Gå til innhold

Har blitt verre.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg har blitt verre psykisk etter jeg var på sykehus og det styret der, trodde ikke jeg kunne bli verre men er det. Blir dette varig eller vil det gå over? 

Prøvde å utfordre meg ved å gå på middag med svigers men de måtte bare kjøre meg hjem igjen, fikk helt panikk og det selv om jeg hadde tatt vival. er redd for alt mulig nå og mer enn til vanlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Jeg har blitt verre psykisk etter jeg var på sykehus og det styret der, trodde ikke jeg kunne bli verre men er det. Blir dette varig eller vil det gå over? 

Prøvde å utfordre meg ved å gå på middag med svigers men de måtte bare kjøre meg hjem igjen, fikk helt panikk og det selv om jeg hadde tatt vival. er redd for alt mulig nå og mer enn til vanlig. 

Er det lenge til du får besøk av vernepleieren? Hvis det er lenge til ville jeg ha tatt kontakt med psykiatrien. Det er vel fact du har hatt kontakt med. 

stjernestøv
Skrevet
GT1 skrev (3 minutter siden):

Er det lenge til du får besøk av vernepleieren? Hvis det er lenge til ville jeg ha tatt kontakt med psykiatrien. Det er vel fact du har hatt kontakt med. 

Hun var her i går, da snakket hun om innleggelse men føler meg ikke trygg der heller. hun kommer igjen om fjorten dager men kan ta kontakt ved behov. 

Skrevet

Hei.

Dette må ha vært en stor belastning for deg og du var redd for at det skulle gå galt på sykehuset. Både oppholdet på lokalsykehuset, transporten til sentralsykehuset og alle utredningene du var gjennom.

Som jeg vel har vært inne på tidligere, så er det litt viktig at du ikke legger stein på dine egne skuldre nå ved å utvikle en sykdomsangst for hjertet ditt. Jeg ville kuttet ut pulsmålinger og blodtrykksmålinger. Hjertet ditt ble friskmeldt, og du har nå fått medisin som bremser pulsen din ved eventuelle nye anfall.

Hjerterytmeforstyrrelser kan oppstå i friske hjerter (det er ubehagelig, men ikke farlig) og det bidrar ikke med så mye positivt å sjekke og ha i hodet hvorvidt man har eller vil få en rytmeforstyrrelse. Det kan skje igjen om 5 minutter eller det trenger aldri skje igjen. Det er dessverre ingenting vi kan gjøre fra eller til for å kontrollere det. 

Jeg tenker at jeg heller ikke ville fokusert så mye på de psykiske symptomene du opplevde på sykehuset. Du har kanskje en sårbarhet for å oppleve sånt når du er utsatt for store belastninger. Du bruker medisin mot det, og det gikk heldigvis raskt over. Jeg forstår at det var ekstremt ubehagelig. Men nå er du ikke på sykehuset og du er trygg. Du plages bare ganske kraftig nå med angst etter det du har opplevd, og det er helt forståelig.

Nei, dette varer ikke evig. Men det er lurt å i størst mulig grad ikke tenke og sjekke symptomer, verken fra hjertet eller psyken. Du kan trygt ignorere det.

Og du var flink som prøvde i dag ❤️ 

Skrevet

du er verre pga enormt stress og det vil gå over tror jeg! fact sier stress fører til økte sympt

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (4 minutter siden):

Hei.

Dette må ha vært en stor belastning for deg og du var redd for at det skulle gå galt på sykehuset. Både oppholdet på lokalsykehuset, transporten til sentralsykehuset og alle utredningene du var gjennom.

Som jeg vel har vært inne på tidligere, så er det litt viktig at du ikke legger stein på dine egne skuldre nå ved å utvikle en sykdomsangst for hjertet ditt. Jeg ville kuttet ut pulsmålinger og blodtrykksmålinger. Hjertet ditt ble friskmeldt, og du har nå fått medisin som bremser pulsen din ved eventuelle nye anfall.

Hjerterytmeforstyrrelser kan oppstå i friske hjerter (det er ubehagelig, men ikke farlig) og det bidrar ikke med så mye positivt å sjekke og ha i hodet hvorvidt man har eller vil få en rytmeforstyrrelse. Det kan skje igjen om 5 minutter eller det trenger aldri skje igjen. Det er dessverre ingenting vi kan gjøre fra eller til for å kontrollere det. 

Jeg tenker at jeg heller ikke ville fokusert så mye på de psykiske symptomene du opplevde på sykehuset. Du har kanskje en sårbarhet for å oppleve sånt når du er utsatt for store belastninger. Du bruker medisin mot det, og det gikk heldigvis raskt over. Jeg forstår at det var ekstremt ubehagelig. Men nå er du ikke på sykehuset og du er trygg. Du plages bare ganske kraftig nå med angst etter det du har opplevd, og det er helt forståelig.

