Gå til innhold

Andre som har vanskelig for å akseptere det å måtte bruke medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at det er vanskelig for meg å akseptere det at jeg må ta medisiner for min bipolare lidelse resten av livet. Jeg er heldig og har ingen bivirkninger, men likevel er det noe i meg som synes det er ordentlig kjipt å måtte svelge ned medisinene mine to ganger daglig. Jeg bruker 4 ulike medikamenter også. Skulle så gjerne ønske jeg hadde klart meg uten, men de to gangene jeg har forsøkt det så har det ikke gått noe bra så forsøker å innse at det ikke er et alternativ. Er det dumt å bare gi det ett siste forsøk på å slutte?

Anonymkode: 163f4...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser i hvertfall ikke hvorfor det skulle gå bra denne gangen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan i hvertfall bekrefte at det var uhorvelig vanskelig for meg å begynne på mirtapazin bare for depresjon og tok flere uker før jeg klarte å ta første dose. Om noe så håper jeg du greier det for jeg får ikke mmer medisin lnger.

Anonymkode: 91ebf...671

Skrevet
Glitter skrev (22 minutter siden):

Ser i hvertfall ikke hvorfor det skulle gå bra denne gangen? 

Godt spørsmål. Jeg tror ikke det hadde gått så bra å slutte i dag (siden jeg er i en dårligere periode nå), men hvis jeg hadde sluttet i en god periode kanskje? 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kan i hvertfall bekrefte at det var uhorvelig vanskelig for meg å begynne på mirtapazin bare for depresjon og tok flere uker før jeg klarte å ta første dose. Om noe så håper jeg du greier det for jeg får ikke mmer medisin lnger.

Anonymkode: 91ebf...671

Får du ikke mer medisin lenger? Hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt spørsmål. Jeg tror ikke det hadde gått så bra å slutte i dag (siden jeg er i en dårligere periode nå), men hvis jeg hadde sluttet i en god periode kanskje? 

Men kanskje den gode perioden hadde vært pga medisinen. 

Jeg var i en god periode da jeg begynte å bytte medisiner. Nå er jeg plaget med symptomtrykk. Hadde sikkert vært ennå verre hvis jeg sluttet helt og ikke bare byttet. 

Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Men kanskje den gode perioden hadde vært pga medisinen. 

Jeg var i en god periode da jeg begynte å bytte medisiner. Nå er jeg plaget med symptomtrykk. Hadde sikkert vært ennå verre hvis jeg sluttet helt og ikke bare byttet. 

Ja, kanskje? Det er jo ikke så lett å si egentlig... Selv om nå føler jeg meg nesten like dårlig som jeg kan bli helt uten medisiner så man mister på en måte litt troen.

Kjedelig da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, kanskje? Det er jo ikke så lett å si egentlig... Selv om nå føler jeg meg nesten like dårlig som jeg kan bli helt uten medisiner så man mister på en måte litt troen.

Kjedelig da. 

Ja skjønner det. 

Ja det er kjedelig, men velger å stå i det sånn at jeg får byttet medisin. 

Jeg kan også være ambivalent til medisiner så har valgt en medisin som kommer som injeksjon. 

Skrevet
Glitter skrev (10 minutter siden):

Ja skjønner det. 

Ja det er kjedelig, men velger å stå i det sånn at jeg får byttet medisin. 

Jeg kan også være ambivalent til medisiner så har valgt en medisin som kommer som injeksjon. 

Det er nok lurt å velge injeksjon da ja, men bare 1 av 4 av medisinene jeg bruker kommer i injeksjon så da ser jeg på det som like greit å bare ta alle i tablett form siden jeg uansett må ta tabletter uansett. De skulle laget flere av psykiatri medisinene som injeksjon, men det er kanskje ikke like lett å få til med alle medikamenter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok lurt å velge injeksjon da ja, men bare 1 av 4 av medisinene jeg bruker kommer i injeksjon så da ser jeg på det som like greit å bare ta alle i tablett form siden jeg uansett må ta tabletter uansett. De skulle laget flere av psykiatri medisinene som injeksjon, men det er kanskje ikke like lett å få til med alle medikamenter?

Nei tror ikke feks Litium som er salt er bra å få i injeksjon. 

Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Nei tror ikke feks Litium som er salt er bra å få i injeksjon. 

Nei. Jaja, de har i det minste laget den viktigste (antipsykotika) som injeksjon spør du meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...