Fru2020 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det blir ikke utprøving av litium på meg desverre, men tilbake på lamictal. I tillegg ville hun prøve ut et antidepressiva som jeg ikke har prøvd før. Efexor. Noen som kan fortelle meg om den? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Fru2020 skrev (4 minutter siden): Det blir ikke utprøving av litium på meg desverre, men tilbake på lamictal. I tillegg ville hun prøve ut et antidepressiva som jeg ikke har prøvd før. Efexor. Noen som kan fortelle meg om den? Prøv søkefunksjonen eller google så finner du informasjon selv. Anonymkode: 94568...ed9 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Efexor er et såkalt SNRI dvs at den virker både på serotonin og noradrenalinsystemet - forutsatt at døgndosen er >150mg. Den er nok en av de mest effektive AD. Den har kort halveringstid, så det er viktig å ikke glemme/hoppe over noen inntak. Felleskatalogen sier at den kan doseres opp til 375mg. Siden den er så effektiv AD, øker også risikoen for å utløse hypomani/mani. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.