Gå til innhold

Hun innser ikke alvoret.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
GT1 skrev (7 minutter siden):

Kanskje du hadde hatt hjelp av samtaleterapi med feks. psykolog, poliklinisk?

ja kanskje det. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Hun innser alvoret, men du responderer umodent. 

Hvordan da? Men å ville ha terapi? Umodent, nå ble jeg litt fornærmet...

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

ja kanskje det. 

Jeg snakker ut fra egen erfaring. Psykologer er flinke til å samtale vet du. 

stjernestøv
Skrevet
GT1 skrev (1 minutt siden):

Jeg snakker ut fra egen erfaring. Psykologer er flinke til å samtale vet du. 

Ja psykologer er mer inne på det med terapi, det er jeg enig i. 

Skrevet

Hva har du lært tidligere at er klokt å gjøre når du strever?

Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Prøv å ha schizoaffektiv, gad og gå på ap og se hvor lett ting blir :) 

Been there, done that. Støtter likevel @Vhanja, hun har noen gode poeng. 

stjernestøv
Skrevet
skogbrann skrev (24 minutter siden):

Been there, done that. Støtter likevel @Vhanja, hun har noen gode poeng. 

Ja og jeg prøver så godt jeg kan. 

stjernestøv
Skrevet
munchin skrev (56 minutter siden):

Hva har du lært tidligere at er klokt å gjøre når du strever?

Å ta det med ro og skjerme meg når det har blitt for mye, det prøver jeg på nå men må besøke foreldrene mine på fredag og handle. Så i morgen tar jeg det med ro, trenger en pause nå. 

Skrevet
stjernestøv skrev (6 timer siden):

Det er ikke det at jeg ikke trenger innleggelse men jeg vil ikke og jeg er sta. 

Dét er den umodne responsen. Ser du det ikke selv? 

Anonymkode: 9f3ea...b97

Skrevet

Når du er 53 og har vært i psykiateren mesteparten av livet så er det begrenset hva de tilbyr av hjelp. Medisinering og egen innsats er det som gjelder da.

Du bør ta en pause fra foreldrene dine nå og fokusere å bli litt stabil. Komme deg ut og røre mer på deg. Det gikk bedre med deg den perioden du var mer aktiv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dét er den umodne responsen. Ser du det ikke selv? 

Anonymkode: 9f3ea...b97

Ok. Jeg er bare sånn. Vil ikke si det er umodent å ville være hjemme. 

Skrevet
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Når du er 53 og har vært i psykiateren mesteparten av livet så er det begrenset hva de tilbyr av hjelp. Medisinering og egen innsats er det som gjelder da.

Du bør ta en pause fra foreldrene dine nå og fokusere å bli litt stabil. Komme deg ut og røre mer på deg. Det gikk bedre med deg den perioden du var mer aktiv. 

Ok. Så litt gitt opp?

men mine foreldre trenger jo meg og. Ja jeg gikk jo tur hver dag en stund og gikk ti tusen skritt en god stund. 

Skrevet

Det er umodent å bare forvente at psykiatrien skal komme opp med noe annet, når du takker nei til et de faktisk foreslår. Godt mulig at du mener du trenger terapi, men det er det helsepersonell rubdt deg som skal si noe om. Nå er det faktisk innleggelse de har anbefalt, da må du lytte til anbefalingen. 

Og jeg skjønner at du gjerne vil besøke foreldrene dine. Men du sier jo at det blir for mye for deg nå. Da må du bestemme deg for om du skal fortsette i samme løpet, eller sette deg selv først for en periode. 

Anonymkode: eb7e6...7c0

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok. Så litt gitt opp?

men mine foreldre trenger jo meg og. Ja jeg gikk jo tur hver dag en stund og gikk ti tusen skritt en god stund. 

Helt ærlig: ikke gitt opp men mer ‘det er ikke mer å prøve’. Så er det dessverre sånn at de prioriterer yngre når ressursene er så knappe.

Jeg vet at du føler dine foreldre trenger deg. Men du trenger deg selv litt nå. Bare i noen få dager.

Hvile litt først og så kom deg ut litt på tvang. Trenger ikke være sosial, men mest åpent landskap for å kunne puste dypt og puste inn frisk luft. Kjenne på vær og vind. Du var superflink i den prioden!

Skrevet

Du kan ikke styre alt her i livet, Stjernestøv. Du kan ikke bare bestemme hvilket tilbud du skal ha. Det er fagfolk som vurderer hvilket tilbud de har som du kan ha godt av. Og det tilbudet er per nå innleggelse. Når du ikke vil ta i mot det tilbudet, kan du ikke bare slå deg vrang og si «nei, det vil jeg ikke!» uten at det får konsekvenser. Og de konsekvenser kan være at de ikke har annet å tilby deg. 
Jeg tror det beste for deg er at du vurderer tilbudet om innleggelse og at du tar i mot det.  Husk at du kan søke om å få permisjoner også, så du trenger ikke være der hele tiden. 

Anonymkode: 5f835...c58

Skrevet
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Helt ærlig: ikke gitt opp men mer ‘det er ikke mer å prøve’. Så er det dessverre sånn at de prioriterer yngre når ressursene er så knappe.

Jeg vet at du føler dine foreldre trenger deg. Men du trenger deg selv litt nå. Bare i noen få dager.

Hvile litt først og så kom deg ut litt på tvang. Trenger ikke være sosial, men mest åpent landskap for å kunne puste dypt og puste inn frisk luft. Kjenne på vær og vind. Du var superflink i den prioden!

Ok. Sykepleieren sa de ga meg ikke opp ja. 

Må nesten ned på fredag, min mor trenger ting fra butikken og jeg har kortet hennes. 

Skal prøve. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke styre alt her i livet, Stjernestøv. Du kan ikke bare bestemme hvilket tilbud du skal ha. Det er fagfolk som vurderer hvilket tilbud de har som du kan ha godt av. Og det tilbudet er per nå innleggelse. Når du ikke vil ta i mot det tilbudet, kan du ikke bare slå deg vrang og si «nei, det vil jeg ikke!» uten at det får konsekvenser. Og de konsekvenser kan være at de ikke har annet å tilby deg. 
Jeg tror det beste for deg er at du vurderer tilbudet om innleggelse og at du tar i mot det.  Husk at du kan søke om å få permisjoner også, så du trenger ikke være der hele tiden. 

Anonymkode: 5f835...c58

Skal tenke på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er umodent å bare forvente at psykiatrien skal komme opp med noe annet, når du takker nei til et de faktisk foreslår. Godt mulig at du mener du trenger terapi, men det er det helsepersonell rubdt deg som skal si noe om. Nå er det faktisk innleggelse de har anbefalt, da må du lytte til anbefalingen. 

Og jeg skjønner at du gjerne vil besøke foreldrene dine. Men du sier jo at det blir for mye for deg nå. Da må du bestemme deg for om du skal fortsette i samme løpet, eller sette deg selv først for en periode. 

Anonymkode: eb7e6...7c0

Ok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...