Gå til innhold

Vondt i tenner!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken erfaring har dere med å plutselig få smerter i tennene? Kommer som kasta på meg og kan ikke bare være pga karies jeg mistenker i én tann, eller? Har bestillt tannlegetime nå via nett for ila de to siste timene har det gått fra ømhet i en tann til å berøre hele øvre tannrad, men fortsatt med hovedfokus i området der den ene tanna er som jeg tror har karies. Lurer på om det kommer så plutselig og så spredt i hele overkjeven fordi jeg undertrykker en blandet episode. Jeg sover dårlig, har økt angst og konstant følelse av stress eller uro gjennom stort sett hele døgnet. Har vært sånn i noen uker men tar seg opp nå for hver dag som går. Det skjer ting de neste dagene og ukene der jeg må oppbringe energi, initiativ og overskudd jeg ikke har, flere ganger, og på en slik måte at der er vanskelig å mestre det både av tidsårsaker og fordi jeg egentlig har det ræva men nekter å gi opp. Føler at hvis jeg ryker på en fraværsdag nå, så mister jeg alt. Så da ignorerer jeg det og blir straffet med søvnproblemer, hodepine og nå i dag også tannverk. 

Har bestillt time nå uansett, men tror dere dette kan gå over igjen om det har psykiske årsaker? Jeg kan ikke skjønner når jeg skal kunne ta fri for å gå til tannlege. Er det i det hele tatt greit å bruke tannverk som grunn til egenmelding? Men kjenner at hvis verken er på nivå med det jeg har nå i morgen, da nytter det ikke. Det er virkelig veldig veldig vanskelig å ignorere den smerten og ømheten. Til dels kjennes det som dunking og pulserende vondt trykk i den ene tanna, men også andre tenner, og egentlig ømt og vondt i alle tenner oppe. Har ikke økonomi, tid eller nerver til rotfylling... 

Anonymkode: 6bd0e...d91

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...