AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Møtte psykiater for første gang. Ble litt sånn intervju-situasjon siden han skulle danne seg et bilde og bygge en profil på meg. Så spør han meg om personnumrene til de voksne barna mine. Jeg oppgav dem, men tenker nå etterpå at det ikke var greit å spørre om. Hva skal psykiateren min med mine barns personnummer? Noen som vet? Anonymkode: 54734...f51 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober 16 minutes ago, AnonymBruker said: Møtte psykiater for første gang. Ble litt sånn intervju-situasjon siden han skulle danne seg et bilde og bygge en profil på meg. Så spør han meg om personnumrene til de voksne barna mine. Jeg oppgav dem, men tenker nå etterpå at det ikke var greit å spørre om. Hva skal psykiateren min med mine barns personnummer? Noen som vet? Anonymkode: 54734...f51 Han spurte om personnummer og ikke fødselsdato? Anonymkode: 7df29...7fc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han spurte om personnummer og ikke fødselsdato? Anonymkode: 7df29...7fc Ja, var hele personnummeret. Fødsels- og personnummer Anonymkode: 54734...f51 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Møtte psykiater for første gang. Ble litt sånn intervju-situasjon siden han skulle danne seg et bilde og bygge en profil på meg. Så spør han meg om personnumrene til de voksne barna mine. Jeg oppgav dem, men tenker nå etterpå at det ikke var greit å spørre om. Hva skal psykiateren min med mine barns personnummer? Noen som vet? Anonymkode: 54734...f51 Kan det være fordi dem er pårørende? Anonymkode: 75dbe...66a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Spør hvorfor i neste time? Anonymkode: 780e0...420 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være fordi dem er pårørende? Anonymkode: 75dbe...66a Ja, var i forbindelse med det. Men rart han trengte hele personnummeret bare fordi de er pårørende Anonymkode: 54734...f51 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spør hvorfor i neste time? Anonymkode: 780e0...420 Ja, kan spørre Anonymkode: 54734...f51 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Kan være fordi de må ha det hvis de skal rapportere videre til barnevernet. Anonymkode: afe78...009 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan være fordi de må ha det hvis de skal rapportere videre til barnevernet. Anonymkode: afe78...009 Nei... Hallo, ungene er voksne! Anonymkode: 54734...f51 1 Siter
Glitter Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Litt rart ja. Ingen har spurt om ungenes personnummer hos meg. Dessuten ligger ungene inne som pårørende i systemet. De har ikke spurt om det i forbindelse med bekymringsmelding heller. Er det privat behandler du har? Uansett rart når ungene er voksne. Forsåvidt imponerende at du kan personnummeret demmers da. 😛 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, var i forbindelse med det. Men rart han trengte hele personnummeret bare fordi de er pårørende Anonymkode: 54734...f51 Jeg skal ikke si det 100%, for det er langt tilbake, men jeg mener at helsevesen enten det er somatikk eller psykiatri, kun har bedt om navn og telefonnummer på de som står som pårørende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Noe så frekt. Skal han undersøke barnas helsehistorikk? Som helsepersonell kan han få innsyn i kjernejournalen med personnummer. En snok i så fall. Anonymkode: aba4c...91a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noe så frekt. Skal han undersøke barnas helsehistorikk? Som helsepersonell kan han få innsyn i kjernejournalen med personnummer. En snok i så fall. Anonymkode: aba4c...91a Hvis det da ikke var noe veldig urovekkende i det du fortalte psykiateren. Anonymkode: aba4c...91a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Det er jo bare å spørre personen i neste time så slipper du å lure mer. Anonymkode: d7d1c...388 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Merkelig… Når de har etterspurt nærmeste pårørende har det alltid vært tilstrekkelig med navn og telefonnummer. Dette ville jeg spurt nærmere om, 0 Siter
Sykehuslegen Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Hei! Det at psykiateren har 11 siffer på dine pårørende er først og fremst for å skåne din eventuelle sårbare informasjon. Om du skulle bli akutt syk og det haster med å få informert pårørende, er det veldig kjipt å blingse på ID’en hvor en annen «Ola Nordmann født 01.01.01» blir kontaktet. Mvh. Lege 0 Siter
emilie321 Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Sykehuslegen skrev (4 minutter siden): Hei! Det at psykiateren har 11 siffer på dine pårørende er først og fremst for å skåne din eventuelle sårbare informasjon. Om du skulle bli akutt syk og det haster med å få informert pårørende, er det veldig kjipt å blingse på ID’en hvor en annen «Ola Nordmann født 01.01.01» blir kontaktet. Mvh. Lege Har ligget mye på sykehus, både psykiatrisk og somatisk, og har aldri opplevd at de har spurt etter personnummer til pårørende. Det har derimot blitt spurt om navn og hvilken relasjon jeg har til vedkommende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Sykehuslegen skrev (42 minutter siden): Hei! Det at psykiateren har 11 siffer på dine pårørende er først og fremst for å skåne din eventuelle sårbare informasjon. Om du skulle bli akutt syk og det haster med å få informert pårørende, er det veldig kjipt å blingse på ID’en hvor en annen «Ola Nordmann født 01.01.01» blir kontaktet. Mvh. Lege Subtilt brukernavn og signatur. Anonymkode: 9ba65...09e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.