6889f...ac2 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september Skrevet 11. september Jeg gjør jo det, men jeg mener det helt generelt. Folk forstår ikke hvordan psykiske lidelser ser ut i praksis. De bare tolker det som annerledeshet uten å spekulere mer i hvorfor Jeg prøver å være transparent om min situasjon, men selv da er folk temmelig dårlig til å bidra for å få til et samarbeid som er så bra som det kan bli Anonymkode: 39576...5c4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg gjør jo det, men jeg mener det helt generelt. Folk forstår ikke hvordan psykiske lidelser ser ut i praksis. De bare tolker det som annerledeshet uten å spekulere mer i hvorfor Jeg prøver å være transparent om min situasjon, men selv da er folk temmelig dårlig til å bidra for å få til et samarbeid som er så bra som det kan bli Anonymkode: 39576...5c4 Jeg synes det er bra at folk ikke spekulerer. Hva godt kan det komme av de? Da er det bedre å forholde seg til det man vet. Du sier folk er dårlig til å bidra - har du kommunisert hva slags bidrag du trenger? Men, nei, ikke alle er like gode når det kommer til psykiske lidelser. Vi er forskjellige, og ikke alle er komfortable rundt disse temaene. Anonymkode: 6889f...ac2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september Skrevet 11. september Tror mange folk tenker at det ikke er så plagsomt, forstyrrende og ødeleggende som det er. Mange enkle folk der ute. Tilrettelegging i arbeid er ikke reellt. Mange som ikke vil strekke seg. Da er ufør bedre Anonymkode: d49e4...dee 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september Skrevet 11. september Behandler dømmer, tolker og tror dessverre utifra hvordan du oppfører deg i terapien. De ser deg jo ikke i det virkelige livet, kun på kontoret. Så vær forsiktig! Anonymkode: 336b4...4b4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.