Gå til innhold

Syk av psykiatrien - hvor kan man gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har mottatt flere ulike typer behandling fra psykiatrien og flere ulike diagnoser. Jeg har møtt flinke folk, noen litt mindre flinke folk og direkte fæle folk. Noe av behandlingen har vært bra, men noe har også vært dårlig og det har bidratt til å gjøre meg sykere.

Det føles som at jeg har store åpne sår, som kanskje alltid vil være med meg, men som uansett vil ta lang tid å gro. Det er som om jeg kom inn i psykiatrien som et vanlig menneske i en tøff situasjon, og at jeg kom ut igjen som en demon.

Jeg føler ikke det nytter å snakke med noen i psykiatrien om dette fordi jeg da risikerer å bli møtt på en dårlig måte igjen, som gjør alt enda verre. Jeg føler meg knust, og jeg trenger å sette sammen bitene igjen. Jeg vil ikke at noen skal plukke meg fra hverandre for å finne flere feil.

Finnes det noen steder/tilbud hvor man kan få hjelp til å komme seg etter å ha vært i psykiatrien?

Anonymkode: 99ce8...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg har mottatt flere ulike typer behandling fra psykiatrien og flere ulike diagnoser. Jeg har møtt flinke folk, noen litt mindre flinke folk og direkte fæle folk. Noe av behandlingen har vært bra, men noe har også vært dårlig og det har bidratt til å gjøre meg sykere.

Det føles som at jeg har store åpne sår, som kanskje alltid vil være med meg, men som uansett vil ta lang tid å gro. Det er som om jeg kom inn i psykiatrien som et vanlig menneske i en tøff situasjon, og at jeg kom ut igjen som en demon.

Jeg føler ikke det nytter å snakke med noen i psykiatrien om dette fordi jeg da risikerer å bli møtt på en dårlig måte igjen, som gjør alt enda verre. Jeg føler meg knust, og jeg trenger å sette sammen bitene igjen. Jeg vil ikke at noen skal plukke meg fra hverandre for å finne flere feil.

Finnes det noen steder/tilbud hvor man kan få hjelp til å komme seg etter å ha vært i psykiatrien?

Snakk med fastlegen din i første omgang. Fortell hvordan du har det. 

Anonymkode: 5de6f...78f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Kommunen? 

Anonymkode: 95489...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Snakk med fastlegen din i første omgang. Fortell hvordan du har det. 

Anonymkode: 5de6f...78f

Ja, jeg kan gjøre det.

Jeg er likevel redd for å ikke bli tatt på alvor. Fastlegen har fått tilsendt mange epikriser uten at jeg har fått gi min versjon av saken. Så jeg er redd for at det jeg forteller bare vil bli tolket som symptomer på min sykdom og bli brukt mot meg der også. Jeg er egentlig veldig fornøyd med fastlegen, men jeg er redd for at jeg fremover risikerer å bli mistenkeliggjort og ikke hørt hvis jeg kommer med symptomer på fysisk sykdom. Men det er vel umulig å vite uten å snakke gjennom saken med fastlegen.

Jeg har lurt på om jeg skulle prøvd meg med en prest e.l.? Selv om jeg er litt redd for alt som har med kristendom og lignende (har tidligere hatt litt tvangstanker og angst knyttet til det).

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommunen? 

Anonymkode: 95489...6c9

Hva da i kommunen? Jeg er redd det kan bli litt som en forlengelse av psykiatrien?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så jeg er redd for at det jeg forteller bare vil bli tolket som symptomer på min sykdom og bli brukt mot meg der også.

Ta med deg en annen person på konsultasjonen, så har du et vitne dersom du blir beskyldt for å snakke usant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...