cathlin Skrevet 8. oktober 2025 Skrevet 8. oktober 2025 stjernestøv skrev (8 timer siden): Vernepleieren vil ikke innse at jeg har blitt verre, hun sa de kunne søke om innleggelse i dag og. Når jeg ikke vil det klarer jeg meg på et vis mente hun, da kjenner hun ikke meg. Fikk tilbud om innleggelse av sykepleieren og flere ganger men takket nei, han kjenner meg og at jeg ikke vil det uansett. vil alltid hjem jeg uansett hvilke sykehus det er, hvordan få henne til å innse alvoret? var rar hele tiden når hun var her i dag og ville inni meg bare at hun skulle gå, savner sykepleieren. Det er ikke det at jeg ikke trenger innleggelse men jeg vil ikke og jeg er sta. Nå har jeg gjort ting tre dager på rad og kjenner meg helt ødelagt, får vente med å gå til foreldrene mine til fredag. Og jeg har brukt vival for å greie å gjennomføre. Bra jobba! Skjønner at du ikke vil være innlagt selv om du er dårlig. 0 Siter
cathlin Skrevet 8. oktober 2025 Skrevet 8. oktober 2025 Den forsvunne diamanten skrev (55 minutter siden): Folk kan ha det tøft selv om de ikke har de diagnosene du har. Dette ble litt barnslig svar på faktisk bra råd synes jeg. Det er ingen som sier det er lett, men man må jo starte et sted også. Du sa også noe om at du ville ha mer terapi, kan jo hende stedet de hadde tenkt du kunne være har noen gode terapeuter? Det er da vel lov å velge hva slags råd man tar i mot her uten å bli kalt for barnslig og umoden? 2 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 8. oktober 2025 Skrevet 8. oktober 2025 cathlin skrev (42 minutter siden): Det er da vel lov å velge hva slags råd man tar i mot her uten å bli kalt for barnslig og umoden? Nei det er ikke det jeg sier er barnslig. Det er måten det ble svart på. Det å si «prøv dette med den og den diagnosen» synes jeg er barnslig og litt frekt til personen som prøvde å bare komme med råd. Jeg trodde dette var ganske tydelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2025 Skrevet 8. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dét er den umodne responsen. Ser du det ikke selv? Anonymkode: 9f3ea...b97 Det må være mulig å velge en annet ordlyd enn «umoden respons» En nedlatende måte å uttale seg på. Det bidrar ikke til at selvfølelsen til stjernestøv blir bedre. Anonymkode: cd333...9f8 0 Siter
laban Skrevet 9. oktober 2025 Skrevet 9. oktober 2025 stjernestøv skrev (12 timer siden): Må nesten ned på fredag, min mor trenger ting fra butikken og jeg har kortet hennes. Ikke stress - tenk på det som at du har en rolig dag i dag, men at i morgen tar du en luftetur som også omfatter en sving innom butikken. Prøv å ta (maks) én dag om gangen. Det kan dempe følelsen av at alt tårner seg opp og blir uoverkommelig hvis du lar være å gruble altfor mye over ting som ligger lenger fram i tid. Jeg vet at det ikke er enkelt, men gruing stjeler mye energi. Ønsker deg en fin dag 🌞 1 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 cathlin skrev (11 timer siden): Bra jobba! Skjønner at du ikke vil være innlagt selv om du er dårlig. Takk for det godt med litt støtte. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det må være mulig å velge en annet ordlyd enn «umoden respons» En nedlatende måte å uttale seg på. Det bidrar ikke til at selvfølelsen til stjernestøv blir bedre. Anonymkode: cd333...9f8 Takk for det 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 laban skrev (54 minutter siden): Ikke stress - tenk på det som at du har en rolig dag i dag, men at i morgen tar du en luftetur som også omfatter en sving innom butikken. Prøv å ta (maks) én dag om gangen. Det kan dempe følelsen av at alt tårner seg opp og blir uoverkommelig hvis du lar være å gruble altfor mye over ting som ligger lenger fram i tid. Jeg vet at det ikke er enkelt, men gruing stjeler mye energi. Ønsker deg en fin dag 🌞 takk for det Ja det har du rett i, må ta en dag av gangen. Jo takk og ha en fin dag du og 1 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 Den forsvunne diamanten skrev (12 timer siden): Folk kan ha det tøft selv om de ikke har de diagnosene du har. Dette ble litt barnslig svar på faktisk bra råd synes jeg. Det er ingen som sier det er lett, men man må jo starte et sted også. Du sa også noe om at du ville ha mer terapi, kan jo hende stedet de hadde tenkt du kunne være har noen gode terapeuter? Tok til meg rådet. Så jeg er barnslig og umoden? Jo takk for den. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 9. oktober 2025 Skrevet 9. oktober 2025 stjernestøv skrev (5 timer siden): Tok til meg rådet. Så jeg er barnslig og umoden? Jo takk for den. Snakker bare om hva du skrev til @Vhanja synes måten du svarte henne på var frekk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 Den forsvunne diamanten skrev (6 minutter siden): Snakker bare om hva du skrev til @Vhanja synes måten du svarte henne på var frekk. Var det frekt? Men det er jo de sykdommene jeg har og man må være litt realistisk mtp hva jeg klarer. Jeg pleier å høre på henne og mente ikke å være frekk mot henne, det tror jeg hun vet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 Den forsvunne diamanten skrev (27 minutter siden): Snakker bare om hva du skrev til @Vhanja synes måten du svarte henne på var frekk. Syns det er frekt av deg å kalle meg frekk når det ikke var min intensjon. 1 Siter
