Gå til innhold

være psykotisk en dag?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

jeg har vært gjennom mye stress med sykehusopphold både her og i Bergen, på onsdag sendte de meg med ambulanse og jeg var livredd og sikker på at ambulansesjåførene kidnappet meg og skulle voldta og drepe meg. dette tenkte jeg på hele veien og tenkte jeg måtte finne meg i min skjebne, men vi kom frem til sykehuset og var da forvirret og sliten. Var på et slags venteopphold og lå i sengen og så opp i taket, der kravlet det masse maur og jeg så også lys i taket. Når jeg lukket øynene var jeg i en annen dimensjon, ble redd av alt men sa bare til dem at jeg var forvirret. jeg gråt stille for meg selv og jeg som aldri gråter, det ble for mye for meg. 

er dette vanlig når man har schizoaffektiv selv om man tar medisin? Er det noe jeg kunne gjort med det? har ikke lyst å bli sånn igjen men det er jo sykehusskrekken min, vet jeg må på sykehus igjen. Burde jeg sagt noe? Sa det til en sykepleier på sykehuset her i går. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

prøvde å ringe min gamle sykepleier i dag for har følt meg så lost, som revet med av vinden mot min vilje. ingen respons, får vente til vernepleier kommer i neste uke da. Fikk bestilt medisiner og mannen hentet, de hadde ikke imovane så fikk zopiclone men de sa det var det samme. Får se da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er vanlig. Mye stress/uro i omgivelsene og indre stress fordi du selv var redd for høy puls - kan gi slike symptomer som du beskriver. Det kunne hjulpet deg om du fortalte dem dette, men jeg skjønner at det kan være veldig vanskelig. 

Anonymkode: ffe0c...dad

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil si det er vanlig. Mye stress/uro i omgivelsene og indre stress fordi du selv var redd for høy puls - kan gi slike symptomer som du beskriver. Det kunne hjulpet deg om du fortalte dem dette, men jeg skjønner at det kan være veldig vanskelig. 

Anonymkode: ffe0c...dad

Ok. Ja da er det vel vanlig da, det er vanskelig å snakke med ukjente folk. Hele tiden på sykehuset sa jeg det gikk greit selv om alt var veldig ukomfortabelt og stress. Bare at jeg var forvirret i begynnelsen sa jeg. 

Drømmeautomat
Skrevet

Forstår det sånn at du er på et somatisk sykehus? Syns du skal si til dem hva du opplever, i hvert fall på større sykehus tror jeg det er vanlig at de har psykologer eller psykiatere du kan snakke med.

stjernestøv
Skrevet
Drømmeautomat skrev (27 minutter siden):

Forstår det sånn at du er på et somatisk sykehus? Syns du skal si til dem hva du opplever, i hvert fall på større sykehus tror jeg det er vanlig at de har psykologer eller psykiatere du kan snakke med.

er hjemme nå heldigvis og takk for det, skal huske på det til neste gang. var somatisk ja, uff det er ikke kjekt. 

stjernestøv
Skrevet
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

God bedring!

Takk for det. 

stjernestøv
Skrevet
Marye skrev (1 minutt siden):

ja, det går an og det er ikke noe rart.

Ok. det var så ubehagelig å være sånn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...