Gå til innhold

Hvis man ikke sier noe i terapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer da? Sitter psykolog/psykiater der bare helt stille også? Eller?

Anonymkode: 5fb68...f82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da bør man gi plassen fra seg til noen som virkelig ønsker å bli bedre. 

Anonymkode: a62ac...ca2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Da bør man gi plassen fra seg til noen som virkelig ønsker å bli bedre. 

Anonymkode: a62ac...ca2

Enig!

Anonymkode: 7fa1b...ccc

Skrevet

Hvis man ikke sier noe kan man være så deprimert eller syk at man ikke klarer det. Da må behandler foreslå en medisin som gjør en bedre.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (45 minutter siden):

Hvis man ikke sier noe kan man være så deprimert eller syk at man ikke klarer det. Da må behandler foreslå en medisin som gjør en bedre.

Enig, og behandler vil ikke bare sitte stille, men prøve å få pasienten i forsiktig tale ved å stille åpne spørsmål.

Anonymkode: e41a9...747

Skrevet

Jeg hadde en gang en pasient som i svært mange timer i starten av terapien ikke sa et eneste ord. Hun møtte opp i god tid, kom inn til riktig tid og sa deretter ingenting før timen var over. Jeg prøvde å få henne på glid med noen enkle spørsmål, men stort sett satt jeg der like stille. Hun var en meget intelligent person, og jeg tror noe løsnet da jeg snakket til henne i et PC-språk. Jeg forklarte tydelig at hennes og min hjerne ikke var på nett verken via kabel eller trådløst. Skulle de kunne kommunisere, måtte hennes tanker gjøres om til lyd som kom ut av munnen. Denne ville treffe mitt øre og bli omgjort til tanker i min hjerne. Så kunne jeg respondere på samme måte, bare med motsatt retning.

Det gikk svært bra med henne i livet. Da hun sluttet, fikk jeg en liten diktbok av henne. Den hadde tittelen "Taushet er gull". Den har jeg fortsatt.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Jeg hadde en gang en pasient som i svært mange timer i starten av terapien ikke sa et eneste ord. Hun møtte opp i god tid, kom inn til riktig tid og sa deretter ingenting før timen var over. Jeg prøvde å få henne på glid med noen enkle spørsmål, men stort sett satt jeg der like stille. Hun var en meget intelligent person, og jeg tror noe løsnet da jeg snakket til henne i et PC-språk. Jeg forklarte tydelig at hennes og min hjerne ikke var på nett verken via kabel eller trådløst. Skulle de kunne kommunisere, måtte hennes tanker gjøres om til lyd som kom ut av munnen. Denne ville treffe mitt øre og bli omgjort til tanker i min hjerne. Så kunne jeg respondere på samme måte, bare med motsatt retning.

Det gikk svært bra med henne i livet. Da hun sluttet, fikk jeg en liten diktbok av henne. Den hadde tittelen "Taushet er gull". Den har jeg fortsatt.

Hvilken fin fortelling:)

Anonymkode: e41a9...747

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...