AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september Er det noen her som har sperret journalen sin for innsyn? Jeg vil gjøre det, fikk til svar at jeg må ha en begrunnelse. Er retten til privatliv gyldig grunn? Anonymkode: 8596a...473 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det noen her som har sperret journalen sin for innsyn? Jeg vil gjøre det, fikk til svar at jeg må ha en begrunnelse. Er retten til privatliv gyldig grunn? Anonymkode: 8596a...473 Og blir det likt for både DPS og i privat sektor? Hvem styrer dette i privat sektor? Tidligere behandler har bare lagt inn en setning om at jeg ikke ønsker innsyn i journalen. Anonymkode: 8596a...473 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 22. september Skrevet 22. september Jeg har sperret for innsyn etter min død. Fastlegen har ført det opp under kritisk informasjon i min kjernejournal på Helsenorge. Ønsker ikke å tillate innsyn fordi min helse er privat og ikke noe jeg deler med noen. 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): fikk til svar at jeg må ha en begrunnelse. Du trenger ingen begrunnelse. 1 Siter
nachnoo Skrevet 22. september Skrevet 22. september Dårlige familieforhold - alt fra incest til uenighet om arv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september nachnoo skrev (2 minutter siden): Du trenger ingen begrunnelse. Fikk det på digipost i går. Dps trenger en begrunnelse for å behandle forespørselen. Anonymkode: 8596a...473 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden): Jeg har sperret for innsyn etter min død. Fastlegen har ført det opp under kritisk informasjon i min kjernejournal på Helsenorge. Ønsker ikke å tillate innsyn fordi min helse er privat og ikke noe jeg deler med noen. Takk for svar! Anonymkode: 8596a...473 0 Siter
emilie321 Skrevet 22. september Skrevet 22. september Har ikke sperret journalen for innsyn etter min død, men en fastlege har lagt inn i kjernejournalen at en i familien ikke skal ha noen opplysninger om meg. (Kunne sikkert ha gjort det selv også) 0 Siter
nachnoo Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fikk det på digipost i går. Dps trenger en begrunnelse for å behandle forespørselen. Anonymkode: 8596a...473 Det står ingenting i lovverket om at du trenger en begrunnelse. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september nachnoo skrev (3 minutter siden): Det står ingenting i lovverket om at du trenger en begrunnelse. Ok, da stoler jeg på deg angående det. Takk. Anonymkode: 8596a...473 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen her som har sperret journalen sin for innsyn? Jeg vil gjøre det, fikk til svar at jeg må ha en begrunnelse. Er retten til privatliv gyldig grunn? Anonymkode: 8596a...473 Jeg har gjort det eller har nesten gjort det. Først sendte jeg skjema om sperring av journal til DPS. Så fikk jeg svar med informasjon om hvilke bakdeler det er å stenge journal, men at om jeg fortsatt ønsker det så skal de stenge den. Det er så langt jeg har kommet, mangler å sende svar i retur om at jeg til tross for informasjon ønsker å stenge. Fikk ingen spørsmål om hvorfor jeg ønsker å stenge journal. Nå er det snart 3 år siden jeg sluttet i behandling så helt greit for meg å stenge,ønsker ikke at annet helsepersonell skal gå inn i min psyk.journal noe jeg ser de gjør feks. ved behandling på sykehuset. Jeg har kopi av viktige dokumenter med diagnose og sånn vis jeg skulle trenge det en gang i fremtiden. Anonymkode: 95ee1...d58 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.