Gå til innhold

Syk av psykiatrien - hvor kan man gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Ta det opp med fastlegen, ha med deg vitne/rådgiver, og ikke gi dere før dette behovet er anerkjent. Vær helt konkret når det gjelder hva slags skade som har oppstått, og hvorfor.

Ja, jeg tror faktisk jeg trenger å snakke gjennom saken med fastlegen.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ligg unna alternative i alle fall. Finn noe annet. 

Anonymkode: 0d1ff...0b4

Jeg er veldig lite alternativ av meg, så jeg kommer ikke til å gå den veien.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forstår, da ville jeg nok heller forsøkt hos en prest eller en eller annen støttegruppe.

Anonymkode: e9fa2...e16

Hvor kan jeg finne en støttegruppe? Jeg har fått ulike diagnoser av ulike folk, så derfor føler jeg meg som en «imposter» i grupper knyttet til spesifikke diagnoser. Det må derfor være uavhengig av diagnose.

Anonymkode: 99ce8...490

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, jeg tror faktisk jeg trenger å snakke gjennom saken med fastlegen.

Hvor kan jeg finne en støttegruppe? Jeg har fått ulike diagnoser av ulike folk, så derfor føler jeg meg som en «imposter» i grupper knyttet til spesifikke diagnoser. Det må derfor være uavhengig av diagnose.

Ring nærmeste kirke og snakk med presten eller diakonen.  Forklar hva du ønsker. Si ifra hvis du ikke er religiøs. De hjelper alle uansett religion hvis de mener du trenger hjelp.

Fra google

En diakon er en kirkelig utdannet person som arbeider med omsorg, sosialt arbeid og fellesskapsbygging i menigheter og lokalsamfunn

.

AnonymBruker
Skrevet
Dorthe skrev (3 minutter siden):

Ring nærmeste kirke og snakk med presten eller diakonen.  Forklar hva du ønsker. Si ifra hvis du ikke er religiøs. De hjelper alle uansett religion hvis de mener du trenger hjelp.

Fra google

En diakon er en kirkelig utdannet person som arbeider med omsorg, sosialt arbeid og fellesskapsbygging i menigheter og lokalsamfunn

.

Det høres sykt skummelt ut. Men jeg tror det kunne hjulpet å snakke med et støttende menneske utenfor psykiatrien. Så gjelder det bare å tørre å ta kontakt da…

Jeg er nok litt religiøs, jeg har bare et komplisert og fryktbasert forhold til Gud. Føler meg veldig underlegen i en kristen sammenheng. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei,

Jeg har mottatt flere ulike typer behandling fra psykiatrien og flere ulike diagnoser. Jeg har møtt flinke folk, noen litt mindre flinke folk og direkte fæle folk. Noe av behandlingen har vært bra, men noe har også vært dårlig og det har bidratt til å gjøre meg sykere.

Det føles som at jeg har store åpne sår, som kanskje alltid vil være med meg, men som uansett vil ta lang tid å gro. Det er som om jeg kom inn i psykiatrien som et vanlig menneske i en tøff situasjon, og at jeg kom ut igjen som en demon.

Jeg føler ikke det nytter å snakke med noen i psykiatrien om dette fordi jeg da risikerer å bli møtt på en dårlig måte igjen, som gjør alt enda verre. Jeg føler meg knust, og jeg trenger å sette sammen bitene igjen. Jeg vil ikke at noen skal plukke meg fra hverandre for å finne flere feil.

Finnes det noen steder/tilbud hvor man kan få hjelp til å komme seg etter å ha vært i psykiatrien?

Det er dessverre en del som har dårlige opplevelser i psykiatrien. 

Jeg ville anbefalt deg å gi det tid og i stedet oppsøke vanlige mennesker, tilbringe tid i naturen og lignende steder hvor det ikke er fokus på sykdom og elendighet. Ro det litt ned og det går etter hvert over.

AnonymBruker
Skrevet
cathlin skrev (14 minutter siden):

Det er dessverre en del som har dårlige opplevelser i psykiatrien. 

Jeg ville anbefalt deg å gi det tid og i stedet oppsøke vanlige mennesker, tilbringe tid i naturen og lignende steder hvor det ikke er fokus på sykdom og elendighet. Ro det litt ned og det går etter hvert over.

Jeg tror egentlig du har rett. Det bare føles uendelig lenge til, og noen ganger gjør det så vondt.

Jeg har nå bestilt en time hos fastlegen. Jeg har fått en ny diagnose i siste epikrise som er sendt til fastlegen (fikk vite om diagnosen da jeg fikk kopi av epikrisen), og jeg må jo uansett finne ut av hva jeg/vi eventuelt skal gjøre med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...