Gå til innhold

Jeg mangler rutiner og struktur, hvordan snu dette?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg er nå i et «limbo» der jeg har permisjon fra studier og ikke klar for å begynne å søke jobb/jobbe. Jeg er mye sliten,  har konsentrasjonsvansker, lite tiltakslyst og generelt føler meg daff. Går på mer medisiner enn vanlig siden jeg har vært manisk. Det gjør meg også slapp. Jeg vet det tar tid før man liksom får «ladet opp» etter sånne episoder, men hva kan jeg gjøre nå for å få litt mer struktur.

Jeg sliter med at jeg bruker tid på å sovne og når jeg først sover så sover jeg veldig lenge ca 10-12 timer. Jeg sliter med å komme i gang og gjøre ting. Som å dusje, kle på meg, komme meg ut døra og gjøre noe når jeg ikke har faste avtaler. Så problemet mitt ligger nok i at jeg har blitt ganske lat og ikke orker å gjøre ting som er nødvendig. Jeg vet dette ikke fører til bedring men synes det er veldig vanskelig å komme i gang. Hva kan hjelpe på dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start i det små. Anbefaler å starte med døgnrytme siden det er helt vesentlig ved BP. Deretter personlig hygiene.

Den forsvunne diamanten
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Start i det små. Anbefaler å starte med døgnrytme siden det er helt vesentlig ved BP. Deretter personlig hygiene.

Ja ok det gir mening. Er det for mye å sove de timene jeg sover? 

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (2 minutter siden):

Ja ok det gir mening. Er det for mye å sove de timene jeg sover? 

7 timer er nok. 6-8 er ok, og det bør være på samme tid av døgnet hvert døgn. 10-12 timer vedlikeholder depresjonen.

Den forsvunne diamanten
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

7 timer er nok. 6-8 er ok, og det bør være på samme tid av døgnet hvert døgn. 10-12 timer vedlikeholder depresjonen.

Ja ok, får begynne å sette på vekkerklokker og faktisk høre på den…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...