Gå til innhold

Ødelagt barndom og rus og andre nederlag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Jeg skriver dette fordi jeg ikke vet helt hvor ellers jeg kan lufte tankene mine. Jeg har hatt en barndom preget av mye uro, svik og kaos – ting som aldri ble bearbeidet. Oppi alt dette har alkoholmisbruk blitt en del av livet mitt, og det føles som om det har ødelagt enda mer enn det som allerede var knust.

Jeg opplever at livet mitt er som et skap som ikke fungerer. Uansett hvor mye jeg prøver å fikse på det, henger dørene skeivt, skuffene er ødelagte og jeg finner aldri det jeg leter etter. Det føles som jeg er fylt av nederlag – forhold som ikke fungerer, jobb jeg ikke klarer å holde på, og en konstant skam over at jeg aldri er “bra nok”.

Jeg vet ikke helt hva jeg håper på ved å skrive her. Kanskje bare å bli sett. Kanskje noen har vært igjennom noe liknende og kan si hvordan de fant veien ut av mørket?

Takk for at du tok deg tid til å lese dette.

Anonymkode: 72763...f45

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei.
Jeg skriver dette fordi jeg ikke vet helt hvor ellers jeg kan lufte tankene mine. Jeg har hatt en barndom preget av mye uro, svik og kaos – ting som aldri ble bearbeidet. Oppi alt dette har alkoholmisbruk blitt en del av livet mitt, og det føles som om det har ødelagt enda mer enn det som allerede var knust.

Jeg opplever at livet mitt er som et skap som ikke fungerer. Uansett hvor mye jeg prøver å fikse på det, henger dørene skeivt, skuffene er ødelagte og jeg finner aldri det jeg leter etter. Det føles som jeg er fylt av nederlag – forhold som ikke fungerer, jobb jeg ikke klarer å holde på, og en konstant skam over at jeg aldri er “bra nok”.

Jeg vet ikke helt hva jeg håper på ved å skrive her. Kanskje bare å bli sett. Kanskje noen har vært igjennom noe liknende og kan si hvordan de fant veien ut av mørket?

Takk for at du tok deg tid til å lese dette.

Så kjipt du har det sånn. Jeg har ikke noen klare tips, men ville bare si at jeg ser deg. Du sa noe om å ville blitt sett❤️

AnonymBruker
Skrevet

Trist at du har opplevd så mye vondt. Samtidig synes jeg du er flink til å sette ord på hvordan du har det. At livet ditt føles som et skap med feil og mangler. Du forklarer det veldig fint. Dette er noe som du burde snakke med fastlegen din om, og få hjelp videre.
Du skal vite at mange opplever livet sitt på samme måte. Men ting kan bli bedre også for deg. Sender en klem 🤗 

Anonymkode: 6b92a...da9

psykedeliker
Skrevet

Lever foreldrene dine enda?

Skrevet
psykedeliker skrev (På 5.10.2025 den 22.26):

Lever foreldrene dine enda?

Død for mange år siden. De var ikke snille mot oss barna. Det var grov omsorgssvikt. Ufattelig at det har gått så bra med meg. 

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (På 8.10.2025 den 9.47):

Død for mange år siden. De var ikke snille mot oss barna. Det var grov omsorgssvikt. Ufattelig at det har gått så bra med meg. 

Da går jeg utifra at du er godt voksen. Noen ganger må man bare akseptere den barndommen man har hatt, det er ikke så mye å gjøre noe med. Du synes jo selv at det har gått bra med deg tross alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da går jeg utifra at du er godt voksen. Noen ganger må man bare akseptere den barndommen man har hatt, det er ikke så mye å gjøre noe med. Du synes jo selv at det har gått bra med deg tross alt. 

Det er en forskjell på å ha det bra og synes at noe til tross har gått bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 13.33):

Jeg har hatt en barndom preget av mye uro, svik og kaos – ting som aldri ble bearbeidet. Oppi alt dette har alkoholmisbruk blitt en del av livet mitt, og det føles som om det har ødelagt enda mer enn det som allerede var knust.

Den antakelsen din er trolig riktig. I starten føles alkohol som en god hjelp, men når du ev. gjør andre prioriteringer i hverdagen for å kunne få tak i alkohol, gjør den mer skade enn godt. Det er mange måter å streve med alkoholavhengighet på.

AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 13.33):

Du beskriver livet ditt veldig godt. Jeg håper du har en fastlege du kan snakke med. Husk at den skammen som du føler så sterkt på, den føler ingen andre på. Om du f.eks. hadde vist fastlegen din denne teksten, hadde det gitt en forklaring til hvorfor du har brukt alkohol som problemløser.

Strever du fremdeles med alkoholmisbruk?

Takk for at du delte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 21.50):

Da tenker jeg på at jeg lever i 2025, det er ikke en selvfølge etter det jeg har opplevd. Man glemmer aldri vold i hjemmet når du er liten. Livet ble ødelagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Men å holde fast i nederlagshistorien gjør også noe med årene man har igjen. Vi bærer med oss livet vi har levd, men selv om man har smerter/sår man kanskje aldri blir kvitt så kan man til en viss grad velge hvordan man forholder seg til dem.

Tror ikke historien du forteller er til gunst for tida fremfor deg uansett hvor sann den er

Anonymkode: d7b41...e9c

• 4 uker senere...
Skrevet

Å oppleve et helvete på jord som barn, fører til mye depresjon og angst. Jeg vil aldri glemme den uretten jeg ble utsatt for. 

Ingen fortjener å oppleve et slikt helvete. Jeg har slitt med depresjoner siden 1973. Blir aldri helt frisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...