Gå til innhold

Taushetsplikt psykolog

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan Nav ta kontakt med psykologen min uten å fortelle det til meg? Hva slags informasjon kan psykologen dele?

Kan hun ta kontakt med Nav på eget initiativ?

Hva er lov innenfor taushetsplikten?

Psykologen min mener veldig sterkt jeg ikke burde få arbeidsavklaringspenger lenger og jeg vet ikke hvilken betydning det kan få for meg. Det var fastlegen som skrev erklæring da jeg søkte og fikk innvilget AAP. 

Anonymkode: 1baeb...b07

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Psykologen min mener veldig sterkt jeg ikke burde få arbeidsavklaringspenger lenger

Merkelig fokus fra psykologens side. Hvordan fungerer samarbeidet mellom dere?

AnonymBruker
Skrevet

Hun alene vil ikke kunne frata deg aap. NAV har egen lege som avgjør disse sakene. NAV henter inn dokumentasjon fra fastlege og spesialist når du skal vurderes for aap, og det er ikke opp til din nåværende behandler å stanse aap (det er det NAV som bestemmer). 

Anonymkode: 60231...909

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (5 minutter siden):

Merkelig fokus fra psykologens side. Hvordan fungerer samarbeidet mellom dere?

Dårlig. Så dårlig at jeg har avsluttet. Ikke en god match. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å få psykologer til å like meg. Men jeg håper ikke dette skal få økonomiske konsekvenser for meg. Hun har skrevet dette om NAV i journalen, og sagt det til meg. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun alene vil ikke kunne frata deg aap. NAV har egen lege som avgjør disse sakene. NAV henter inn dokumentasjon fra fastlege og spesialist når du skal vurderes for aap, og det er ikke opp til din nåværende behandler å stanse aap (det er det NAV som bestemmer). 

Hvilken spesialist bruker de da? Og er det vanlig å gjøre dette på eget initiativ midt i et vedtak?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dårlig. Så dårlig at jeg har avsluttet. Ikke en god match. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å få psykologer til å like meg. Men jeg håper ikke dette skal få økonomiske konsekvenser for meg. Hun har skrevet dette om NAV i journalen, og sagt det til meg. 

Hvilken spesialist bruker de da? Og er det vanlig å gjøre dette på eget initiativ midt i et vedtak?

Spesialist som kjenner pasienten, behandleren din så klart. Men dette handlet jo ikke om å FÅ aap, det handler om ikke få aap LENGER skriver du. Din behandler kan ikke bare be NAV avslutte aap´n din, du har jo fått et vedtak.

AnonymBruker
Skrevet

Din behandler kan ikke bare be NAV avslutte aap´n din, du har jo fått et vedtak.

Så det psykologen sier og skriver i journalen er egentlig helt meningsløst? Hun tror at hennes mening betyr noe, men så kan hun ikke påvirke det?

AnonymBruker
Skrevet

Så det psykologen sier og skriver i journalen er egentlig helt meningsløst? Hun tror at hennes mening betyr noe, men så kan hun ikke påvirke det?

Selvfølgelig kan hun det. Men hun kan jo ikke reversere et vedtak du allerede har fått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...