Fru2020 Skrevet 22. september Skrevet 22. september Kan noen beskrive for meg hvordan man er når man er under toleransevinduet i hverdagen? 0 Siter
frosken Skrevet 22. september Skrevet 22. september Fru2020 skrev (22 minutter siden): Kan noen beskrive for meg hvordan man er når man er under toleransevinduet i hverdagen? Det er vanlig å snakke om over- og underaktivering. Foreslår at du googler underaktivering, som vel er det som er aktuelt for din del. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. september Skrevet 22. september Det er vanlig å snakke om å være innenfor eller utenfor toleransevinduet. Anonymkode: 9cf10...796 0 Siter
Fru2020 Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september frosken skrev (19 timer siden): Det er vanlig å snakke om over- og underaktivering. Foreslår at du googler underaktivering, som vel er det som er aktuelt for din del. Jeg har googlet det. Jeg har litt vanskeligheter med å se om jeg egentlig stort sett er underaktivert eller om jeg er i toleransevinduet. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er vanlig å snakke om å være innenfor eller utenfor toleransevinduet. Anonymkode: 9cf10...796 Det er sant. Men man kan være utenfor på to forskjellige måter som enkelt kan beskrives som over eller under 0 Siter
frosken Skrevet 23. september Skrevet 23. september Fru2020 skrev (9 minutter siden): Jeg har googlet det. Jeg har litt vanskeligheter med å se om jeg egentlig stort sett er underaktivert eller om jeg er i toleransevinduet. Da du stilte spørsmålet ditt, så lurte jeg på om det var noen som hadde foreslått at utmattelsen din kunne forstås som underaktivering. 0 Siter
Fionys Skrevet 23. september Skrevet 23. september Da jeg gikk på stabiliseringskurs lærte jeg at toleransevindu er mindre når man er syk, slik man enklere svinger ut av det. Man kan både være innenfor toleransevindu og utenfor i løpet av dagen, akkurat som humøret kan svinge i løpet av en dag. Når man blir friskere eller frisk så vil toleranesvindu øke i størrelse slik at man ikke så fort havner utenfor det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september Skrevet 23. september Fru2020 skrev (45 minutter siden): Det er sant. Men man kan være utenfor på to forskjellige måter som enkelt kan beskrives som over eller under Det er det vedkommende mener når h*n skriver innenfor eller utenfor tolernsevinduet. Anonymkode: e9ffb...caa 0 Siter
Glitter Skrevet 23. september Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det vedkommende mener når h*n skriver innenfor eller utenfor tolernsevinduet. Anonymkode: e9ffb...caa Om man er innenfor eller utenfor sier ikke noe om man er underaktivert eller overaktivert. 1 Siter
Fru2020 Skrevet 23. september Forfatter Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det vedkommende mener når h*n skriver innenfor eller utenfor tolernsevinduet. Anonymkode: e9ffb...caa Innenfor og utenfor gir to alternativer. Det er tre alternativer i modellen. Fionys skrev (2 timer siden): Da jeg gikk på stabiliseringskurs lærte jeg at toleransevindu er mindre når man er syk, slik man enklere svinger ut av det. Man kan både være innenfor toleransevindu og utenfor i løpet av dagen, akkurat som humøret kan svinge i løpet av en dag. Når man blir friskere eller frisk så vil toleranesvindu øke i størrelse slik at man ikke så fort havner utenfor det. Det stemmer nok det. Da jeg gikk på kurs fikk jeg ikke spurt godt nok om det å være under toleransevinduet. Jeg har bare tenkt på når jeg er over. frosken skrev (2 timer siden): Da du stilte spørsmålet ditt, så lurte jeg på om det var noen som hadde foreslått at utmattelsen din kunne forstås som underaktivering. Vi har ikke snakket så mye om toleransevinduet denne gangen, men det ble nevnt og det fikk meg til å tenke på kurset i mentalisering som jeg gikk i. Der hadde vi om modellen og jeg spurte sånn avslutningsvis om det at jeg ikke er i kontakt med følelsene mine betyr at jeg er under toleransevinduet. Da svarte han ja. Men så tenker jeg, jeg er stort sett aldri i kontakt med følelsene mine. Betyr det at jeg er underaktivert store deler av dagen. Så kom den nye behandleren min med påstanden om at jeg var full av følelser da jeg traff han. Så lurte jeg på om jeg ikke er underaktivert likevel. Jeg vet jo hvordan det er å være veldig underaktivert. Det har jeg jo vært og det er lett gjennkjennbart når man ser tilbake på det. Men hvordan det i praksis ser ut når man bare er litt under. Det er det jeg lurer øl. 0 Siter
Glitter Skrevet 24. september Skrevet 24. september Ikke samme medisin, men hos meg kom hypomanien ni dager etter oppstart, og to dager etter doseøkning. Vil tro det er veldig individuelt når man evt får hypomani. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. september Skrevet 24. september frosken skrev (16 timer siden): Da du stilte spørsmålet ditt, så lurte jeg på om det var noen som hadde foreslått at utmattelsen din kunne forstås som underaktivering. Takk for at du skriver dette, det kan være to forskjellige ting ikke sant? At man faktisk kan virke under eller overaktivert pga fysiske ting som utmattelse ? ikke ts Anonymkode: fec07...e3b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. september Skrevet 24. september Fru2020 skrev (13 timer siden): Innenfor og utenfor gir to alternativer. Det er tre alternativer i modellen. Det stemmer nok det. Da jeg gikk på kurs fikk jeg ikke spurt godt nok om det å være under toleransevinduet. Jeg har bare tenkt på når jeg er over. Vi har ikke snakket så mye om toleransevinduet denne gangen, men det ble nevnt og det fikk meg til å tenke på kurset i mentalisering som jeg gikk i. Der hadde vi om modellen og jeg spurte sånn avslutningsvis om det at jeg ikke er i kontakt med følelsene mine betyr at jeg er under toleransevinduet. Da svarte han ja. Men så tenker jeg, jeg er stort sett aldri i kontakt med følelsene mine. Betyr det at jeg er underaktivert store deler av dagen. Så kom den nye behandleren min med påstanden om at jeg var full av følelser da jeg traff han. Så lurte jeg på om jeg ikke er underaktivert likevel. Jeg vet jo hvordan det er å være veldig underaktivert. Det har jeg jo vært og det er lett gjennkjennbart når man ser tilbake på det. Men hvordan det i praksis ser ut når man bare er litt under. Det er det jeg lurer øl. Har man veldig kontakt med følelsene hvis man er Over toleransvindu da? Trodde ikke det. Da er man vel veldig påskrudd og stressa? Anonymkode: fec07...e3b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.