Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått selvmordstanker igjen etter lang tid uten og lurer på hvordan jeg kan klare å komme meg ut av de? Er det bare tid og medisiner som gjelder? Og kanskje også fortsette å holde på rutiner og slikt? Kanskje noe annet jeg ikke har tenkt over?

Også dere som sliter med selvmordstanker her inne, hva gjør dere for å avlede dere selv? 

Anonymkode: 65850...df9

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg prøver å se på de som forbigående tanker som bare er der men jeg ikke trenger å gi de så mye oppmerksomhet. Jeg har også en kriseplan jeg følger. Beklager jeg ikke har noe magisk løsning. Det finnes nok ikke for selvmordstanker😕

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Jeg prøver å se på de som forbigående tanker som bare er der men jeg ikke trenger å gi de så mye oppmerksomhet. Jeg har også en kriseplan jeg følger. Beklager jeg ikke har noe magisk løsning. Det finnes nok ikke for selvmordstanker😕

Takk for svar! Hvilke ting har du i kriseplanen din om jeg kan spørre? Nei, det finnes nok ingen magisk løsning dessverre... 

FjellOgDalar
Skrevet

Hvis du erfarer at dette er et periodisk problem, kan det hjelpe å tenke at det er en forbigående plage. Tanker dreper deg ikke, selv om de kan være fryktelig plagsomme. Bedre å la det "flyte" forbi enn å legge for mye i det. Blir det veldig intenst kan det være godt å dele det med noen så man slipper å være så ensom med det man sliter med. 

Nå som jeg vet hvor godt livet egentlig er etter jeg fikk virksom behandling, vet jeg med sikkerhet at det er Hr. Depresjon som snakker om jeg får sånne tanker.  

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (44 minutter siden):

Hvis du erfarer at dette er et periodisk problem, kan det hjelpe å tenke at det er en forbigående plage. Tanker dreper deg ikke, selv om de kan være fryktelig plagsomme. Bedre å la det "flyte" forbi enn å legge for mye i det. Blir det veldig intenst kan det være godt å dele det med noen så man slipper å være så ensom med det man sliter med. 

Nå som jeg vet hvor godt livet egentlig er etter jeg fikk virksom behandling, vet jeg med sikkerhet at det er Hr. Depresjon som snakker om jeg får sånne tanker.  

Ja, har bare problem i perioder, men jeg sliter med å tenke at det er en forbigående plage fordi jeg heller tenker på automatikk "jeg kommer bare til å bli dårlig igjen og igjen uansett fordi det kommer alltid tilbake" og det er sant, selv med det som skal være god medisinering og at jeg gjør 'alt' rett så blir jeg dårlig igjen med jevne mellomrom. Det er vanskelig å snu tankegangen da... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...