Gå til innhold

Skal starte med litium, seponere seroquel og lamictal.

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Det skal bli gjort store endringer på medisinene mine. Abilify 300mg depot blir den ene som ikke blir endret på. Seroquel 400mg seponeres på grunn av at den gir høy puls, lamictal 300mg seponeres pga dårlig virkning. Jeg fikk beskjed om at jeg burde være på en planlagt innleggelse når dette skjer. Jeg er enig i at disse endringene må skje.

Men hva kan jeg forvente av disse store endringene?  Jeg håper på det beste og at dette blir en bra endring. Da jeg ender opp med å stå på færre medisiner. Jeg har hatt så god effekt av Seroquel så synd at den ikke er bra for kroppen min. Diagnosen min er schizoaffektiv. Og hvor lenge må jeg i så fall være innlagt for dette? 1 uke?

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet

Ja jeg er litt nervøs og redd🫣

Skrevet

Vi bytter ulike medisiner, men jeg er inne i en innleggelse på 7-8 uker. Men Leponex må trappes ned veldig sakte. Ikke sikkert du må være like lenge. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Vi bytter ulike medisiner, men jeg er inne i en innleggelse på 7-8 uker. Men Leponex må trappes ned veldig sakte. Ikke sikkert du må være like lenge. 

Ja de medisinene jeg står på nå er jo ikke kjent for å være kjempesterke. Så håper på at jeg slipper å være lenge inne. Tipper det tar 1-2 uker. Men vet jo egt ikke. 

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Ja de medisinene jeg står på nå er jo ikke kjent for å være kjempesterke. Så håper på at jeg slipper å være lenge inne. Tipper det tar 1-2 uker. Men vet jo egt ikke. 

Tror jeg brukte tre uker på å trappe opp Litium. 

Skrevet

Har du målt serumkonsentrasjon på Abilify?

Den forsvunne diamanten
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Har du målt serumkonsentrasjon på Abilify?

Ganske lenge siden nå, men den var i vater. Gikk ned fra 400 til 300 pga av en eller annen cyp greie med hvor mye kroppen tar opp medisiner eller noe sånt. Og da ble det tatt serumspeil og den var fin. Men kanskje det er lurt å ta igjen?

Endret av Den forsvunne diamanten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...