AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september Kan Nav ta kontakt med psykologen min uten å fortelle det til meg? Hva slags informasjon kan psykologen dele? Kan hun ta kontakt med Nav på eget initiativ? Hva er lov innenfor taushetsplikten? Psykologen min mener veldig sterkt jeg ikke burde få arbeidsavklaringspenger lenger og jeg vet ikke hvilken betydning det kan få for meg. Det var fastlegen som skrev erklæring da jeg søkte og fikk innvilget AAP. Anonymkode: 1baeb...b07 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Psykologen min mener veldig sterkt jeg ikke burde få arbeidsavklaringspenger lenger Merkelig fokus fra psykologens side. Hvordan fungerer samarbeidet mellom dere? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september Hun alene vil ikke kunne frata deg aap. NAV har egen lege som avgjør disse sakene. NAV henter inn dokumentasjon fra fastlege og spesialist når du skal vurderes for aap, og det er ikke opp til din nåværende behandler å stanse aap (det er det NAV som bestemmer). Anonymkode: 60231...909 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september Drømmeautomat skrev (5 minutter siden): Merkelig fokus fra psykologens side. Hvordan fungerer samarbeidet mellom dere? Dårlig. Så dårlig at jeg har avsluttet. Ikke en god match. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å få psykologer til å like meg. Men jeg håper ikke dette skal få økonomiske konsekvenser for meg. Hun har skrevet dette om NAV i journalen, og sagt det til meg. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun alene vil ikke kunne frata deg aap. NAV har egen lege som avgjør disse sakene. NAV henter inn dokumentasjon fra fastlege og spesialist når du skal vurderes for aap, og det er ikke opp til din nåværende behandler å stanse aap (det er det NAV som bestemmer). Anonymkode: 60231...909 Hvilken spesialist bruker de da? Og er det vanlig å gjøre dette på eget initiativ midt i et vedtak? Anonymkode: 1baeb...b07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårlig. Så dårlig at jeg har avsluttet. Ikke en god match. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å få psykologer til å like meg. Men jeg håper ikke dette skal få økonomiske konsekvenser for meg. Hun har skrevet dette om NAV i journalen, og sagt det til meg. Hvilken spesialist bruker de da? Og er det vanlig å gjøre dette på eget initiativ midt i et vedtak? Anonymkode: 1baeb...b07 Spesialist som kjenner pasienten, behandleren din så klart. Men dette handlet jo ikke om å FÅ aap, det handler om ikke få aap LENGER skriver du. Din behandler kan ikke bare be NAV avslutte aap´n din, du har jo fått et vedtak. Anonymkode: 60231...909 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Din behandler kan ikke bare be NAV avslutte aap´n din, du har jo fått et vedtak. Så det psykologen sier og skriver i journalen er egentlig helt meningsløst? Hun tror at hennes mening betyr noe, men så kan hun ikke påvirke det? Anonymkode: 1baeb...b07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det psykologen sier og skriver i journalen er egentlig helt meningsløst? Hun tror at hennes mening betyr noe, men så kan hun ikke påvirke det? Anonymkode: 1baeb...b07 Selvfølgelig kan hun det. Men hun kan jo ikke reversere et vedtak du allerede har fått. Anonymkode: 60231...909 0 Siter
frosken Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det psykologen sier og skriver i journalen er egentlig helt meningsløst? Hun tror at hennes mening betyr noe, men så kan hun ikke påvirke det? Anonymkode: 1baeb...b07 Hvis psykologen skriver om dette i epikrisen og din fastlege får epikrisen, så vil det ikke få noen umiddelbar virkning for din AAP. Men vedtaket skal vel etterhvert fornyes, og da kan det få betydning for fastlegens vurdering. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september frosken skrev (4 minutter siden): Hvis psykologen skriver om dette i epikrisen og din fastlege får epikrisen, så vil det ikke få noen umiddelbar virkning for din AAP. Men vedtaket skal vel etterhvert fornyes, og da kan det få betydning for fastlegens vurdering. Det gir mening. Jeg lurte på om psykologen hadde noen mulighet til å påvirke nå i mellomtiden. Hun har ikke skrevet det i epikrisen, bare i journal. «..usikkert om klient pt kvalifiserer til AAP… …Ut. vil svare på henvendelser ang dette som skulle komme fra NAV.» Nå er jeg usikker på hvor mye jeg bør ta opp med fastlegen av dette. Anonymkode: 1baeb...b07 0 Siter
frosken Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gir mening. Jeg lurte på om psykologen hadde noen mulighet til å påvirke nå i mellomtiden. Hun har ikke skrevet det i epikrisen, bare i journal. «..usikkert om klient pt kvalifiserer til AAP… …Ut. vil svare på henvendelser ang dette som skulle komme fra NAV.» Nå er jeg usikker på hvor mye jeg bør ta opp med fastlegen av dette. Anonymkode: 1baeb...b07 Behandler kommer ikke selv til å ta initiativ til å formidle dette til NAV - kun svare på evt. henvendelser. Og dersom du ikke lenger har vedkommende som behandler, så vil det neppe være aktuelt å be om uttalelse fra vedkommende ved fornying av AAP. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det gir mening. Jeg lurte på om psykologen hadde noen mulighet til å påvirke nå i mellomtiden. Hun har ikke skrevet det i epikrisen, bare i journal. «..usikkert om klient pt kvalifiserer til AAP… …Ut. vil svare på henvendelser ang dette som skulle komme fra NAV.» Nå er jeg usikker på hvor mye jeg bør ta opp med fastlegen av dette. Anonymkode: 1baeb...b07 NAV trenger og ønsker en spesialisterklæring dersom din aap skal vurderes på nytt. Vær derfor litt føre var å kom deg til en ny spesialist om du ønsker å fortsatt stå på aap/tenker at det er best for deg. Anonymkode: 60231...909 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.