AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september Jeg var hos fastlegen i dag i et håp om å øke medisiner fordi jeg har følt meg dårligere i det siste. Han ville henvise meg til psykiatrisk poliklinikk og sendte derfor henvisning dit. Jeg tviler sterkt på at jeg får time bare pga å øke medisiner, og det vil ta minst 2 uker å får svar hvordan holder jeg ut? Anonymkode: 237f3...63d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg var hos fastlegen i dag i et håp om å øke medisiner fordi jeg har følt meg dårligere i det siste. Han ville henvise meg til psykiatrisk poliklinikk og sendte derfor henvisning dit. Jeg tviler sterkt på at jeg får time bare pga å øke medisiner, og det vil ta minst 2 uker å får svar hvordan holder jeg ut? Anonymkode: 237f3...63d Depresjon? Anonymkode: d3bbe...4e4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Depresjon? Anonymkode: d3bbe...4e4 Ja. Eller, jeg er vel ikke ordentlig deprimert ennå men på vei til å bli. Anonymkode: 237f3...63d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja. Eller, jeg er vel ikke ordentlig deprimert ennå men på vei til å bli. Anonymkode: 237f3...63d Har du psykisk lidelse i "bunn"? Anonymkode: d3bbe...4e4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september Prøv å finne en til to meningsfulle ting å gjøre hver dag. Noe du liker. Tur, lytte til musikk, lese bok, treffe en venn/familie. Anonymkode: d3bbe...4e4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var hos fastlegen i dag i et håp om å øke medisiner fordi jeg har følt meg dårligere i det siste. Han ville henvise meg til psykiatrisk poliklinikk og sendte derfor henvisning dit. Jeg tviler sterkt på at jeg får time bare pga å øke medisiner, og det vil ta minst 2 uker å får svar hvordan holder jeg ut? Anonymkode: 237f3...63d Kan ikke fastlegen bare ta en telefon til poliklinikken og høre om du kan øke medisiner? Hvis fastlegen ikke kan gjøre det, så betyr det jo at du må få time. Det er ikke sånn at du nå skal sitte i over 2 uker å vente på å bli avvist. Hvis det er gitt en frist etter prioriteringsveilederen er det slik at det skal ta maksimalt den tiden, ikke minst. Så hvis fristen er 2 uker er det snakk om en ganske alvorlig tilstand og da tipper jeg at du får svar og time ganske raskt. Anonymkode: e8fab...a87 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var hos fastlegen i dag i et håp om å øke medisiner fordi jeg har følt meg dårligere i det siste. Han ville henvise meg til psykiatrisk poliklinikk og sendte derfor henvisning dit. Jeg tviler sterkt på at jeg får time bare pga å øke medisiner, og det vil ta minst 2 uker å får svar hvordan holder jeg ut? Anonymkode: 237f3...63d I slike tilfeller hvor fastlegen selv ikke tør/ønsker å ta ansvaret, er det muligheter for han å ta en telefon til DPS. Men trenger ikke å henvise til time. Anonymkode: 6bd67...048 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du psykisk lidelse i "bunn"? Anonymkode: d3bbe...4e4 Ja, jeg har bipolar. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke fastlegen bare ta en telefon til poliklinikken og høre om du kan øke medisiner? Hvis fastlegen ikke kan gjøre det, så betyr det jo at du må få time. Det er ikke sånn at du nå skal sitte i over 2 uker å vente på å bli avvist. Hvis det er gitt en frist etter prioriteringsveilederen er det slik at det skal ta maksimalt den tiden, ikke minst. Så hvis fristen er 2 uker er det snakk om en ganske alvorlig tilstand og da tipper jeg at du får svar og time ganske raskt. Anonymkode: e8fab...a87 Fastlegen kunne nok egentlig gjort det ja, jeg vet ikke hvorfor han ikke gjorde det. Jeg kommenterte "men tar ikke det veldig lang tid da?" da han sa at han sendte henvisning og da sa han at han hadde skrevet i henvisningen at han enten ønsket jeg skulle få time eller ett svar på om jeg kunne øke medisin. Litt kronglete måte å gjøre det på kanskje, men jeg turte ikke si noe mer... Anonymkode: 237f3...63d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september Skrevet 27. september Det går dårligere nå enn på mandag. Ush. Jeg har prøvd å gjøre noe meningsfullt hver dag og gjøre ting som er bra for meg, men så har jeg en stemme i meg som sier at jeg ikke fortjener å ha det bra. At jeg ikke fortjener hjelp. Og da blir det vanskelig da. Anonymkode: 237f3...63d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september Skrevet 27. september 2 uker før man kan få justert daglig dose er latterlig lenge når man må daglig forholde seg til noe, men jeg håper du holder ut! Da jeg var i behandling fikk jeg slik time for medisinjustering ila 4 dager etter møte med fastlegen, men ble ved oppmøte hos psykiater innlagt under sterkt press fra henne og kollega for en uke i stedet og å så gikk hele behandlingsoppleget opp i røyk siden medisin var det jeg ikke fikk. Det er latterlig siden når det haster så greier de å ta en telefon seg i mellom samme dag uansett. Anonymkode: f36a4...614 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): 2 uker før man kan få justert daglig dose er latterlig lenge når man må daglig forholde seg til noe, men jeg håper du holder ut! Da jeg var i behandling fikk jeg slik time for medisinjustering ila 4 dager etter møte med fastlegen, men ble ved oppmøte hos psykiater innlagt under sterkt press fra henne og kollega for en uke i stedet og å så gikk hele behandlingsoppleget opp i røyk siden medisin var det jeg ikke fikk. Det er latterlig siden når det haster så greier de å ta en telefon seg i mellom samme dag uansett. Anonymkode: f36a4...614 Ja, det er ganske kjipt å måtte vente så lenge. I alle fall når man skjønner at det kunne vært løst med en enkel telefon og en kunne fått svar med en gang. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å holde ut... Anonymkode: 237f3...63d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.