Gå til innhold

Når ulike fagfolk sier forskjellig og jeg ikke får medisiner til tross for depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg befinner meg i en litt håpløs situasjon...Jeg føler meg veldig deprimert , har selvmordstanker mange ganger i uken , forferdelig angst , svimmelhet og tankekjør , men får ikke mer medisiner...

Det er snart ett år siden jeg gikk / løpte i fem timer om natten i regn og mørke alene for jeg følte og tenkte at jeg ikke

holder ut livet lenger .Jeg hadde ingen ting jeg kunne ta livet av meg med. Jeg lå meg under en stein etter jeg ble svimmel . Ønsket bare å forsvinne. Slippe å føle mer...Jeg gikk denne tiden hos en psykolog, hadde gjort det i ca 7 mnd. Jeg ble mer og mer deprimert av å snakke med henne. Før det hadde jeg snakket med en psykolog i fire år som bl.a hjalp meg til å få bedre selvfølelse . Denne brøt den nye psykologen ned. Tiden jeg snakket med den første psykologen var jeg i jobb , studerte og klarte å holde hodet over vann noenlunde, selv om jeg da også hadde depressive stunder. Jeg har diagnose kompleks PTSD og tilbakevendende depressiv lidelse. 

Om morgenen etter den natten jeg følte at det var meningen jeg skulle dø skrev jeg en sms til psykologen som gjorde at hun kontaktet legekontoret . Hun sa jeg måtte samarbeide og gå til legen for vurdering av  suicidrisiko. Det gikk greit og jeg slapp og bli innlagt fordi jeg fortalte ikke alt om hvor alvorlig deprimert jeg var. Psykologen sa at jeg ikke fikk mer behandling hos henne. Hun mente jeg trengte et tverrfaglig team med psykiater. Så jeg ble henvist til DPS. Mange måneder senere fikk jeg time hos DPS. Da fikk jeg vite at psykologen hadde skrevet at hun vurderte meg som psykotisk. Jeg fikk da tilbud om innleggelse for observasjon og medisinvurdering. Jeg kunne ikke si ja til det siden jeg har mange dyr å ta meg av i hverdagen. Psykiater sa jeg kunne prøve Solian, men så ombestemte de seg og sa jeg ikke skulle få mer medisiner alikavel ( brukte da det samme som jeg gjør nå (Venlafaxin og Lamictal). Jeg ble tilbudt EMDR behandling. Noe jeg har aldri prøvd før , men takket ja til. Nå har jeg gått i behandling der i ca 6mnd. Men jeg er fremdeles veldig deprimert og har veldig mye angst. Jeg har flere ganger sagt at jeg trenger mer medisiner, men har fått til svar " du kommer ikke til å bli bedre av mer medisiner". Og psykologen som jeg gikk til før jeg begynte på DPS sa " du blir ikke bedre hvis ikke du får mer medisiner"...Hun sa også at jeg kan trenger medisiner mot dissosiasjon.... 

Hvilke av disse personene skal jeg tro på?

Har jeg rett til å "kreve" å få mer medisiner?

Jeg har selv begynt å lure på om jeg har bipolar og om jeg trenger en antipsykotika som stemningstabiliserende og mot angst og depresjon...

Jeg føler ihvertfall det er uutholdelig å ha det slik med selvmordstanker og angsten

Psykiater på DPS har skrevet at jeg har "moderat suicidrisiko" og "moderat depressiv episode"...

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
Sunda skrev (14 minutter siden):

Hvilke av disse personene skal jeg tro på?

Det skal du spørre pasient- og brukerombudet om i skriftlig form. Så tar du svaret derfra og videresender det direkte til DPS. At fagfolk er uenige seg imellom er ikke noe du som pasient skal måtte forholde deg til.

Skrevet
psykedeliker skrev (21 minutter siden):

Det skal du spørre pasient- og brukerombudet om i skriftlig form. Så tar du svaret derfra og videresender det direkte til DPS. At fagfolk er uenige seg imellom er ikke noe du som pasient skal måtte forholde deg til.

Tusen takk for svar...Hva tror du de vil svare?

psykedeliker
Skrevet
Sunda skrev (27 minutter siden):

Hva tror du de vil svare?

Hvorfor skulle jeg ha noen formening om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...