Gå til innhold

Når ved suicidalitet bør man være innlagt og ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det slik at selvmordstruede personer aldri forteller om tankene og planene til noen?

Anonymkode: d6836...857

Utfordringen er at ca 1 million nordmenn i løpet av et år har en eller annen grad av selvmordstanker. Du kan ikke legge inn en million mennesker. 

Jeg jobber med selvmordsforebygging selv på fritiden, og jeg støtter Nachnoo i at TS ikke framstår så selvmordstruet at vedkommende trenger innleggelse av denne grunn (kan godt være at innleggelse kan være lurt av andre grunner men det vet jeg ingenting om). Det finnes flere beskyttende faktorer, det er ingen konkret plan mht. tidfesting, osv. 

Jeg sier selvfølgelig ikke med dette at TS ikke har det vondt eller ikke trenger hjelp. Men det er etter min mening et annet tema.

Endret av ISW
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det slik at selvmordstruede personer aldri forteller om tankene og planene til noen?

Det er usant. En jente jeg kjente tok selvmord og hun sa ifra mange ganger til andre at hun var suicidal 

Anonymkode: 09962...a7f

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 timer siden):

1. Det er veldokumentert at slike problemstillinger behandles best med regelmessig poliklinisk behandling over tid og med en hyppighet ikke sjeldnere enn ukentlig.

2. Jeg hadde sett annerledes på det om det var behandleren som hadde anbefalt innleggelse. Men jeg har gjennom årene opplevd så mye elendig rådgivning fra tilfeldig helsepersonell, at det legger jeg ikke noe vekt på.

3. Ut fra første innlegg er jeg rimelig sikker på at TS ikke er særlig selvmordstruet. Da hadde hun? bl.a. ikke kunngjort dette for så mange.

Det er usant. En jente jeg kjente tok selvmord og hun sa ifra mange ganger til andre at hun var suicidal 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er usant. En jente jeg kjente tok selvmord og hun sa ifra mange ganger til andre at hun var suicidal 

Ja, viktig å ikke skjære alle under en kam. 

Anonymkode: beb84...f6c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, slik er det ikke. På den annen side snakker de ikke om det til Gud og hvermann over en lengre periode. 
Aldri og ingen er de absolutte ytterpunkt. 

Endret av nachnoo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...