Gå til innhold

Andre som har vanskelig for å akseptere det å måtte bruke medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
kaNor skrev (16 minutter siden):

Ja det er kjipt, men velger å tenke at jeg må ha psykofarma. Andre må ta insulin for diabetes, noen blodtrykksmedisin andre for lavt stoffskifte. Også er det oss som må ta for ubalanse i hjernens signalstoffer. Sånn er det bare.

…og atter andre må ta for lavt stoffskifte på grunn av psykofarmaka. 

Anonymkode: 72691...05c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

…og atter andre må ta for lavt stoffskifte på grunn av psykofarmaka. 

Bla meg. Jeg strever med å akseptere å ta psykofarma og vil seponere.

Anonymkode: 2fac7...6d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bla meg. Jeg strever med å akseptere å ta psykofarma og vil seponere.

Anonymkode: 2fac7...6d4

Meg og. Det er for kort tid siden jeg var dårlig til at jeg tør å trappe ned. Foreldrene mine hadde også blitt veldig skuffet hvis jeg seponerte mot legens råd og så ble dårlig. Og jeg hadde følt meg som en idiot. Det er verdt å ta medisinene for å redusere risikoen for tilbakefall. 

Skrevet (endret)

Rent teknisk går jo det helt fint å ta medisiner, men det er vel heller følelsene rundt det som kan være problematisk til tider ja. Kan nevne frykt for bivirkninger, men også i stor grad følelsen av motvilje mot å måtte ta medisiner resten av livet fordi jeg har en sykdom som krever det. Spesielt at det er en psykisk sykdom. Tror ikke jeg hadde hatt det sånn om det ikke var psykisk. Når det er psykisk får jeg følelsen av at det er noe galt med selve meg/ det som er meg/personen min. Vil tro man ikke får den følelsen av å ha diabetes. 

Det kan kjennes som en sorg i blant, og i mitt tilfelle tror jeg aksepten ift å ta medisiner  henger sammen med i hvilken grad jeg aksepterer sykdommen. Og den kan variere. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg. Jeg må bruke medisiner for både det psykiske og somatiske, men for det psykiske er det verst. Men må man så må man! 

Anonymkode: 45640...8c5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...