Gå til innhold

Be om å bytte psykolog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ny psykolog for ca 6 mnd siden. Har gått ca ukentlig til behandling. Men jeg klarer liksom ikke helt å finne kjemien føler jeg og jeg klarer ikke helt å stole på henne. Noen timer vi har er veldig greie, men ofte føler jeg veldig på presset om å finne hva vi skal snakke om og å klare å drive det fremover. Jeg føler ikke at hun stiller gode spørsmål, hun sier for det meste bare "si litt mer om det". Min tidligere psykolog var mye enklere å snakke med og vi kunne ha dype samtaler der jeg fikk reflektert og vurdert ting. Jeg har tidvis også samtaler med en annen psykolog som mye mer får meg til å reflektere og vi har på en måte en veldig god samtale. Samtidig føler jeg ikke det er helt "krise" med hun nye psykologen, det fungerer jo liksom på en måte. Likevel har hun ved et par anledninger sagt ting som gjorde at jeg begynte å gråte og følte meg skikkelig angrepet. Hun beklaget i ettertid, men det sitter fortsatt i liksom. Samtidig er jeg redd for at hvis jeg ber om ny så føler jeg det fortsatt på samme måte, at det ikke blir bedring. 

Noen som har erfaring med å bytte psykolog, hvordan var det? Er det for tidlig/sent å be om å bytte etter 6 mnd? 

Anonymkode: 4cc0d...ea8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er på DPS ja, glemte å nevne det. Er sikkert noe annet jeg har glemt også.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke snakke med behandler om dette? Vanskelig for henne å gjøre endringer dersom du ikke sier noe.

Anonymkode: c348a...f89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke snakke med behandler om dette? Vanskelig for henne å gjøre endringer dersom du ikke sier noe.

Anonymkode: c348a...f89

Men hva skal jeg si da? Det er liksom ikke noe konkret, bare hele måten vi har timene og kommuniserer på. Jeg klarer liksom ikke å sette fingeren helt på det.

Jeg sa ifra da jeg følte meg "angrepet", likevel skjedde det igjen så nå føler jeg at jeg må begrunne hvorfor jeg deler noe med henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i 9 måneder til en psykolog jeg hadde dårlig kjemi med. Samtidig følte jeg at jeg trengte henne i vanskelige perioder og jeg telte ned dagene til timene. Jeg ble ikke bedre under den behandlingen, noen ganger verre. I ettertid har det blitt brukt mot meg at jeg ikke ble bedre av den terapien. (Jeg ble bedre etter at jeg fikk ny behandler).

Jeg anbefaler deg å be om å bytte hvis du føler at dette ikke fungerer for deg. Ellers sløser du bare vekk tiden. 

Anonymkode: e7e52...730

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...