Gå til innhold

Erfaringer med revurdering av diagnose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har bedt om revurdering av diagnose? 
Hva er din erfaring med det?
Tok utredningen lang tid?
Hva ble utfallet?

Anonymkode: c9d0b...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Har ikke erfaring med det. Hos meg har de endret diagnoser på eget initiativ. 

Hvis du er usikker på diagnose så ville jeg tatt det opp jo før jo heller. Siden det kan være du mottar feil behandling. 

stjernestøv
Skrevet

jeg var helt sikker på at jeg hadde bipolar en periode og ville få det vurdert, da fikk jeg schizofreni men de kunne jo ikke se tegn på bipolar iløpet av tre uker. det stod at de ikke kunne utelukke schizoaffektiv, senere fikk jeg den og ville revurdere den. det var fort gjort og hadde den fremdeles. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Har ikke erfaring med det. Hos meg har de endret diagnoser på eget initiativ. 

Hvis du er usikker på diagnose så ville jeg tatt det opp jo før jo heller. Siden det kan være du mottar feil behandling. 

Jeg har ikke turt å ta det opp ennå fordi jeg er redd for å få avslag på revurdering. Også hvis jeg får revurdering får jeg bare en sjanse, så er redd for det også. For meg så er det slik at jeg har asperger, men mistenker at det heller er unnvikende personlighetsforstyrrelse. Men jeg er redd jeg bare har dårlig selvinnsikt og at jeg har hengt meg for mye opp i det og derfor ikke ser realiteten (at jeg har asperger). Også er jeg redd for at hvis det skulle vise seg at det er unnvikende pf så kanskje jeg ender opp uten tilbud for per i dag får jeg oppfølging av et team for folk med autisme og mister jeg diagnosen mister jeg de, og jeg tror ikke jeg hadde fått tilbud på DPS heller.  

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke turt å ta det opp ennå fordi jeg er redd for å få avslag på revurdering. Også hvis jeg får revurdering får jeg bare en sjanse, så er redd for det også. For meg så er det slik at jeg har asperger, men mistenker at det heller er unnvikende personlighetsforstyrrelse. Men jeg er redd jeg bare har dårlig selvinnsikt og at jeg har hengt meg for mye opp i det og derfor ikke ser realiteten (at jeg har asperger). Også er jeg redd for at hvis det skulle vise seg at det er unnvikende pf så kanskje jeg ender opp uten tilbud for per i dag får jeg oppfølging av et team for folk med autisme og mister jeg diagnosen mister jeg de, og jeg tror ikke jeg hadde fått tilbud på DPS heller.  

det er vel mer sannsynlig at du får tilbud om hjelp fra dps ved personlighetsforstyrrelse, min datter har autisme og har ikke fått hjelp på lenge selv om hun sliter mye. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

det er vel mer sannsynlig at du får tilbud om hjelp fra dps ved personlighetsforstyrrelse, min datter har autisme og har ikke fått hjelp på lenge selv om hun sliter mye. 

Du tror det ja? Jeg vet ikke om problemene mine hadde blitt sett på som alvorlige nok da, jeg har mest problemer med det sosiale som i at jeg ikke tør bli kjent med kollegaer, nye venner og kjæreste. Ellers klarer jeg meg sånn passe greit. Leit å høre at datteren din ikke får hjelp.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du tror det ja? Jeg vet ikke om problemene mine hadde blitt sett på som alvorlige nok da, jeg har mest problemer med det sosiale som i at jeg ikke tør bli kjent med kollegaer, nye venner og kjæreste. Ellers klarer jeg meg sånn passe greit. Leit å høre at datteren din ikke får hjelp.

ja skulle tro det og det er jo noe du trenger hjelp med, trenger man å være så syk for å få hjelp der da? Jaja det er litt opp til henne selv og da å søke hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (36 minutter siden):

ja skulle tro det og det er jo noe du trenger hjelp med, trenger man å være så syk for å få hjelp der da? Jaja det er litt opp til henne selv og da å søke hjelp. 

Jeg tror det varierer en del fra DPS til DPS hvor syk en må være for å få hjelp der? Det er i alle fall mitt inntrykk. Jeg tror DPS jeg hører til har liten kapasitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...