Nei, dette varer ikke evig. Men det er lurt å i størst mulig grad ikke tenke og sjekke symptomer, verken fra hjertet eller psyken. Du kan trygt ignorere det.

Og du var flink som prøvde i dag ❤️ 

Hei. Ja det var en stor belastning og jeg kommer visst ikke over det, vil bare komme over det. Nei det er vel ikke noe jeg kan gjøre for å kontrollere det, tenker jo på det inngrepet også som jeg ikke tør. Det er så mye å forholde seg til, er redd for å få delir igjen også. Men skal prøve å ikke tenke på det, det er lettere sagt enn gjort og jeg må jo bare sjekke puls og blodtrykk. Men takk for at du forstår, det betyr mye. 

Skal prøve å ignorere det og håper det ikke varer evig. 

Jo takk for det ❤️ Var bare umulig for meg å bli med i dag. 

stjernestøv
Skrevet
Marye skrev (8 minutter siden):

du er verre pga enormt stress og det vil gå over tror jeg! fact sier stress fører til økte sympt

Bra det vil gå over da, har jo sovet hver natt etter jeg kom hjem så er sliten. Ja det fører vel til økte symptomer, hadde jeg bare følt meg trygg når jeg var innlagt hadde jo det vært et alternativ men er tryggest hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Er nok en naturlig reaksjon på det du har gått igjennom. Du er redd for å oppleve det igjen og da er det naturlig. Men når en sliter psykisk så skal det mindre til før det utløser reaksjoner i tillegg. Stol på at du er frisk og det går bra med deg og hjertet ditt. Du har jo fått medisin som skal hjelpe deg.

Anonymkode: 775ce...7fa

Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Bra det vil gå over da, har jo sovet hver natt etter jeg kom hjem så er sliten. Ja det fører vel til økte symptomer, hadde jeg bare følt meg trygg når jeg var innlagt hadde jo det vært et alternativ men er tryggest hjemme. 

Hvorfor er du så redd sykehus? Det er jo det tryggeste stedet du kan være - også i krig ❤️

Anonymkode: 8e1bf...9f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er nok en naturlig reaksjon på det du har gått igjennom. Du er redd for å oppleve det igjen og da er det naturlig. Men når en sliter psykisk så skal det mindre til før det utløser reaksjoner i tillegg. Stol på at du er frisk og det går bra med deg og hjertet ditt. Du har jo fått medisin som skal hjelpe deg.

Anonymkode: 775ce...7fa

Ja det er vel naturlig å få en reaksjon etter noe sånt, ble bare så voldsom men sikkert fordi jeg sliter psykisk fra før. ja får prøve å stole på at det går bra, medisinen hjelper jo den. bare det at jeg sendte melding til fastlegen i dag, har jo tatt 50 mg på morgenen og da gikk det to timer før medisinen hjalp, pulsen lå på 98 i dag. Han sa jeg kunne prøve med 25 mg morgen og kveld men nå er jeg jo vant til 50 mg, er redd pulsen blir høyrere på 25 mg. men får vel prøve for han er jo lege. Skulle prøve en uke skrev han og si ifra- 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du så redd sykehus? Det er jo det tryggeste stedet du kan være - også i krig ❤️

Jeg vet ikke, har bare sykehus skrekk og legeskrekk. Var ikke mye til lege i oppveksten heller så fikk inntrykk av at det var noe skummelt, fikk heller ikke besøke min bestemor på sykehus og hun døde jo der. Var glad i henne, var bare seks år og følte de drepte henne der.  

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke, har bare sykehus skrekk og legeskrekk. Var ikke mye til lege i oppveksten heller så fikk inntrykk av at det var noe skummelt, fikk heller ikke besøke min bestemor på sykehus og hun døde jo der. Var glad i henne, var bare seks år og følte de drepte henne der.  

De går inn for å redder liv på sykehus, ikke ta liv. 

Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke psykiatrisk sykehus virker så mye som et sykehus. Alle går i vanlige klær, ingen maskiner som piper, rommene ser helt vanlige ut (men noen rom er litt strippet ned). DPS minnet om en folkehøyskole.

Anonymkode: 13cfa...695

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De går inn for å redder liv på sykehus, ikke ta liv. 

Ja jeg merket det da det oppstod noe akutt med en pasient rett før jeg dro, alle sprang inn der. Håper hun klarte seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke psykiatrisk sykehus virker så mye som et sykehus. Alle går i vanlige klær, ingen maskiner som piper, rommene ser helt vanlige ut (men noen rom er litt strippet ned). DPS minnet om en folkehøyskole.

Anonymkode: 13cfa...695

Alle rommene er hvite og uten bilder, en psykiater sa til meg en gang at de skulle fått noen bilder opp på veggene. Jeg var redd og gråt men han var en gammel ørn med humor, det beroliget meg litt. ja det er sikkert ikke typisk sykehus men jeg er redd om nettene for det er ikke lås på døren, en plass jeg var var det lås og da følte jeg meg trygg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...