Gå til innhold

Når ved suicidalitet bør man være innlagt og ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg har ikke sagt akkurat dette på akkurat den måten til helsepersonell, men har åpnet om at jeg har konkrete selvmordstanker og da sa hun at hun synes jeg burde være innlagt nå. Mens jeg ikke har noe lyst til å bli innlagt. Jeg er jo også redd for å dø, så ønsker jo på en måte hjelp også men er redd for å møte opp på legevakten eller hos fastlegen og bli avvist. Samtidig at jeg ønsker å klare meg hjemme. Samtidig som jeg jo også har denne tanken om å ta livet mitt. Som dere kanskje skjønner er jeg veldig ambivalent. Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme?  

Anonymkode: 292ef...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer. Jeg har ikke sagt akkurat dette på akkurat den måten til helsepersonell, men har åpnet om at jeg har konkrete selvmordstanker og da sa hun at hun synes jeg burde være innlagt nå. Mens jeg ikke har noe lyst til å bli innlagt. Jeg er jo også redd for å dø, så ønsker jo på en måte hjelp også men er redd for å møte opp på legevakten eller hos fastlegen og bli avvist. Samtidig at jeg ønsker å klare meg hjemme. Samtidig som jeg jo også har denne tanken om å ta livet mitt. Som dere kanskje skjønner er jeg veldig ambivalent. Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme?  

Kan du ikke få poliklinisk behandling på DPS? Eller det får du kanskje allerede? Jeg mener du bør være ærlig om dine selvmordstanker, som er mer enn tanker, det er jo planer. En dag kan det bikke over for deg. Hvis du blir tilbudt innleggelse når du forteller dette, så ville jeg takket ja. Mange tenker at de helst vil klare seg hjemme, det gjør jeg også.

Skrevet

Med mindre du har et konkret tidspunkt i meget nær framtid er det vel ikke selvmordstankene som bør avgjøre om du bør være innlagt.

Men om du sykdomsmessig kunne hatt godt av en innleggelse er jo en annen sak - det kan godt hende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har en plan for hvordan ta selvmord og tenker at jeg gjennomfører når jeg ikke klarer mer.

Jeg tenker at det som bør være avgjørende for en innleggelse eller ikke, er hvor nært fram i tid denne planen er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker dere jeg kvalifiserer til innleggelse eller burde jeg bare klare meg hjemme?  

Jeg synes du bør være hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Behandleren din anbefalte innleggelse. Det er henne du bør lytte til. 

Anonymkode: beb84...f6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Behandleren din anbefalte innleggelse. Det er henne du bør lytte til. 

Var det behandleren?

Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Var det behandleren?

Helsepersonell 

Skrevet
nachnoo skrev (31 minutter siden):

Jeg synes du bør være hjemme.

Vil du si noe om hvordan du tenker?

Anonymkode: d6836...857

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan tenker du at en innleggelse vil kunne hjelpe deg?

Anonymkode: d6836...857

Skrevet

Sist jeg var så dårlig at det ble vurdert om jeg skulle legges inn, så ville terapeuten at jeg skulle legges inn, men fastlegen sa nei. Derimot så ønsket fastlegen at jeg fikk veldig hyppig oppfølging av både terapeuten og av han. Og det fungerte veldig bra. Tror nok dette var den beste løsningen, iallefall for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan få god hjelp poliklinisk, der du selv er hjemme og går i behandling.

Anonymkode: 03e19...fa2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...