Gå til innhold

dr: svar? neseproblemer


Gjest nunnu

Anbefalte innlegg

Gjest nunnu

For nesten 3 uker siden begynte det først med at jeg kjente en kul under kjeven på venstre side, var til lege for sikkerhets skyld, som konkluderte med at det høyst sannsynlig var en infeksjon i en kjertel. Javel.

Noen dager etter at kulen ble oppdaget, fikk jeg plutselig sånn snue, eller kanskje bare en slags irritasjon i venstre nesebor. Jeg nøs og nøs i et par dager, så begynte jeg å verke i kroppen, og etter et par-tre dager våknet jeg elendig, med nesen full av puss (som sirup), det var som en infeksjon i selve HUDEN inne i nesen, og litt utenfor, pluss blemme på over- og underleppen, alt på venstre side. Leppen hovnet skikkelig opp. Jeg dro da til legevakten, og fikk Apocillin + Fucidin. Jeg syntes det gikk lang tid før det ble noe bedre! Smurte med Fucidin både sent og tidlig. Til slutt var det NESTEN helt bra, nå er det en uke siden jeg ble ferdig med penicillinen, men bruker Fucidin i nesen morgen og kveld. Likevel så begynner det å bli littegranne betent i nesen igjen!

Attpåtil så fikk jeg nettopp soppinfeksjon (i underlivet), kanskje etter penicillinen, og for 3 dager siden også urinveisinfeksjon for første gang i mitt liv. Tar nå Selexid, og det ser ut som det virker bra, skal ta Canesten når jeg er ferdig.

MEN HVA GJØR JEG MED NESEN? Kanskje kan det være en irritasjon som sitter oppi der (det begynte jo veldig plutselig). Jeg er lei av å renne til legen hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Soppinfeksjonen skyldes sikkert penicillinkuren, som du regner med.

Lymfeknuten på halsen skyldes også sikkert betennelsen i nesen. Men hva er det med nesen ellers? Bihulebetennelse som må skylles ut? Infeksjon med bakterier som bare var delvis følsom for penicillin og derfor dukker opp igjen? I så fall må du kanskje ha en ny kur med en annen medisin.

Nei dette tror jeg nok ikke jeg kan løse over nettet. dersom dette fortsetter å forverre seg bør du kanskje ta kontakt med legen din igjen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...