AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Jeg leste gjennom journalen min her om dagen og da hadde en behandler skrevet "kjenner pasient fra poliklinikken", men jeg har aldri møtt vedkommende. Hvordan kan dette ha seg? Anonymkode: 5e48b...dd5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september Postet litt for fort og glemte å skrive at jeg møtte behandleren på akuttpost da jeg ble innlagt der, og da hadde han skrevet at han kjente meg fra poliklinikken. Anonymkode: 5e48b...dd5 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. september Skrevet 19. september Han kan ha vært i det polikliniske teamet til din behandler. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september Skrevet 19. september nachnoo skrev (1 minutt siden): Han kan ha vært i det polikliniske teamet til din behandler. Ja? De diskuterer pasientene seg i mellom da eller? Anonymkode: 5e48b...dd5 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. september Skrevet 19. september Ja. Det er påbudt å danne polikliniske team. Alle behandlere skal være tilsluttet et team. Et team består av minimum 4 personer: En psykiater, en psykolog, en sykepleier pluss en til. Ingen begrensning oppover, men svært sjelden over 8. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 20. september Skrevet 20. september nachnoo skrev (8 timer siden): Ja. Det er påbudt å danne polikliniske team. Alle behandlere skal være tilsluttet et team. Et team består av minimum 4 personer: En psykiater, en psykolog, en sykepleier pluss en til. Ingen begrensning oppover, men svært sjelden over 8. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja? De diskuterer pasientene seg i mellom da eller? Anonymkode: 5e48b...dd5 Tenker du det er negativt? Det er utelukkende til det beste for pasienten, som en kvalitetssikring. Sikre at terapien blir best mulig håndtert. Vet ikke om veiledning er det samme? Terapeuter er pålagt å gå i veiledning, for å kunne drøfte eksempler/hendelser fra terapien med kollegaer. Jeg kan selv i blant anta/merke om min terapeut har hatt veiledning. I blant endres måten han jobber på noe - mest merkbart i krevende perioder av terapien når intensiteten er høy. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september Skrevet 20. september nachnoo skrev (12 timer siden): Ja. Det er påbudt å danne polikliniske team. Alle behandlere skal være tilsluttet et team. Et team består av minimum 4 personer: En psykiater, en psykolog, en sykepleier pluss en til. Ingen begrensning oppover, men svært sjelden over 8. Skjønner. Eva Sofie skrev (3 timer siden): Tenker du det er negativt? Det er utelukkende til det beste for pasienten, som en kvalitetssikring. Sikre at terapien blir best mulig håndtert. Vet ikke om veiledning er det samme? Terapeuter er pålagt å gå i veiledning, for å kunne drøfte eksempler/hendelser fra terapien med kollegaer. Jeg kan selv i blant anta/merke om min terapeut har hatt veiledning. I blant endres måten han jobber på noe - mest merkbart i krevende perioder av terapien når intensiteten er høy. Nei, jeg tenker ikke nødvendigvis at det er negativt. Men rart (og litt ubehagelig?) når en jeg aldri har møtt vet så mye om meg. Anonymkode: 5e48b...dd5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner. Nei, jeg tenker ikke nødvendigvis at det er negativt. Men rart (og litt ubehagelig?) når en jeg aldri har møtt vet så mye om meg. Anonymkode: 5e48b...dd5 Helt vanlig, standard. Vær glad det er slik. Anonymkode: eb296...9a3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helt vanlig, standard. Vær glad det er slik. Anonymkode: eb296...9a3 Joda 🙂 Anonymkode: 5e48b...dd5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september Skrevet 27. september On 9/19/2025 at 10:23 PM, AnonymBruker said: Jeg leste gjennom journalen min her om dagen og da hadde en behandler skrevet "kjenner pasient fra poliklinikken", men jeg har aldri møtt vedkommende. Hvordan kan dette ha seg? Anonymkode: 5e48b...dd5 On 9/19/2025 at 10:45 PM, nachnoo said: Ja. Det er påbudt å danne polikliniske team. Alle behandlere skal være tilsluttet et team. Et team består av minimum 4 personer: En psykiater, en psykolog, en sykepleier pluss en til. Ingen begrensning oppover, men svært sjelden over 8. Kjenner som i "kjenner til" som i "hørt om". Ingen kan kjenne deg uten å ha møtt deg, så ta det med en generøs klype salt. Det teamet som "kjenner" deg er sterkt filtrert av behandler du har møtt og rammene til teammøter. En vesentlig mer forsvarlig note ville vært "kjenner pasient fra faglig møte i team" eller "pasient er diskutert i faglige møter" og ikke slik det utgir seg for å ha møtt deg. Retningslinjene tilsier at helsepersonell skal unngå forvirrende språk mtp pasients lesning, men det har de dessverre falt for her. Øvrig personell vil trolig forstå, enda "poliklinisk" innebærer å ha møtt pasienten. Sorry, men journalnotater er kortfattede på (reell) bekostning av nøyaktighet. Dette vet jeg fordi jeg har merket hvordan personell raskt endrer oppfatning i møte med meg, eller bærer med seg tidligere innstilte konklusjoner ved nye møter. Dette er også grunnen til at man får samme behandler fra gang til gang - ikke fordi du skal møte samme person, men fordi notatene uansett er for dårlige. Anonymkode: fed23...682 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.