Gå til innhold

Hva hjelper mest til å bekjempe depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hjelper mest og best til å bekjempe depresjon?

Anonymkode: 426fa...ec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de aller fleste tilfeller: Antidepressiva i riktig dose. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

I de aller fleste tilfeller: Antidepressiva i riktig dose. 

Hvis man allerede bruker antidepressiva i maks dose da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man allerede bruker antidepressiva i maks dose da?

Jeg hadde svært godt effekt av ECT. Har gått nesten ett år uten depresjon nå. :)

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde svært godt effekt av ECT. Har gått nesten ett år uten depresjon nå. :)

Jeg har tatt ECT for noen år siden uten særlig effekt, da er det vel sannsynlig at det ikke vil funke nå heller?

AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre det som er positivt for deg og gir deg mening. Kan være hobby, møte venner, kino, gå tur, jobb eller andre aktiviteter. God musikk som gir positive vibber, lese vitser.

Anonymkode: 2a031...cce

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har tatt ECT for noen år siden uten særlig effekt, da er det vel sannsynlig at det ikke vil funke nå heller?

Jeg tok det selv i 2017 uten effekt. Så tok jeg det med effekt i fjor. 

Funket nok ikke første gangen fordi depresjon skyldtes livskrise.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å gjøre det som er positivt for deg og gir deg mening. Kan være hobby, møte venner, kino, gå tur, jobb eller andre aktiviteter. God musikk som gir positive vibber, lese vitser.

Anonymkode: 2a031...cce

Min erfaring/påstand: Om man er i stand til å jobbe, eller oppleve noe som helst som positivt av det du lister opp, ja da er man ikke deprimert, men bare lei seg over ett eller annet. Tristhet og sorg er en like naturlig følelse som glede, skam, sinne og frykt. Når man er deprimert på ordentlig, er man helt avskåret fra positive følelser er min erfaring. Å be noen som er deprimert å gjøre "glade ting" virker mot sin hensikt og kan oppleves som en hån, eller noe man ikke mestrer og får deg til å føle deg enda mer fortapt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva hjelper mest og best til å bekjempe depresjon?

Alt avhengig av hva årsaken til depresjonen er. En ekte følt medmenneskelighet fra en flink terapeut er viktig. Medisiner hjelper på biologien. Nok søvn, dagslys og frisk luft. Også tar det tid. Alt det man opplever som håpløst nå vil man i fremtiden finne svaret på. 

FjellOgDalar
Skrevet

AD, aktivitet, terapi. Ev. ECT el. ketamin. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...