AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg har ikke sagt akkurat dette på akkurat den måten til helsepersonell, men har åpnet om at jeg har konkrete selvmordstanker og da sa hun at hun synes jeg burde være innlagt nå. Mens jeg ikke har noe lyst til å bli innlagt. Jeg er jo også redd for å dø, så ønsker jo på en måte hjelp også men er redd for å møte opp på legevakten eller hos fastlegen og bli avvist. Samtidig at jeg ønsker å klare meg hjemme. Samtidig som jeg jo også har denne tanken om å ta livet mitt. Som dere kanskje skjønner er jeg veldig ambivalent. Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme? Anonymkode: 292ef...a71 0 Siter
GT1 Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg har ikke sagt akkurat dette på akkurat den måten til helsepersonell, men har åpnet om at jeg har konkrete selvmordstanker og da sa hun at hun synes jeg burde være innlagt nå. Mens jeg ikke har noe lyst til å bli innlagt. Jeg er jo også redd for å dø, så ønsker jo på en måte hjelp også men er redd for å møte opp på legevakten eller hos fastlegen og bli avvist. Samtidig at jeg ønsker å klare meg hjemme. Samtidig som jeg jo også har denne tanken om å ta livet mitt. Som dere kanskje skjønner er jeg veldig ambivalent. Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme? Anonymkode: 292ef...a71 Kan du ikke få poliklinisk behandling på DPS? Eller det får du kanskje allerede? Jeg mener du bør være ærlig om dine selvmordstanker, som er mer enn tanker, det er jo planer. En dag kan det bikke over for deg. Hvis du blir tilbudt innleggelse når du forteller dette, så ville jeg takket ja. Mange tenker at de helst vil klare seg hjemme, det gjør jeg også. 0 Siter
ISW Skrevet 29. september Skrevet 29. september Med mindre du har et konkret tidspunkt i meget nær framtid er det vel ikke selvmordstankene som bør avgjøre om du bør være innlagt. Men om du sykdomsmessig kunne hatt godt av en innleggelse er jo en annen sak - det kan godt hende. 1 Siter
Vendi Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg tenker at det som bør være avgjørende for en innleggelse eller ikke, er hvor nært fram i tid denne planen er. 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme? Jeg synes du bør være hjemme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september Behandleren din anbefalte innleggelse. Det er henne du bør lytte til. Anonymkode: beb84...f6c 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Behandleren din anbefalte innleggelse. Det er henne du bør lytte til. Anonymkode: beb84...f6c Var det behandleren? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september nachnoo skrev (1 minutt siden): Var det behandleren? Helsepersonell Anonymkode: beb84...f6c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september nachnoo skrev (31 minutter siden): Jeg synes du bør være hjemme. Vil du si noe om hvordan du tenker? Anonymkode: d6836...857 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg har ikke sagt akkurat dette på akkurat den måten til helsepersonell, men har åpnet om at jeg har konkrete selvmordstanker og da sa hun at hun synes jeg burde være innlagt nå. Mens jeg ikke har noe lyst til å bli innlagt. Jeg er jo også redd for å dø, så ønsker jo på en måte hjelp også men er redd for å møte opp på legevakten eller hos fastlegen og bli avvist. Samtidig at jeg ønsker å klare meg hjemme. Samtidig som jeg jo også har denne tanken om å ta livet mitt. Som dere kanskje skjønner er jeg veldig ambivalent. Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme? Anonymkode: 292ef...a71 Hvordan tenker du at en innleggelse vil kunne hjelpe deg? Anonymkode: d6836...857 0 Siter
emilie321 Skrevet 29. september Skrevet 29. september Sist jeg var så dårlig at det ble vurdert om jeg skulle legges inn, så ville terapeuten at jeg skulle legges inn, men fastlegen sa nei. Derimot så ønsket fastlegen at jeg fikk veldig hyppig oppfølging av både terapeuten og av han. Og det fungerte veldig bra. Tror nok dette var den beste løsningen, iallefall for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg har ikke sagt akkurat dette på akkurat den måten til helsepersonell, men har åpnet om at jeg har konkrete selvmordstanker og da sa hun at hun synes jeg burde være innlagt nå. Mens jeg ikke har noe lyst til å bli innlagt. Jeg er jo også redd for å dø, så ønsker jo på en måte hjelp også men er redd for å møte opp på legevakten eller hos fastlegen og bli avvist. Samtidig at jeg ønsker å klare meg hjemme. Samtidig som jeg jo også har denne tanken om å ta livet mitt. Som dere kanskje skjønner er jeg veldig ambivalent. Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme? Anonymkode: 292ef...a71 Du kan få god hjelp poliklinisk, der du selv er hjemme og går i behandling. Anonymkode: 03e19...fa2 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 29. september Skrevet 29. september emilie321 skrev (31 minutter siden): Sist jeg var så dårlig at det ble vurdert om jeg skulle legges inn, så ville terapeuten at jeg skulle legges inn, men fastlegen sa nei. Derimot så ønsket fastlegen at jeg fikk veldig hyppig oppfølging av både terapeuten og av han. Og det fungerte veldig bra. Tror nok dette var den beste løsningen, iallefall for meg. Det var bra du fikk hyppig oppfølging. Dessverre så tror jeg det er så mange som ikke får hyppig nok oppfølging at de ikke kan være hjemme og heller blir innlagt. Det er trist. 0 Siter
emilie321 Skrevet 29. september Skrevet 29. september Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden): Det var bra du fikk hyppig oppfølging. Dessverre så tror jeg det er så mange som ikke får hyppig nok oppfølging at de ikke kan være hjemme og heller blir innlagt. Det er trist. Ja, det var veldig bra at jeg fikk det, var nok heldig med fastlege. Tror ikke jeg hadde greid meg så bra uten den oppfølgingen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september emilie321 skrev (6 minutter siden): Ja, det var veldig bra at jeg fikk det, var nok heldig med fastlege. Tror ikke jeg hadde greid meg så bra uten den oppfølgingen. Kan du/vil du beskrive hvordan dårlig du var og hvilken hjelp du fikk? Anonymkode: d6836...857 0 Siter
emilie321 Skrevet 29. september Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kan du/vil du beskrive hvordan dårlig du var og hvilken hjelp du fikk? Anonymkode: d6836...857 Var veldig deprimert og fikk tilbud om samtaler med fastlegen 2 ganger i uka + 1 gang i uka hos terapeuten. Nå hadde jeg en spesielt god fastlege den gangen, vet ikke om jeg hadde fått det tilbudet nå. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. september Skrevet 29. september emilie321 skrev (10 minutter siden): Var veldig deprimert og fikk tilbud om samtaler med fastlegen 2 ganger i uka + 1 gang i uka hos terapeuten. Nå hadde jeg en spesielt god fastlege den gangen, vet ikke om jeg hadde fått det tilbudet nå. Det var fantastisk å høre at du fikk god hjelp da du trengte det! Anonymkode: d6836...857 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 30. september Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Hva legger du i det å "ikke klare mer"? Når blir det for tungt for deg? Jeg forstår ambivalensen din - det er helt vanlig. Strever du ofte med denne typen tanker? For å få til et godt samarbeid poliklinisk, er det viktig at du gjør avtale med helsepersonell om å si ifra når du får det vanskeligere. På den måten kan de vite når de trenger å gi deg mer hjelp. Det er den gjensidige avtalen som ligger til grunn for et godt samarbeid når man bor hjemme, strever slik du beskriver og er ambivalent til hjelp. Vær åpen om ambivalensen din. 0 Siter
nachnoo Skrevet 30. september Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vil du si noe om hvordan du tenker? Anonymkode: d6836...857 1. Det er veldokumentert at slike problemstillinger behandles best med regelmessig poliklinisk behandling over tid og med en hyppighet ikke sjeldnere enn ukentlig. 2. Jeg hadde sett annerledes på det om det var behandleren som hadde anbefalt innleggelse. Men jeg har gjennom årene opplevd så mye elendig rådgivning fra tilfeldig helsepersonell, at det legger jeg ikke noe vekt på. 3. Ut fra første innlegg er jeg rimelig sikker på at TS ikke er særlig selvmordstruet. Da hadde hun? bl.a. ikke kunngjort dette for så mange. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. september Skrevet 30. september nachnoo skrev (3 timer siden): 1. Det er veldokumentert at slike problemstillinger behandles best med regelmessig poliklinisk behandling over tid og med en hyppighet ikke sjeldnere enn ukentlig. 2. Jeg hadde sett annerledes på det om det var behandleren som hadde anbefalt innleggelse. Men jeg har gjennom årene opplevd så mye elendig rådgivning fra tilfeldig helsepersonell, at det legger jeg ikke noe vekt på. 3. Ut fra første innlegg er jeg rimelig sikker på at TS ikke er særlig selvmordstruet. Da hadde hun? bl.a. ikke kunngjort dette for så mange. Er det slik at selvmordstruede personer aldri forteller om tankene og planene til noen? Anonymkode: d6836...857 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.