Gå til innhold

Når er det riktig å ta kontakt med behandlingsapparatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke belaste psykiatrien unødvendig ,jeg er bipolar og har en mnd tid slitt med depresjon og flyktige selvmordstanker,jeg er usikker på om noen kan hjelpe meg og tenker at det kanskje er bortkasta å ta det med fastlege /dps. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt. ikke vent. Ring på mandags morgen. Du skal ikke gå sånn, det er helt unødvendig når det finnes hjelp :) 

Anonymkode: 2080c...4b1

AnonymBruker
Skrevet
Hugo skrev (8 minutter siden):

Jeg vil ikke belaste psykiatrien unødvendig ,jeg er bipolar og har en mnd tid slitt med depresjon og flyktige selvmordstanker,jeg er usikker på om noen kan hjelpe meg og tenker at det kanskje er bortkasta å ta det med fastlege /dps. Hva tenker dere?

Hvordan tenker du at DPS kan hjelpe deg? Hvilken hjelp har du fått før til depresjon?

Anonymkode: 9d30d...c40

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan tenker du at DPS kan hjelpe deg? Hvilken hjelp har du fått før til depresjon?

Dette er gode spm og litt av grunnen til at jeg har ventet.

Det de vil gjøre er å øke dosen på seriquel fra 300 til 400+mg. Jeg liker ikke hvordan jeg blir på høyere doser med seroquel og det er en medvirkende årsak til at jeg styrer unna. Antidepressiva er ikke et alternativ pga mani. 

AnonymBruker
Skrevet
Hugo skrev (2 minutter siden):

Dette er gode spm og litt av grunnen til at jeg har ventet.

Det de vil gjøre er å øke dosen på seriquel fra 300 til 400+mg. Jeg liker ikke hvordan jeg blir på høyere doser med seroquel og det er en medvirkende årsak til at jeg styrer unna. Antidepressiva er ikke et alternativ pga mani. 

Jeg spør fordi jeg har vært langvarig innlagt med depresjon og behandlingen var oppstart av nye medisiner og støttesamtaler. Vondt å høre at du lider.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg spør fordi jeg har vært langvarig innlagt med depresjon og behandlingen var oppstart av nye medisiner og støttesamtaler. Vondt å høre at du lider.

Ja jeg har også lange innleggelser tilbake i 2014,var gjennom mye vondt før jeg fikk rett diagnose og det har faktisk godt fint etter jeg begynte på litium. Men for 1mnd siden så var jeg I en fallulykke hvor jeg brakk ryggen,rene brudd uten lammelser men en del smerter. Dette har nok trigga depresjon da jeg blir liggende for med selv mesteparten av døgnet.

AnonymBruker
Skrevet
Hugo skrev (1 time siden):

Ja jeg har også lange innleggelser tilbake i 2014,var gjennom mye vondt før jeg fikk rett diagnose og det har faktisk godt fint etter jeg begynte på litium. Men for 1mnd siden så var jeg I en fallulykke hvor jeg brakk ryggen,rene brudd uten lammelser men en del smerter. Dette har nok trigga depresjon da jeg blir liggende for med selv mesteparten av døgnet.

Oi, så dramatisk. Hvordan er ryggen nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi, så dramatisk. Hvordan er ryggen nå?

Tok bilder for 1uke siden og de viser stabile brudd . Dvs at de to bruddene skal gro helt av seg selv,jeg har nå godt av oxycontin og tar tramadol slik at det er moderate smerter.

Skrevet
Hugo skrev (1 minutt siden):

Tok bilder for 1uke siden og de viser stabile brudd . Dvs at de to bruddene skal gro helt av seg selv,jeg har nå godt av oxycontin og tar tramadol slik at det er moderate smerter.

Husk at smertestillende du tar, kan også i seg selv trigge slike tanker/ følelser. Kan hende å redusere disse, samt aktivitet så fort kroppen er klar gjør ting bedre.

Ellers kjenner du kroppen din best av alle. Er greit å snakke med noen om hvordan du har det, for jo lenger tid dette tar - jo lenger tid tar det også å få seg selv i vater igjen også. Er poengløst å lide stille  

AnonymBruker
Skrevet
Trinity80 skrev (12 minutter siden):

Husk at smertestillende du tar, kan også i seg selv trigge slike tanker/ følelser. Kan hende å redusere disse, samt aktivitet så fort kroppen er klar gjør ting bedre.

Ellers kjenner du kroppen din best av alle. Er greit å snakke med noen om hvordan du har det, for jo lenger tid dette tar - jo lenger tid tar det også å få seg selv i vater igjen også. Er poengløst å lide stille  

Ta kontakt med fastlegen på mandag og hør hva hen anbefaler. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...