Gå til innhold

Om behandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvordan en del psykiske lidelser behandles. Hvorfor og hvordan kan for eksempel kognitiv terapi virke på traumer, bipolar og psykose? Det er jo ikke ting man tenker på seg og dermed kan ikke det å hjelpe å endre tankemønstre?

Anonymkode: f38a9...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan en del psykiske lidelser behandles. Hvorfor og hvordan kan for eksempel kognitiv terapi virke på traumer, bipolar og psykose? Det er jo ikke ting man tenker på seg og dermed kan ikke det å hjelpe å endre tankemønstre?

Jeg har bare fått medisiner mot psykose og ellers er det møter med sykepleier hvor vi snakker om alt fra himmel og jord til hvordan fungere i hverdagen. Får ikke noe kognitiv terapi. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

jeg får kognitiv terapi og har vel alltid fått det og medisiner, om det hjelper er jo en annen sak. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, stjernestøv said:

jeg får kognitiv terapi og har vel alltid fått det og medisiner, om det hjelper er jo en annen sak. 

Hvordan foregår den kognitive terapien? Er det med sykepleier? 

Anonymkode: d92fc...0d9

Skrevet

Har opplevd i psykose at behandlere stiller spørsmål som gir undring 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan foregår den kognitive terapien? Er det med sykepleier? 

Anonymkode: d92fc...0d9

Det var med sykepleier men nå er det med vernepleier, det er jo å prøve å forandre tankene da til mer positivt. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt hvordan en del psykiske lidelser behandles.

Folk er forskjellige, og det som fungerer godt for én person kan være helt katastrofalt for en annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...