Gå til innhold

Hvor mye skal man kjenne etter symptomer for å unngå forverring.?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg har hatt 2 netter med dårlig søvn, pga uro og forkjølelse. Har schizoaffektiv og har hatt mani/hypomani og landet ordentlig for ca 3 uker siden. Nå kjenner jeg ikke på at jeg er sliten, er mer drevet og driver å tenker mye på hva jeg skal gjøre og tankene går litt raskere. Men dette kan jo bare være at jeg er lei av å være forskjøla og derfor er bare litt urolig eller noe sånt. Men jeg er jo redd for at jeg er på vei til å bli litt oppstemt igjen, ble jo paranoid til slutt og det ble vanskelig å stole på helsepersonell osv. Så ringte dps og spurte om å øke medisiner som de sa ja til. Men jeg er litt redd for at jeg gjør for mye ut av det jeg kjenner på og å kjenne etter for mye. Altså at jeg kjenner på normale følelser men tolker det som sykdom. Er jo ganske så urolig nå men vil jo også lære meg å stå i uro. Er det da feil av meg å på en måte «medisinere» vekk uro? Jeg vet ikke helt, måtte bare lufte tanker.

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt 2 netter med dårlig søvn, pga uro og forkjølelse. Har schizoaffektiv og har hatt mani/hypomani og landet ordentlig for ca 3 uker siden. Nå kjenner jeg ikke på at jeg er sliten, er mer drevet og driver å tenker mye på hva jeg skal gjøre og tankene går litt raskere. Men dette kan jo bare være at jeg er lei av å være forskjøla og derfor er bare litt urolig eller noe sånt. Men jeg er jo redd for at jeg er på vei til å bli litt oppstemt igjen, ble jo paranoid til slutt og det ble vanskelig å stole på helsepersonell osv. Så ringte dps og spurte om å øke medisiner som de sa ja til. Men jeg er litt redd for at jeg gjør for mye ut av det jeg kjenner på og å kjenne etter for mye. Altså at jeg kjenner på normale følelser men tolker det som sykdom. Er jo ganske så urolig nå men vil jo også lære meg å stå i uro. Er det da feil av meg å på en måte «medisinere» vekk uro? Jeg vet ikke helt, måtte bare lufte tanker.

må bare si jeg kjenner meg igjen i å kjenne på ting, man blir så lei av det. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

må bare si jeg kjenner meg igjen i å kjenne på ting, man blir så lei av det. 

Ja man blir det, og usikker på når man skal kjenne etter og når man ikke skal🤷🏻‍♀️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...