Gå til innhold

Feedback til DPS på behandling man har fått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble tilbudt ny vurdering men da jeg ble henvist fikk jeg avslag på dagen hehe.

Jeg føler dette er systemet i et nøtteskall. Kjipt å høre om erfaringene dine. Jeg kom selv skjevt ut i første utredning og siden ble det gjort veldig mye copy paste fra denne. Det var umulig å rette opp. 

Anonymkode: 86a13...9db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler dette er systemet i et nøtteskall. Kjipt å høre om erfaringene dine. Jeg kom selv skjevt ut i første utredning og siden ble det gjort veldig mye copy paste fra denne. Det var umulig å rette opp. 

Anonymkode: 86a13...9db

Haha, ja det er mye det som er greia her også. Vurderinga er basert på veldig mye misforståelser eller mistanker om ting som aldri har blitt bekrefta før det til slutt bare ble bekrefta uten å ha opplysninger som faktisk bekrefter det.  NAV mente jeg burde kontakte advokat men for min del var det best å bare glemme hele greia. Nav ble så oppgitt at da jeg søkte uføretrygd viste de at den diagnosen som ble nevnt som grunnen til at jeg burde bli ufør ikke eksisterte eller kunne dokumenteres i heletatt noe jeg også påpekte hos både nav og fastlege men fikk beskjed om at det ble enklere slik og ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: ad697...788

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 9.58):

Tenker nok jeg bare lar dette ligge etter gode innspill fra folk i tråden, og at det å lufte ut frustrasjonen her hjelper i seg selv.

Anonymkode: 8aa18...577

Du skriver at motivasjon for å ville gi tilbakemelding til DPS om din erfaring, er bl.a. å jobbe for at "pasienter får medikamentell behandling ihht. gjeldende retningslinjer" og vurderinger som baserer seg på historikken til pasienten. Om du virkelig vil gå inn og gjøre en endring her, tenker jeg du bør inn i bruker/pasientutvalg som jobber systematisk sammen med administrativ ledelse. Slikt arbeid tar tid, og endringer viser seg først etter noen år - men endringen kan være stor.

For å bare få ut skuffelse og sinne, kan det være mye hjelp i å skrive ned et brev, men la være å sende det. Noen liker å rive brevet i småbiter, se det gå opp i flammer - eller ta vare på det. Det handler bare om å få satt ord på sinne, skuffelse, frustrasjon - og få det ut. La gjerne noen du kjenner få lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...