Gå til innhold

Hun innser ikke alvoret.

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Visste ikke at det kunne oppfattes som frekt bare :) 

Folk oppfatter ulikt :) 

Anonymkode: 5f835...c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk oppfatter ulikt :) 

Anonymkode: 5f835...c58

Ok :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (6 timer siden):

takk for det ❤️ Ja håper det blir lettere, forstår ikke hvorfor jeg er som dette og vil det ikke. er så lei av all rarheten og angsten og nå lurer på om det er fordi jeg har redusert risperidon og men vet jo ikke, har jo klart meg med 3 mg lenge før. det er vel alt stresset og tenker mye på foreldrene mine, håper det blir bedre når de får fast plass og ikke ting er så usikkert. jeg har bare blitt verre til eldre jeg blir, trodde man skulle bli bedre med alderen jeg. håper inderlig alt går bra, takk :) 

Det er nok stress, usikkerhet og bekymringen  rundt foreldrene dine sin situasjon som bidrar mye til hvordan du har det nå.
Å ha gamle syke foreldre er krevende og vanskelig for de som er friske også. Alle kan bekymre seg syk. Synes ikke at du fortjener den kritikken du mottar nå.

Anonymkode: cd333...9f8

Skrevet

Noen få tanker rundt noe av det du har skrevet.

stjernestøv skrev (På 8.10.2025 den 18.01):

I. Å ta det med ro og skjerme meg når det har blitt for mye, det prøver jeg på nå

II. men må besøke foreldrene mine på fredag og handle.

III. Så i morgen tar jeg det med ro, trenger en pause nå. 

Godt at du la inn en pause i går. Det at du fikk migrene når du (endelig) kunne slappe av, var kanskje kroppens måte å gi beskjed om at du står i mye belastning/stress nå? Du kjenner best din egen migrene.

Til pkt. II.: Så bra at du stiller opp for egne foreldre. De setter uvurderlig pris på at du hjelper. Men, for å ta frem en mye brukt sammenligning, ta på egen oksygenmaske før du hjelper andre. På den måten vil du vvære i stand til å hjelpe dine foreldre over lengre tid enn om du nå bruker opp alle kreftene dine. Kan andre også hjelpe de, slik at ikke alt faller på deg?

Og til pkt. I. og II. som jeg setter i sammenheng med tilbud om innleggelse. Innleggelse kan kanskje hjelpe deg på ett punkt som du sier er viktig for deg; å hvile og skjerme deg. Det er kanskje det hun også ser? Innleggelsen trenger ikke være langvarig, over noen dager. Du kan konsentrere deg om å samle krefter. Det at du har takket nei tidligere, er ikke til hinder for at du kan snu. Tvert imot.

Ta vare på deg selv.

Skrevet
Eva Sofie skrev (18 minutter siden):

Noen få tanker rundt noe av det du har skrevet.

Godt at du la inn en pause i går. Det at du fikk migrene når du (endelig) kunne slappe av, var kanskje kroppens måte å gi beskjed om at du står i mye belastning/stress nå? Du kjenner best din egen migrene.

Til pkt. II.: Så bra at du stiller opp for egne foreldre. De setter uvurderlig pris på at du hjelper. Men, for å ta frem en mye brukt sammenligning, ta på egen oksygenmaske før du hjelper andre. På den måten vil du vvære i stand til å hjelpe dine foreldre over lengre tid enn om du nå bruker opp alle kreftene dine. Kan andre også hjelpe de, slik at ikke alt faller på deg?

Og til pkt. I. og II. som jeg setter i sammenheng med tilbud om innleggelse. Innleggelse kan kanskje hjelpe deg på ett punkt som du sier er viktig for deg; å hvile og skjerme deg. Det er kanskje det hun også ser? Innleggelsen trenger ikke være langvarig, over noen dager. Du kan konsentrere deg om å samle krefter. Det at du har takket nei tidligere, er ikke til hinder for at du kan snu. Tvert imot.

Ta vare på deg selv.

Ja jeg har mye migrene og spesielt når jeg er stresset, det ble ingen god hviledag. 

Brødrene mine og nevøen min går og og besøker dem så det er bra, jeg gikk oftere tidligere. 

får tenke på det med innleggelse, føler jeg får mer ro hjemme jeg da men ikke i det siste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er nok stress, usikkerhet og bekymringen  rundt foreldrene dine sin situasjon som bidrar mye til hvordan du har det nå.
Å ha gamle syke foreldre er krevende og vanskelig for de som er friske også. Alle kan bekymre seg syk. Synes ikke at du fortjener den kritikken du mottar nå.

Anonymkode: cd333...9f8

Takk for det :) 

ja det er mye stress for tiden rundt mine foreldre og, og min far er så surrete og nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...