Vhanja Skrevet 9. oktober 2025 Skrevet 9. oktober 2025 Jeg forstår hvorfor det ble oppfattet som frekt. Men jeg forstår også hvorfor du skrev det @stjernestøv. Det er alltid lett å stå utenfor og gi råd, spesielt når man ikke er i situasjonen selv. Det kan nok noen ganger være frustrerende, selv om rådene kommer i beste mening. Og at det er sant at det som er viktig å gjøre ikke alltid er det lette å gjøre. Synes du takler det veldig bra å bli litt "mast på" og presset i slike tråder, jeg. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 Vhanja skrev (2 minutter siden): Jeg forstår hvorfor det ble oppfattet som frekt. Men jeg forstår også hvorfor du skrev det @stjernestøv. Det er alltid lett å stå utenfor og gi råd, spesielt når man ikke er i situasjonen selv. Det kan nok noen ganger være frustrerende, selv om rådene kommer i beste mening. Og at det er sant at det som er viktig å gjøre ikke alltid er det lette å gjøre. Synes du takler det veldig bra å bli litt "mast på" og presset i slike tråder, jeg. Ok. Jeg mente det ikke frekt, jeg sa bare sannheten om situasjonen min og at det gjør det vanskelig. jeg vil ikke være som dette og skulle ønske det var lettere men det er nå sånn jeg er dessverre, jeg tok rådene dine i beste mening og det gjør jeg alltid. kan være frustrerende ja og beklager om det ble oppfattet som frekt for det var ikke min intensjon. i dag har jeg bare sittet i sofaen og fikk migrene, forstår ikke det der. Det er jo alltid noe. bra du syns det da, takk 2 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 9. oktober 2025 Skrevet 9. oktober 2025 stjernestøv skrev (48 minutter siden): Syns det er frekt av deg å kalle meg frekk når det ikke var min intensjon. Beklager hvis du synes det var frekt, men jeg kalte ikke deg frekk, men at responsen din var frekk. Det er en forskjell. Det er min mening, og ikke frekt ment. Synes du ikke er frekk som person. Du har jo opplevd mye i det siste så du er sikkert litt presset. Så fikk du en del kritikk i denne tråden. Så jeg skal ikke si noe mer. Men vit at intensjonen min var ikke å være frekk, var bare at jeg oppfattet din kommentar som frekk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 Den forsvunne diamanten skrev (8 minutter siden): Beklager hvis du synes det var frekt, men jeg kalte ikke deg frekk, men at responsen din var frekk. Det er en forskjell. Det er min mening, og ikke frekt ment. Synes du ikke er frekk som person. Du har jo opplevd mye i det siste så du er sikkert litt presset. Så fikk du en del kritikk i denne tråden. Så jeg skal ikke si noe mer. Men vit at intensjonen min var ikke å være frekk, var bare at jeg oppfattet din kommentar som frekk. Ok. Skal ta den. Ja føler presset fra alle kanter og er ikke bra i dag heller, er så lei av dette her og jeg som ikke trodde det kunne bli verre. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 9. oktober 2025 Skrevet 9. oktober 2025 stjernestøv skrev (Akkurat nå): Ok. Skal ta den. Ja føler presset fra alle kanter og er ikke bra i dag heller, er så lei av dette her og jeg som ikke trodde det kunne bli verre. Jeg forstår du har det vanskelig❤️ Vi presset nok litt hardt på deg her i tråden også. Jeg håper det kommer til å bli lettere for deg etter hvert. Kan hende det blir bedre når ting er mer stabilt med foreldrene dine. At de får permanent plass på sykehjem osv. Det skal nok gå bra det her. Husk at ting går hels bra 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå): Jeg forstår du har det vanskelig❤️ Vi presset nok litt hardt på deg her i tråden også. Jeg håper det kommer til å bli lettere for deg etter hvert. Kan hende det blir bedre når ting er mer stabilt med foreldrene dine. At de får permanent plass på sykehjem osv. Det skal nok gå bra det her. Husk at ting går hels bra takk for det ❤️ Ja håper det blir lettere, forstår ikke hvorfor jeg er som dette og vil det ikke. er så lei av all rarheten og angsten og nå lurer på om det er fordi jeg har redusert risperidon og men vet jo ikke, har jo klart meg med 3 mg lenge før. det er vel alt stresset og tenker mye på foreldrene mine, håper det blir bedre når de får fast plass og ikke ting er så usikkert. jeg har bare blitt verre til eldre jeg blir, trodde man skulle bli bedre med alderen jeg. håper inderlig alt går bra, takk 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 Skrevet 9. oktober 2025 stjernestøv skrev (3 timer siden): Syns det er frekt av deg å kalle meg frekk når det ikke var min intensjon. Vi ser ikke dine intensjoner men det du skriver Anonymkode: 5f835...c58 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. oktober 2025 Forfatter Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi ser ikke dine intensjoner men det du skriver Anonymkode: 5f835...c58 Visste ikke at det kunne oppfattes som frekt bare 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.