Gå til innhold

Har blitt verre.

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

jo takk for det, prøver så godt jeg kan. håper det blir bedre snart, tar en time av gangen ja. Det er verst på ettermiddagen og kvelden, da er det overveldende. vil bare legge meg å lese da, da klarer jeg å roe meg litt. Tror jo jeg skal dø hver natt da. 

🤗

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

min mann mener jeg bør skrive e.konsultasjon til legen ang det lave blodtrykket, han sier jeg ler aldri eller smiler aldri og er bare bekymret. Sånn kan jeg ikke ha det hver dag mener han men det er jo det psykiske og da men ikke godt å vite hva som er hva, og hva med alle legene som ikke har reagert på det? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

min mann mener jeg bør skrive e.konsultasjon til legen ang det lave blodtrykket, han sier jeg ler aldri eller smiler aldri og er bare bekymret. Sånn kan jeg ikke ha det hver dag mener han men det er jo det psykiske og da men ikke godt å vite hva som er hva, og hva med alle legene som ikke har reagert på det? 

Har du helseangst? Lytt da til ISWs råd. 

Anonymkode: 8e1bf...9f1

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du helseangst? Lytt da til ISWs råd. 

ja har det og. Prøver å lytte men angsten tar over og styrer alt, nå har det vært ekstra ille i det siste da etter sykehuset. Hadde jo sluttet å måle blodtrykk en stund og hadde det fint med det, så kom jo den høye pulsen så fikk jeg det å tenke på og. ikke det, pulsen har og vært høy i mange år men ikke så høy som den var da jeg havnet på sykehus. og hvor langt ned kan egentlig blodtrykket gå da? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

ja har det og. Prøver å lytte men angsten tar over og styrer alt, nå har det vært ekstra ille i det siste da etter sykehuset. Hadde jo sluttet å måle blodtrykk en stund og hadde det fint med det, så kom jo den høye pulsen så fikk jeg det å tenke på og. ikke det, pulsen har og vært høy i mange år men ikke så høy som den var da jeg havnet på sykehus. og hvor langt ned kan egentlig blodtrykket gå da? 

Får du ikke medisiner for pulsen da?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du ikke medisiner for pulsen da?

jo jeg gjør det så den har jo gått ned. Men chatgpt skrev det finnes medisiner for å få blodtrykket opp men legen jeg spurte sa at det var ikke så lett. Jeg prøver å ikke tenke på det men kroppen driver med så mye styr. 

Skrevet
stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Det lave blodtrykket gir ikke grunn til bekymring, men det at du har blitt så redd og opphengt i det med blodtrykket, gjør at du kanskje kunne hatt nytte av en samtale med fastlegen. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

jo jeg gjør det så den har jo gått ned. Men chatgpt skrev det finnes medisiner for å få blodtrykket opp men legen jeg spurte sa at det var ikke så lett. Jeg prøver å ikke tenke på det men kroppen driver med så mye styr. 

Du må slutte å stole mer på chatgpt enn på  hjertelegene. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Det lave blodtrykket gir ikke grunn til bekymring, men det at du har blitt så redd og opphengt i det med blodtrykket, gjør at du kanskje kunne hatt nytte av en samtale med fastlegen. 

er det virkelig ikke? Ja for vernepleieren bare skriver at jeg er i min habituelle tilstand og ingenting om delir, har jo blitt verre og hun ser det ikke. Men hva kan fastlegen gjøre med det? Min angst? 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (4 minutter siden):

Du må slutte å stole mer på chatgpt enn på  hjertelegene. 

Han jeg spurte om det var en vanlig lege, hjertelegene hadde visst ingen kommentar til det lave blodtrykket. 

Skrevet

er det virkelig ikke? Ja for vernepleieren bare skriver at jeg er i min habituelle tilstand og ingenting om delir, har jo blitt verre og hun ser det ikke. Men hva kan fastlegen gjøre med det? Min angst? 

Du har jo fått litt hang-up på dette med blodtrykket ditt, så jeg tenker at en samtale med fastlegen kanskje kan få deg til å legge vekk bekymringen. Vernepleieren var ikke tilstede da du fikk akutte symptomer under sykehusinnleggelsen. Du har jo ingen symptomer på delir nå, så det ville vært rart om hun skulle skrive det. 

Skrevet

Han jeg spurte om det var en vanlig lege, hjertelegene hadde visst ingen kommentar til det lave blodtrykket. 

Nettopp det at hjertelegene ikke var opptatt av blodtrykket ditt, bør egentlig fortelle deg det samme som flere her inne gjør. Du trenger ikke bekymre deg for blodtrykket ditt. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Nettopp det at hjertelegene ikke var opptatt av blodtrykket ditt, bør egentlig fortelle deg det samme som flere her inne gjør. Du trenger ikke bekymre deg for blodtrykket ditt. 

ok jeg prøver å ta det til meg men det er vanskelig når kroppen oppfører seg så rart, prikker og den rarheten er grusom. Vanskelig å beskrive den rarheten og. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (43 minutter siden):

ok jeg prøver å ta det til meg men det er vanskelig når kroppen oppfører seg så rart, prikker og den rarheten er grusom. Vanskelig å beskrive den rarheten og. 

Snakk med fastlegen din. Han kjenner deg best og kan gi best svar :) 

stjernestøv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Snakk med fastlegen din. Han kjenner deg best og kan gi best svar :) 

Han kjenner meg ikke, det er bare vikarer der. Så dessverre :) Men nå var blodtrykket normalt for en gangs skyld, merkelig. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Hvor ofte måler du blodtrykket i løpet av dagen?  Hvis legene ikke er bekymret for blodtrykket ville jeg kastet blodtrykksmåler. Du blir jo ikke akkurat bedre av å måle blodtrykket hele tiden.

stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (10 timer siden):

Hvor ofte måler du blodtrykket i løpet av dagen?  Hvis legene ikke er bekymret for blodtrykket ville jeg kastet blodtrykksmåler. Du blir jo ikke akkurat bedre av å måle blodtrykket hele tiden.

Det blir mange ganger men skal prøve å la være, nei blir ikke bedre av det heller omvendt. 

stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (13 timer siden):

men jeg må måle morgen da for å få pulsen, legen ville ha tilbakemelding om pulsen var lavere om morgenen når jeg fordelte det på to doser. 

stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (På 28.9.2025 den 23.51):

Hadde e.konsultasjon med en lege i dag og han brydde seg om det lave blodtrykket, den første legen. Dessverre var han ikke norsk og det ble misforståelser, det endte med at han henviste meg til Haukeland igjen med at jeg ikke var klinisk bedre. Det er jo ikke sant. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...