Zliten Skrevet 13. september Skrevet 13. september Har trappet opp til 50 mg Lamictal for to uker siden. Opplever en helt ny «angst følelse». Det kribler/brenner i brystet. Har hatt mye angst/uro i livet, men dette er next level! Går også på Zoloft 250 mg. Og Remeron 15 mg. begynt på Lamictal for mistanke om Bp2. Kan det være lamictalen som skaper dette?? 0 Siter
ISW Skrevet 13. september Skrevet 13. september Lamictal virker ved å bedre balansen mellom aktiverende og hemmende nevrotransmittere, og har egentlig ingen virkningsmekanisme som skulle gi økt angst. Det er heller ikke rapportert i Felleskatalogen (men agitasjon er det). Men man kan tenke seg at dette er oppstartsbivirkninger lignende det SSRI også har (at nervecellene reagerer litt "motsatt" i starten). I såfall tror jeg det vil gå over. God bedring 0 Siter
Zliten Skrevet 13. september Forfatter Skrevet 13. september ISW skrev (32 minutter siden): Lamictal virker ved å bedre balansen mellom aktiverende og hemmende nevrotransmittere, og har egentlig ingen virkningsmekanisme som skulle gi økt angst. Det er heller ikke rapportert i Felleskatalogen (men agitasjon er det). Men man kan tenke seg at dette er oppstartsbivirkninger lignende det SSRI også har (at nervecellene reagerer litt "motsatt" i starten). I såfall tror jeg det vil gå over. God bedring Takk! Skal i utgangspunktet trappe opp til 100mg på mandag. Kjenner jeg gruer meg litt til det. Håper ikke dette blir veldig langvarig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.