Gå til innhold

Noen med erfaring seponering Litium og få "følelsene tilbake"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner meg helt avstumpet,  samtidig slipper jeg de den tyngste tristheten og selvmordstankene på medisinen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet i august av samme årsak. Livet er mye bedre 

Anonymkode: 1609c...eec

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sluttet i august av samme årsak. Livet er mye bedre 

Sier du det? Du ble ikke dårlig? Har du bp?

AnonymBruker
Skrevet

Har bp, ikke blitt dårlig. Begynt å tenke bp skyldes traumer, slik mange er inne på om dagen, og ikke er en biologisk sykdom som må holdes nede med litium. Å bli voksen, forstå seg selv og ta gode valg er like god medisin som litium for meg 

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder dette lamictal å?

Anonymkode: b307c...399

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Gjelder dette lamictal å?

Anonymkode: b307c...399

Litium er vel en mer dempende og sterkere medisin enn Lamictal? Hvordan opplever du deg selv på medisinen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bp, ikke blitt dårlig. Begynt å tenke bp skyldes traumer, slik mange er inne på om dagen, og ikke er en biologisk sykdom som må holdes nede med litium. Å bli voksen, forstå seg selv og ta gode valg er like god medisin som litium for meg 

Var legen enig med valget ditt om å seponere?

Anonymkode: b1f95...f0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var legen enig med valget ditt om å seponere?

Nei 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei 

Nachnoo har skrevet innlegg tidligere om det med tilbakefall etter så og så lang tid etter seponering av Litium ved bp. Er du ikke litt redd for å bli syk? Har du behandler nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nachnoo har skrevet innlegg tidligere om det med tilbakefall etter så og så lang tid etter seponering av Litium ved bp. Er du ikke litt redd for å bli syk? Har du behandler nå?

Har hørt på nachnoo i for mange år. Viste seg at han ikke hadde rett. Har ikke fått noe tilbakefall. Og trives bedre. Blir jeg deprimert begynner jeg på opptrapping igjen. Til nå har det gått smertefritt og prognosene til nachnoo stemmer ikke 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt på nachnoo i for mange år. Viste seg at han ikke hadde rett. Har ikke fått noe tilbakefall. Og trives bedre. Blir jeg deprimert begynner jeg på opptrapping igjen. Til nå har det gått smertefritt og prognosene til nachnoo stemmer ikke 

Hvor lenge har du vært av litium da?

Anonymkode: ae695...c11

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ingen regel uten unntak tenker jeg. 

Når det er sagt så tenker jeg på å slutte selv i håp om at antipsykotisk er nok. 

Skrevet
Glitter skrev (43 minutter siden):

Ingen regel uten unntak tenker jeg. 

Når det er sagt så tenker jeg på å slutte selv i håp om at antipsykotisk er nok. 

Har du spurt psykiater om seponering? Hvorfor vil du slutte?

Skrevet
munchin skrev (7 minutter siden):

Har du spurt psykiater om seponering? Hvorfor vil du slutte?

Er bekymret for nyrene mine og stoffskiftet. 

LIS lege har frarådet meg det. 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk dessverre lavt stoffskifte av medisinen. Jeg ville fulgt råd jeg har fått var jeg deg. Husker du hvor dårlig du var tidligere?🧡

Skrevet
munchin skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk dessverre lavt stoffskifte av medisinen. Jeg ville fulgt råd jeg har fått var jeg deg. Husker du hvor dårlig du var tidligere?🧡

På en måte husker jeg det. Men på en annen måte er det som en tykk tåke hvor jeg ikke kan huske hvordan det faktisk var. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (26 minutter siden):

Jeg fikk nedsatt stoffskifte ganske raskt. Da fikk jeg Levaxin av fastlegen. Nå har jeg null bivirkninger.

Jeg husker du har skrevet mye på DOL om hvor bra litium var for deg, at du var mye mindre deprimert og mye mindre innlagt. Frem til du fikk psykose.

Du får høre med legene hva de anbefaler av medisiner. Men det er jo dumt å slutte på noe som hjelper deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk nedsatt stoffskifte ganske raskt. Da fikk jeg Levaxin av fastlegen. Nå har jeg null bivirkninger.

Jeg husker du har skrevet mye på DOL om hvor bra litium var for deg, at du var mye mindre deprimert og mye mindre innlagt. Frem til du fikk psykose.

Du får høre med legene hva de anbefaler av medisiner. Men det er jo dumt å slutte på noe som hjelper deg. 

Ja det er jo sant. Har ikke bestemt meg ennå. Er bare ting jeg tenker. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Ja det er jo sant. Har ikke bestemt meg ennå. Er bare ting jeg tenker. 

Tenking er lov. Jeg vurderte nylig seponering selv fordi en eller annen nisse fjernet bipolardiagnosen min og erstattet den med pf fordi jeg nå fremsto stabil. På litium. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenking er lov. Jeg vurderte nylig seponering selv fordi en eller annen nisse fjernet bipolardiagnosen min og erstattet den med pf fordi jeg nå fremsto stabil. På litium. 

Så idiotisk å fjerne diagnose på det grunnlaget.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...